Gå til innhold

utveksling på bakaksel 92 mod 240gl

Ranger emnet


turbo_stig

Anbefalte innlegg

Synes også det virker merkelig at dette skulle være nødvendig for EU-godkjenning... Men uansett:

 

For å være sikker, må en strengt tatt undersøke konkret det aktuelle eksemplaret. Men jeg tipper 3,54. Jeg antar 3,73 og i hvert fall 3,91 på så sen årsmodell må være forbeholdt 2-litersversjoner for andre markeder (slik som Finland). Videre er vel 3,31 på 240 vanlig bare på litt eldre modeller med firetrinnskasse, og 3,15 skal visst bare finnes på 84-modellen.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det virker merkelig at dette skulle være nødvendig for EU-godkjenning... Men uansett:

 

For å være sikker, må en strengt tatt undersøke konkret det aktuelle eksemplaret. Men jeg tipper 3,54. Jeg antar 3,73 og i hvert fall 3,91 på så sen årsmodell må være forbeholdt 2-litersversjoner for andre markeder (slik som Finland). Videre er vel 3,31 på 240 vanlig bare på litt eldre modeller med firetrinnskasse, og 3,15 skal visst bare finnes på 84-modellen.

 

84 mod med b21a og m45

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
er elektrisk føler på bakakslingen, men er det bare til å sette på et speedometer som er til den bakakslingen jeg vil ha??? som foreksempel 1031 med sperr så kan jeg ta speedometer fra samme bil???

 

alle speedometer fra 86 og oppover passer. spiller ingen rolle hvilken utveklsing du har.

 

Men har du ABS? i såfall må du ha fra en med ABS tror jeg

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle speedometer fra 86 og oppover passer. spiller ingen rolle hvilken utveklsing du har.

 

Men har du ABS? i såfall må du ha fra en med ABS tror jeg

 

Er du sikker på dette med speedometeret?

Du har jo ABS og Non ABS, samt tidlige ABS modeller hadde vel 96 tenner istedenfor 48. Tror NON abs har 12 / 24.

 

Ellers, om han har ABS, så kan han jo bruke giveren fremme, men da vil jo ABS klikke mongo om han har feil antall tenner bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var det jeg mente egentlig. de uten abs har for det meste 12, mens ABS har 48 (har aldri hørt om 96, men mulig du har rett der)

 

Så dersom han ikke har ABS, vil jo egentlig alle fra 86-> uten abs fungere

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se..

 

Når el speedo kom i 86 var det med 12hulls speedoring i bakakslingen, vel og merke uten ABS, vet ikke hvordan det er med ABS.

 

Men kom et skifte i 91-92 eller 93 der man begynte å bruke 48hulls ringer isteden.

 

Dette er basert på at min 86mod 244 har 12hulls, samme har en kompis sin 90mod, MEN min 93mod+ en kompis sin 93mod, har 48hull. også her vel og merke at ingen av 93modellene har ABS.

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår