Gå til innhold

Shipping av ting fra USA til Norge - pris osv

Ranger emnet


_Evje_

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det har seg sånn at jeg var just innom Ebay, etter at jeg så en hjerteknuser av en Bosch batteri slagtrekker til 189.99 dollar. Personens "feedback" var også bare positiv, flere hundre mennesker har handlet med han. Så nå tenkte jeg at jeg nesten må slå til med noe verktøy, da jeg er ekstremt kåt på en batteri slagborr drill. :)

 

Det jeg da lurer på er hvordan det vil foregå med frakt, og ikke minst pris. Lar det seg gjøre å unngå toll? Hvor lang tid tar det å sende varen?

 

Vil gjerne høre på deres erfaringer med dette :)

 

edit: er det Drill Driver som er slagborr drill? :P

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet om det er mulig? Er det mange som går med på å markere pakken som en gave?

 

Har du åpen dialog med selger er ikke det noe problem :) Er til og med selgere som har markert av for gave uten at kjøper har bedt om det :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magnum.no

 

Få selger til å legge med en kvittering på en litt penere pris.

Kan du utdype den litt? Og hvordan er det de utfører tjenestene, og hvordan gjør man dette i forhold til selger? Hvordan ordnes betalingen? Betaler jeg for varen med visa til selgeren, og så betaler moms og frakt når jeg henter varen hos posten?

 

Har du åpen dialog med selger er ikke det noe problem :) Er til og med selgere som har markert av for gave uten at kjøper har bedt om det :D

 

Eirik

Aight, skal se om jeg kan få snakket selger til litt fornuft, og satse på at jeg klarer å komme rundt det toll-dritet :D

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du registrerer deg på magnum.no får en postboks adresse i usa som selger sender varene til. Magnum ordner frakt og mva og tar en sum for dette. Du kan velge om du vil sende med fly eller båt.

Tror jeg betalte 900kr for en diff med flyfrakt. Båt er mye billigere, men tar selvfølgelig noe lengre tid.

 

Frakt innad i USA er som regel veldig rimelig.

 

Hvordan du gjør opp med selger er opp til deg og selger. Bankoverføring, visa, paypal osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevtne ikke noe (Som jeg så) om at selger kun sender til USA?

Om han sender "Worldwide" er det ikke noe problem - da sender han direkte hjem til deg.

Om han sender kun til USA er Magnum.no et fin alternativ, jeg har selv brukt det flere ganger!

Det er svært vanskelig å slippe unna toll og moms sånn uten videre om du vil ha pakken levert til ditt lokale postkontor.

Men som eiriksmil sier her, så hender det selgere merker pakken som gave (Toll og momsfritt), eller setter ned summen på fakturaen betraktelig så du betaler et mindre beløp. Dette har jeg opplevd selv mange ganger, men har aldri bedt om det :)

Angående leveringstid kan jeg ta et eksempel;

Jeg bestilte noe deler til M3'en på eBay som ble sendt fra USA, og samme dag bestilte jeg noe fra Norek.no, som da ligger i Norge.

I følge trackingnummeret ble pakkene sendt samme dag - en fra USA og en fra Norge. Pakken fra USA dukket opp på døra mi to dager før pakken fra Norge kom til mitt lokale postkontor.

Lenge leve posten! :rolleyes:

 

PS: Husk at i USA bruker de 110 / 112 V, så laderen du får med vil ikke kunne brukes i din 220V stikkonakt hjemme, uten spenningsomformer eller lignende.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med USPS vil det komme på ca 50-65 dollar i shipping (flat rate box). Da tar det 6-10 dager.

 

Om han i USA er grei nok til å sende det sånn og markere det som gave til en mye lavere pris. Så må han passe på å gjemme den ekte kvitteringa godt, for om tollen åpner eske og finner kvitteringa så blir det FULL toll på alt, pluss postens gebyr.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrer deg på Paypal, så står alt veldig enkelt. Fungerer fin-fint, da Paypal samarbeider med eBay. Du betaler eksakt beløp (Kommer i norske kroner), etc. Helt supert!

 

Toll og moms betaler du gjerne når du henter ut pakken på posten, eller om den blir sendt med fraktfirma kommer stort sett regningen i ettertid da de selv legger ut for disse avgiftene.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var inkludert i planene, nevnte han over her :)

Jeg var inne på samme tanken - å handle en Makita drill på eBay og bruke omformer på laderen. Om jeg da handler annet Makita verktøy trenger jeg jo bare èn lader og èn omformer, og en tykkere lommebok pga. alle de sparte pengene ;) høhø

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Høtt, har også et spørsmål ang dette, om jeg bestiller en uregistrerbar Yamaha Raptor 700 fra Ebay, til ca 2000$ som er ca 10000+ NOK må jeg da betale for masse toll mva osv?

 

Jeg er temmelig ubrukelig på dette så jeg spør dere,

 

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 0,00

Avgift for motoreffekt: 17 530,89

Avgift for slagvolum: 19 946,75

Stykkavgift: 10 101,00

Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 47 578,64

Bruksfradrag (33%): -15 700,95

Vrakpantavgift: 0,00

Totalt 31 878,00

 

 

Dette er for en 700cc med ca 70hk 2007 mod MC (ATV)

Er dette riktig, eller er dette for å få skilter på saken?

 

Om jeg er helt på jordet her, kan en av dere pro's sette opp et regnestykket på ca hva det hadde kostet?

en ting til, de veier vel ca 150kg, mye koster det å shippe fra usa -> Norge?

 

 

Takker og bukker :)

 

Kris

 

 

Edit. Er det noe smutthull man kan bruke her, som feks sende den med avskrudde felger osv, som en delesykker?

Endret av Krisenaa92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår