suppegjøken Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Det har dukket opp tre A6'er. Alle Quattro. En 2002 model med 3.0 liters motor ( 220 hk) En 2001 model med 2,8 liters motor ( 193 hk) En 2000 model med 2,7 biturbo motor(230 hk) spørsmål. - skal man skifte reg. reim på disse nå - hva med motorene. Hvem holder seg best? - er 2,8 motoren sedat/træg? - bruker de likt med bensin? Alle har fulgt servicene Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Styr under bruktimport iallefall. Eg har vore på eit verksted og sett ein Audi A6 med v6 motor og 2 turboar. Begge turboane var havarerte og nokre ledningar som måtte bli bytta ut pga at dei ikkje tålte varmen heilt inntil motoren. Den bilen var bruktimportert frå Tyskland. Motoren fekk også ein overhaling. Reprasjonen trur eg kosta 60 000 kr. Det er altså snakk om 2,7 biturbo som er bruktimportert frå Tyskland. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suppegjøken Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Det er altså snakk om 2,7 biturbo som er bruktimportert frå Tyskland. Javel...? Det sier meg ikke så mye. Er alle 2,7 biturboer importert? Og, er ikke det bra? Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Når det gjeld bruktimport så kan du være heldig, men du kan også være uheldig. Det kjem ann på den forige eigaren. Eg trur ikkje at alle 2,7 biturboar er bruktimporterte. Eg var utplassert på det verksted i arbeidsveka. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Desember 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2008 Det har dukket opp tre A6'er. Alle Quattro. En 2002 model med 3.0 liters motor ( 220 hk) En 2001 model med 2,8 liters motor ( 193 hk) En 2000 model med 2,7 biturbo motor(230 hk) spørsmål. - skal man skifte reg. reim på disse nå - hva med motorene. Hvem holder seg best? - er 2,8 motoren sedat/træg? - bruker de likt med bensin? Alle har fulgt servicene - hvem vet? "Nå" legger jo ikke til grunn noe beslutningstakning. - vedlikehold, bruk og km har jo litt å si... - hva er du vant til? - neppe. Jevnt over er tråden din svært lite informativ om hva du egentlig står ovenfor ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feuerstein Skrevet Desember 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Jeg tror alle har omtrent samme intervall på reim. 2.7T er basert på 2.8, bare med 1.5 mm mindre boring. Jeg vil anta at det er mer krøll med 2.7T enn 2.8, rett og slett fordi den har turboer. 3.0 vet jeg ikke mye om, den ble ikke produsert lenge. Ser den deler boring, men ikke slaglengde med 2.8. Slekt? Har alublokk, mot støpejern på 2.8 og 2.7T. Kan gjøre deletilgangen vanskeligere enn for de andre motorene som er produsert i langt større antall. 2.7T har noe høyere forbruk enn både 2.8 og 3.0, ikke overraskende gitt forskjellen i effekt og konstruksjon. Mellom 2.8 og 3.0 er det knapt noen forskjell, men har du blyfot er det ikke urimelig om du får 220 hk til å bruke mer enn 193 hk. Når det gjelder bruktimport kan det være en blandet fornøyelse. Basert på min begrensede erfaring med bruktimportert Audi er et fint og utfylt servicehefte bare nesten like mye verd som et brukt frimerke. Andre er gjerne mer heldige, men i mitt tilfelle var heftets innhold for fri fantasi å regne, det samme var kjørelengden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suppegjøken Skrevet Desember 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2008 Jeg tror alle har omtrent samme intervall på reim. 2.7T er basert på 2.8, bare med 1.5 mm mindre boring. Jeg vil anta at det er mer krøll med 2.7T enn 2.8, rett og slett fordi den har turboer. 3.0 vet jeg ikke mye om, den ble ikke produsert lenge. Ser den deler boring, men ikke slaglengde med 2.8. Slekt? Har alublokk, mot støpejern på 2.8 og 2.7T. Kan gjøre deletilgangen vanskeligere enn for de andre motorene som er produsert i langt større antall. 2.7T har noe høyere forbruk enn både 2.8 og 3.0, ikke overraskende gitt forskjellen i effekt og konstruksjon. Mellom 2.8 og 3.0 er det knapt noen forskjell, men har du blyfot er det ikke urimelig om du får 220 hk til å bruke mer enn 193 hk. Når det gjelder bruktimport kan det være en blandet fornøyelse. Basert på min begrensede erfaring med bruktimportert Audi er et fint og utfylt servicehefte bare nesten like mye verd som et brukt frimerke. Andre er gjerne mer heldige, men i mitt tilfelle var heftets innhold for fri fantasi å regne, det samme var kjørelengden. Takk! Flott svar.;) Bra ikke alle her har behov for å være spydig. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Bra ikke alle her har behov for å være spydig. Antar det er meg du sikter til? Var ikke spydig, men poengerer at du har gjort en litt mangelfull tråd. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suppegjøken Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Antar det er meg du sikter til? Var ikke spydig, men poengerer atdu har gjort en litt mangelfull tråd. hjelper ikke... JEG oppfatter deg spydig! Ikke vær lei deg for det..:iconsm Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 ...Jeg vil anta at det er mer krøll med 2.7T enn 2.8, rett og slett fordi den har turboer.... Jamen, har man ikke en trimvillig 2,7 liters audi motor her? Hadde nok gått for denne jeg Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.