Gå til innhold

kan ms fungere på dette oppsettet?

Ranger emnet


ericandre

Anbefalte innlegg

har en ombygd golf g60 motor med følgende specs:

 

*1.8l 8v Golf G60 motor (8.2 i komp)

*KKK K26 Turbo

*Audi 100 Turbo 10v grenrör (modifierat)

*Audi 100 Turbo wastegate

*Golf G60 fuelrail och BTR

*Insug från Golf Mk1 gti

*Volvo L-jetronic Sprut (Mappat för 0.7Bar)

*Spridare oranga från peggut 406 (214cc)

 

har ikke bygd motoren selv, og er litt skeptisk til dette volvo greiene forige eier har drivi med.

 

vurderer sterkt og gå til innkjøp av MS sprut, men trenger litt rettledning.

 

har ikke TPS sensor, kan dette ettermonteres?

 

har fordeler med hall giver og 4 "vinduer" kan denne brukes mot ms til og kjøre fordeler løs tenning?

 

så er det dette med map sensor, hvor skal denne monteres? evt hvor får jeg tak i?

 

har også kaldstart dyse i innsuget, har jeg brukt for den? (hjelper veldig mye på plassen hvis den kan fjernes.

 

håper noen kan hjelpe meg med dette.

 

eric andre

Endret av ericandre

Wild American Horses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Burde vel kunne funke på den som alt annet, trodde L-jetronicen hadde spjeldføler jeg men, men usikker på om du kan bruke fordeler til posisjonssignal eller om du må ha svinghjulsføler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfect power xms4b 4a er perfekt for ditt bruk. Bruk de orginale følerne og triggerne og konfigurer de i programvaren. Sprutet er med innebygget mapsensor og driver for bredbåndslambda. 4 kanaler tenning og 4 kanaler bensin gjør at du kan kjøre wasted fire, fordeler eller fullsekvensielt.

Se Importtech.no

pris ca 6000kr

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg sveiser på et trigger hjul og monterer lambda.

kan jeg da droppe fordeler? og kaste lmm.

 

fordeleren min er låst, så den orginale vakum klokka er tat bort. har dette noe og si? får ikke hentet så mye ut av motoren uansett.

 

så er det dette med kaldstart dyse den står ganske i veien, er jeg avhengi av den ved bruk av et annet data sprut?

Wild American Horses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke orginalsprutet fra G60?

 

Og ikke minst hvorfor i allverden er det satt in dyser som er 20% mindre enn de orginale G60 dysene?

 

Har mappet biler med orginalt G60 sprut og over 300 hk

 

Med orginale dyser, 3,5 bar fpr og chip er det lett å ta ut over 220-230 hk med 1,1-1,2 bar og T3 60 turbo som har omtrent samme størrelse som din

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke orginalsprutet fra G60?

 

Og ikke minst hvorfor i allverden er det satt in dyser som er 20% mindre enn de orginale G60 dysene?

 

Har mappet biler med orginalt G60 sprut og over 300 hk

 

Med orginale dyser, 3,5 bar fpr og chip er det lett å ta ut over 220-230 hk med 1,1-1,2 bar og T3 60 turbo som har omtrent samme størrelse som din

 

hvis du leser første post så ser du at jeg ikke har bygget dette selv. kjøpte motoren av en kar i sverige. sliter voldsomt med og få start på den, har ikke fått kjørt noe med denne motoren.

 

vet at den får bensin, tenning ser greit ut, lik komp på alle sylynderene, og den lekker ikke noe i røra fra turbo. har null peil på dette volvo driten har har mekka, derfor jeg skal bytte ut data sprutet, og prøver og finne ut hva jeg må gjøre eller forandre på oppsettet.

 

det jeg har fortått er viktigst her er:

 

lambda

map sensor

trigger hjul(hvis jeg ikke kan hente signal fra hallgiveren i rotoren)

få montert en tps på gasspjeldet evt bytte gasspjeld til noe med tps på.

Wild American Horses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mapsensoren ligger inni MS hjernen, og du kan ta triggersignal fra fordeleren, men da må du selvsakt bruke fordelertenning.

hvis ikke må du ha trigger på veiva, og bruke EDIS fra ford, som er fordelerløst.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår