Gå til innhold

Åpne dyser hele tiden, 230F

Ranger emnet


amcarduden

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør at jordinga ut av kontakt nr 18 på jetronic boksen(0280000561) står på hele tiden? Plussen til dysene kommer på konstant som det skal, men jordinga fra hjernen stemmer ikke. Det skal vel pulsere, ellers står dysene åpne hele tiden? Ohmet tempføler til hjernen, og det var 10-11 ohm, som er nogenlunde riktig når det er kaldt ute iflg haynes boka. Bilen ser ut til å få altfor mye bensin også.

Ellers har jeg byttet LMM, plugger, pluggledninger, lokk og rotor. Bare for å ha nevnt det:bok: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at jordinga ut av kontakt nr 18 på jetronic boksen(0280000561) står på hele tiden? Plussen til dysene kommer på konstant som det skal, men jordinga fra hjernen stemmer ikke. Det skal vel pulsere, ellers står dysene åpne hele tiden? Ohmet tempføler til hjernen, og det var 10-11 ohm, som er nogenlunde riktig når det er kaldt ute iflg haynes boka. Bilen ser ut til å få altfor mye bensin også.

Ellers har jeg byttet LMM, plugger, pluggledninger, lokk og rotor. Bare for å ha nevnt det:bok: .

 

har du målt ute ved dysestikket at negative jord er innkoblet hele tiden?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du målt ute ved dysestikket at negative jord er innkoblet hele tiden?

 

Brukte ei 5w pære med trådtilkobling i stedet for sokkel som jeg tredde i dysestikket. Pæra lyser hele tiden når jeg drar motoren på starteren. Da er det vel både pluss og minus hele tiden?

Skal ut og prøve litt mer nå. Da skal jeg teste alle dysestikkene på samme måte. Tenkte også å prøve å nappe ut kontakta til lamdasonden, skal vel starte uten den innkoblet? Den kan kanskje fortelle hjernen at dysene skal være åpne hele tiden hvis den er ødelagt? Sjekke litt mer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kompatibel hjerne på 740 og 940 med F-motor.

 

Koble vekk hjerne og dysestikk, og mål gjennomgangen til jord på ledningene, kan bruke prøvelampe fra plussen, lyser det er det trøbbel med ledningsnettet.

Tror det er tull med ledningsnettet uansett, tror ei 5W pære trekker litt mye strøm for styreenheten-.

 

Er ingen sensorer som skal kunne få Dysene til å åpne konstant.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kompatibel hjerne på 740 og 940 med F-motor.

 

Koble vekk hjerne og dysestikk, og mål gjennomgangen til jord på ledningene, kan bruke prøvelampe fra plussen, lyser det er det trøbbel med ledningsnettet.

Tror det er tull med ledningsnettet uansett, tror ei 5W pære trekker litt mye strøm for styreenheten-.

 

Er ingen sensorer som skal kunne få Dysene til å åpne konstant.

 

Da har jeg testet alle dysestikk(samme på alle) og uten lambdasonde. Samme begredelige resultat.

 

Jeg har multimeter med ohm funksjon. Etter frakobling, mener du da å ohme mellom alle ledningsender og jord? Og hvis det blir utslag er det vel kontakt mot jord et sted det ikke skal være det?

En annen ting er at jeg hektet ei vanlig prøvelampe mot pluss, og utgang nr 18 på hjernen(den skal gi jord til dysene etter det jeg har funnet ut), Så gløder pæra hele tiden da også når jeg drar på starteren...Enig i at ei slik pære nok er litt drøy for hjernen, men det gir en indikasjon.

Kan det bety at det er noe galt med hjernen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke 2 og 2 dyser som spruter likt, altså 2 dyseutganger på ECU?

Gir begge disse samme resultat.

 

Jeg tror at det må være defekt sluttrinn i hjernen eller overledning i ledningsnettet, vet dog ikke sikkert.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke 2 og 2 dyser som spruter likt, altså 2 dyseutganger på ECU?

Gir begge disse samme resultat.

 

Jeg tror at det må være defekt sluttrinn i hjernen eller overledning i ledningsnettet, vet dog ikke sikkert.

 

Ohmet alle dysestikk med frakoblede kontakter på dyser og hjerne. Ikke noe overslag til jord på ledninger mellom hjerne og dyser. Tok en tur på det lokale hoggeriet, og der hadde de jaggu akkurat plukket ut en nøyaktig samme hjerne. Den lå fortsatt på disken:volvsmile . Han foreslo at jeg kunne ta den med hjem og bare prøve den først:thanks . Hjalp ikke det skulle vi få den igang sa han(jobbet i mange år på volvo),det kaller jeg service. Lier biloppsamling, de fortjener litt omtale i så henseende.

Uansett, gikk over alle sikringer og hovedrele, alt så strøkent ut. Startet fortsatt ikke. Så byttet jeg hjernen, og da fikk jeg pulsering på dysene:) . Men måtte ut med plugger og tørke de, av med stikkene igjen på dyser for å få blåst ut overskudd av drivstoff i sylindrene. Smokket alt sammen igjen og der startet den:volvsmile . Litt uryddig til å begynne med, men kom seg etterhvert med temperaturen. Aldri gått så jevnt før i vårt eie.

En annen ting etter bytte av hjernen, er at nå hører jeg bensinpumpa når tenning settes på....aldri gjort det før. Må vel være primærpumpa det vel, kanskje det forklarer hvorfor den alltid har vært tungstartet når det er under kvart tank bensin igjen.??? Det får vi se etterhvert.

Takk for svar, nå er jeg fornøyd igjen. Håper det varer en stund nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår