Gå til innhold

Større stasjonsvogn enn A6 ?

Ranger emnet


FlyingKAB

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Jeg har en 2000 mod. Audi A6 Avant som har vært en trofast tjener for to voksne og to småttinger på korte og lange turer i et par år nå. Om noen måneder får de to barna (på 1 og 7) selskap av en liten tass til. Da snakker vi etterhvert to babystoler mot kjøreretning pluss puta til 7-åringen i baksetet. Dette er jeg redd blir trangt! I tillegg til at jeg er lang (190cm) og har førersetet langt bak, så får de fleste som skal sitte bak meg problemer med plassen, selv 7-åringen klager på at det blir lite plass.

 

Før man begynner å prøve biler - Er det noen andre som har gjort seg lignende erfaringer og har gjort noen sammenligninger med biler i lignende klasser? Finnes det stasjonsvogner med mere plass mellom førersete og baksete? Og finnes det noen mellomting eller bør jeg gå rett på VW Caravelle buss? Det er siste utvei :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg har en 2000 mod. Audi A6 Avant som har vært en trofast tjener for to voksne og to småttinger på korte og lange turer i et par år nå. Om noen måneder får de to barna (på 1 og 7) selskap av en liten tass til. Da snakker vi etterhvert to babystoler mot kjøreretning pluss puta til 7-åringen i baksetet. Dette er jeg redd blir trangt! I tillegg til at jeg er lang (190cm) og har førersetet langt bak, så får de fleste som skal sitte bak meg problemer med plassen, selv 7-åringen klager på at det blir lite plass.

 

Før man begynner å prøve biler - Er det noen andre som har gjort seg lignende erfaringer og har gjort noen sammenligninger med biler i lignende klasser? Finnes det stasjonsvogner med mere plass mellom førersete og baksete? Og finnes det noen mellomting eller bør jeg gå rett på VW Caravelle buss? Det er siste utvei :op:

 

Du ska bare gå over på Caravelle med en gang ja :P

Jeg er vokst opp i en Caravelle. Vi var 4 unger, Mor og Far på bilferier. Den var i tilleg campinginnredet.

 

Eller, du kan vente til Skoda Superb STASJONSVOGN kommer i løpet av 2009. :)

 

Lykke til da! ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde samme dilemmaet, for ikke så lenge siden.

 

Og han falt for Renault Grand Espace, den er ihvertfall stor nok.

 

Men problemet med 7 setere (MPV), er jo uansett at bagasjeplassen blir for liten ved lengere turer. Da må du nok ha en Hiace, Hyundai H-100, Chrysler Grand voyager, Caravelle eller en eldre Chevrolet Van.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville satset på chevy van i starcraft utgave, har du bare klasse b førerkort må den være nedklasset til en g20.

pappa har hatt en g30 siden 96.

pass på at motoren er en 6.5 liters,

6,2 literne har hatt litt problemer med sprukken blokk, topp og pakning

 

og ferieturene har vært en drøm.

kunne aldrig tenkt meg sånne turer i en caravelle eller stasjonsvogn med harde seter og trang benplass. bak er det setebenk med 4 plasser og denne kan legges ned til dobbelseng.

i lasterommet fikk vi plass til 4 sykler, campingstoler og bord, fortelt og mye ambo og dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring etter en oppvekst i 3-barns familie er at stasjonsvogner og de fleste 7-setere blir for lite. Vi kjøpte derfor en Hiace og har aldri angret siden, selv om jeg syns caravelle er bedre hva støyisolasjon og "feeling" angår. Skulle jeg valgt hadde jeg enten kjøpt en litt eldre Toyota Previa (elns) - de er fortsatt dyre. Eller en Caravelle. Med en caravelle vil du ikke erge deg over dårlig plass mer, men det er ikke akkurat noe parkeringshusbil, så du er oppmerksom på det.

 

Stasjonsvogn vil bli for liten i lengden uansett, så da kan du liksågodt invistere i en større bil med en gang, barna blir ikke mindre med årene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på det AndreasK her sier, og i tillegg til Toyota Previa'n han anbefaler, vil jeg også trekke frem Toyota Avensis Verso. De to bilene er kjempegode familiebiler med god plass til både voksne og barn i alle størrelser. En 03-04mod Avensis Verso vil koste deg ca 330k. Lykke til med valget av ny bil, håper du finner noe som ppasser både familien og lommeboka =)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Styr unna chrysler voyager kombi(-96), 5 seterene har nesten 90 grader seterygg bak og er liten benplass. Mamma har en sånn så det vet jeg alt om. Ford har jo galaxy, pluss en som heter S-max. Ellers; BMW X-5, Chevrolet Astro + starcraft, Kia Carnival, Mitsubishi Grandis + spacewagon, Zafira, Peugeot 806+807, Suzuki XL7, volkswagen caravelle+sharan og toyota har jo en del store biler. Dette var bare noen jeg fant i full fart så det er nok og velge i.

 

Mvh Kai-Rune

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har nye Mondeo stv. bl.a. på grunn av god benplass i baksetet. Passasjer på 190+ cm bak sjåfør på 195+ cm er ikke noe problem. Ikke mange biler som matcher det. God takhøyde overalt, også.

 

Prøvde Skoda Superb sedan, som har minst like god benplass, men bilen er klart smalere enn Mondeo. Litt knapp takhøyde i baksetet, men stv. blir nok bedre på det området, når den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde samme dilemmaet, for ikke så lenge siden.

 

Og han falt for Renault Grand Espace, den er ihvertfall stor nok.

 

Men problemet med 7 setere (MPV), er jo uansett at bagasjeplassen blir for liten ved lengere turer. Da må du nok ha en Hiace, Hyundai H-100, Chrysler Grand voyager, Caravelle eller en eldre Chevrolet Van.

 

Har prøvet nye Grand Espace. For lange mennesker er alle setene grusomt lave og små. Må være en lidelse på langturer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår