Gå til innhold

Tråden om 142en Som alle hatet, Ekte 70talls raggerbil:) NYE BILDER

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd her, om denne bilen som trolig startet historiens største hat-tråd ang. en viss taksenket 142:) hehe

 

LES HER FØRST!:

 

førs og fremst få frem den hele og den ENESTE grunnen til at jeg gidder, og nei, det er IKKE for og ødelegge en pen 142.

for den var jo "ødelagt" når jeg kjøpte bilen for 2000kr...

 

Bilen er totalresturer engang i 2000, og er ikke en flekk rust...

Taket er fra en 262 Bertone, og det er lagt ut x antall 100 timer på denne bilen, ikke det at jeg hadde giddet det, i og med at det ikke akkuratt ble det beste resultate, på så mange timer:D

 

men,men...ikke jeg som har banket og sveist meg ihel for 2000kr ialeall:)

SÅ:

hvorfor ikke jøre det beste utav enhver situasjon. og ikke bare fore staten med mer spiker, alle bile har sjarm på hver sin måte.

og det kan jeg låve denne også kommer til og få, men den kommer ikke til og få skinnende lakk, og dyre 18" felger...

 

men heller ikke en bil som skal lakkerest sjakkbrett dekor, og 1001 wunderbaum i speilet..

 

Skamsenk, sidepipes, breddedde 15" stålfelger,Chevy V8, Mattsvart, skamsotede ruter,

noen som kjenner igjen stilen?:) en skikkelig god og gammeldags Rånebil:) slik di var engang, på 70talle, da dog i amerikanske utgaver:P

håper og få til en greie med en 350 smallblock, ser ikke problemet i dette egentli, bortsett fra godkjenning...men kunne godt tenkt meg no annet enn "standard" b20, med 2x45 og 2.5 eksos...

 

og vær så snill....om du ikke sjønner poenge med denne bilen, kan du helle gå og poste drittsnaket ditt en annen plass:)

 

sjer endel nå i d sisste:) så skal prøve og oppdatere så fort jeg kan...

 

noen bilder fra da jeg hentet bilen:), som vi sikkert har sett før:P

 

DSC_0547.JPG

 

ikke akkuratt vakker nei, skal jeg være første til og si:D

 

 

har ikke sjedd så utrolig mye da, men fronten er byttet ut, tok ut interiøret og renset det, og satte i...tredd om div. ledninger, satt i nytt org. dashbord. lagt opp nytt elnett i hele bilen, byttet bremser, breddet orginalfelger til vinterhjulene...(er jo vinter) satt i motor...

 

ja, har faktisk blitt litt jobbin allerede...

 

kan legge ut litt bilder av hvordan den er blitt nå. usikker på om jeg skal beholde 262 bertone lyktene, eller gå for runde klarglass lykter...

ps. Litt sparkelstøv i rommet:)

 

 

P1270024.jpg?t=1233186413

ikke ferdi...

 

P1270026.jpg?t=1233186495

 

P1270031.jpg?t=1233186537

bakruten, og siderutene bak er i Ripefritt Lexan, med mørk sotefilm...på bildene ser det utrolig svart ut, som om jeg hadde malt:S

 

P1270042.jpg?t=1233186606

 

P1270049.jpg?t=1233186639

 

PA210044.jpg?t=1233186923

lekte meg med vinkelsliper, og sveisapparatet, og laget med 15*8.5" stålfelger:)

 

P1270037.jpg?t=1233186675

må nåkk vaske ut litt sparkelstøv ja:(

 

P1270029.jpg?t=1233186714

 

P1270028.jpg?t=1233186738

 

litt vanskelig og få ett rett inntrykk av bilen med di bildene, blir litt.."trykk" sammen...

 

noen som vet hvilken bil interiøret kan være tatt fra?:)

Endret av Sailorboy

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Setene minna hardt om noe japsegreier ja..

 

Uansett, ikke verdens vakreste bil du har gått til innkjøp av, men kan sikkert bli god-bil av det her.

 

Dette skal jeg følge med på. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det skal mye til å gjøre det verre :) Blir nok bra til slutt![/quote)

 

hehe, ja hadde jo håpet det, måle er jo at den skal bli en "bra" raggerbi, med rett stuk...

 

ikke bli noe som ser ut som ett misslykket forsøk på en "pen" bil:P

 

men er det noen som har pakninger til siderutene bak? slike man ikke kan åpne altså:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye jobb å bredde selv? kutta du av en annen felg? eller åssen gjore du det? åssen sveiseapperat?

 

om du er litt talmodig, så kan jeg fikse noen bilder av dette i kvell:)

 

men brukte vinkelsliper som jeg satte fast i skrustikka, og så la jeg felgen ned mot arbeidsbenken.

for så og rotere felgen mot kappesiva:)

 

så sveiste jeg det med ett biltema sveiseapparat med flusstråd:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syne du burde ha en orginal front(-fanger) på den bilen, jeg får liksom litt sånn 80 talls vallåkra feeling av den som er der nå. Men det er da din bil din, og du gjør da som du selv vil. Jeg synes foresten at det er flott at du gir "den stygge andungen" en sjanse til, det kan liksom bare gå en vei :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er litt talmodig, så kan jeg fikse noen bilder av dette i kvell:)

 

men brukte vinkelsliper som jeg satte fast i skrustikka, og så la jeg felgen ned mot arbeidsbenken.

for så og rotere felgen mot kappesiva:)

 

så sveiste jeg det med ett biltema sveiseapparat med flusstråd:)

 

 

 

Sleng ut bilder av prosessen.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syne du burde ha en orginal front(-fanger) på den bilen, jeg får liksom litt sånn 80 talls vallåkra feeling av den som er der nå. Men det er da din bil din, og du gjør da som du selv vil. Jeg synes foresten at det er flott at du gir "den stygge andungen" en sjanse til, det kan liksom bare gå en vei :thumb

 

 

tenkte litt på det jeg og:) og skal ikke se bort fra at jeg jør det mot sommeren, når det liksom blir litt mer gøy og stå å henge i en kjølig garasje:) har rett å slett ikke gidda til og stå å fryse ræva av meg i minusgrader, med og puttle over hele fronten nå:P

 

haster litt med bilen, (som alltid) :P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår