Gå til innhold

Oppsett med Doble batteri

Ranger emnet


Dodd_

Anbefalte innlegg

Har planer om å koble opp annlegg og pc og alt sånt på eit eget svært batt eg har. og bruker da bilens "lille" orginalbatteri til bilen selv.

 

Men for dette trengs det ein form for galvanisk skille, sånn at batteriene ikkje jobber mot kvarandre og knekker dei.

 

Men har litt problemer med å finne noko..

 

HJELP!

Veit stinger skal ha noko, men finner ikkje. Eltek har til ca 2000,-.. Ønske om billigere løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fra stinger er veldigt dyre. Du kan også kjøpe de samme fra produsenten som produserer dem for stinger. Da er de endel billiger, men koster enno ganske mye. Har selv vurdert lignenes løsning som deg. Skal du ha noe som tåler at det går litt strømm gjennom det. Så blir det fort dyrt.

 

Så i plassen for å legge ut mange tusen på en slik løsning. Å sitte igjen med det gammle slite orginalbatteriet. Så brukte jeg heller de pengene på å skifte ut orginalbatteriet. Til et som er av samme produsent/serie som det store batteriet jeg har i bagasjerommet. Da vil disse ikke motvirke hverandre.

 

Hvilket batteri er det store du skal bruke? Hvis dette er et bra batteri. så vil det være en mye bedre løsning, å skifte orginalbatteriet til noe som matcher det andre du har.

 

Sikkert noen her på forumet som kan hjelpe deg med å finne et batteri, som vil fungere bra sammen med det store du har fra før av :)

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har eit 220AH lastebilbatteri som burde tåle litt juling. som skal holde koken sammen med anlegget/pcen.....

Merke Varta....

 

Og det er jo umulig å få nedi eit sååå svært batteri frammi til bilen... Har oxo vurdert å setta 2 like lastebilbatt baki, der eit jobber med bilen og eit på annlegget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med Cossie her.Forbruket ditt vil bli større enn hva du kan levere.dette vil knekke både dynamo og batterier.

ang det "galvaniske" skille du henviser til så er dette en batteriisolator(laderelee).Denne føler hvilket batteri som trenger lading.

 

Skal du ha så store batterier som 220Ah så bør du bytte dynamo.

Paralell kobl heller to "normale" 60Ah batterier med et Laderelee.

 

My two cents.

 

Lykke til.:)

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega turbodiesel og ac leveres med ganske stor dynamo. så egentlig trur eg eg har 100 + - Men har planer/ønske/drøm om å sette inn 125Ah... større trur eg ikkje eg fåt fatt i som er bolt on.

 

Men G-Man; Kor finner eg laderelee henne da? Og forbruket blir jo ikkje MEGASVÆRT heile tida... Orker jo ikkje kjøre på fult trøkk heile tida eg sitter i bilen... Derfor det er greit med store batteri, som tåler å få juling når dei får det, så blir dei lada opp igjen når eg skrur ned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega turbodiesel og ac leveres med ganske stor dynamo. så egentlig trur eg eg har 100 + - Men har planer/ønske/drøm om å sette inn 125Ah... større trur eg ikkje eg fåt fatt i som er bolt on.

 

Men G-Man; Kor finner eg laderelee henne da? Og forbruket blir jo ikkje MEGASVÆRT heile tida... Orker jo ikkje kjøre på fult trøkk heile tida eg sitter i bilen... Derfor det er greit med store batteri, som tåler å få juling når dei får det, så blir dei lada opp igjen når eg skrur ned....

 

Odyssey har relee, men hvis de ikke har fått noe nytt de siste åra. Så blir nokk disse litt for små. Jeg kontakktet dem for endel år siden. Da hadde de ikke større en 100 Ah.

 

Sure Power har mange større modeller. Det er de som produserer de stinger selger.

 

Stinger

 

Hvis du går inn her. Så finner du de forskjellige Sure Power modellene. Jeg har hatt kontakkt med dem for noen år siden. Da fikk jeg litt priser på dem. Husker ikke helt hvor mye det var snakk om. De er ikke billige, men de lå hverfal langt under den prisen stinger tar for de samme.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Hva slags varta batteri er det du har? veske fylt? om det så er så ruster blilen din opp på lang sikt om du putter det i bilen..

 

2: Hvor mye, eller hva slags forsterkere skal du ha?

 

3: Det beste er 2 like batterer, uten skille rele..

 

Optima yellow top f.eks greit alternativ, koster vel +/- 1700kr stk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår