Gå til innhold

Syncro på 90mod 1,8l

Ranger emnet


joakiim

Anbefalte innlegg

dette hørtes rart ut. Hvis bilen "tror" bakhjulene er i luften, ville all kraft gått til bakhjulene isåfall, hvis det da ikke er sperre på senterdiff.

Om 4hjulstrekken ikke virker i revers, er det nok andre grunner til det.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hørte var at det sto en ventil (eller noe) bake, som slo ut hvis bakhjulene var i luften, slik at kraften ikke skal gå bak (virker jo logisk, for en bil med hjul i lufta, har jo ingen fram-/bak-drift hvis hjula er i lufta). Men at denne er noe feil med, slik at den slår ut selv om hjulene står plantet på bakken (ved at bilen blir lettere fordi all vekt er forran, å vi rygger).

 

har en gang spunnet på bakhjulene i revers, og det var da jeg hadde tilhenger med sponplater på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke 4wd i revers på di bilene pga viskosekoblinga bake på diffen....vesken stivner ikke i revers....er jo en veske i diffen bak som stivner når hastigheta mellom framhjulene og bakhjulene blir forskjellige....min hadde nyoverhalt drivlinje,du verden så morro å sladde me men kjipt når man kjører seg fast å må rygge ut,så har man f... ikke firtrekk lengre

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye piss, ikke svar viss dere ikke vet...

 

Også til sannheten...

Syncro'en din har et enveislager som sitter i mellom viskose koblinga og bakdiffen, det sitter der så bakhjulene kan trille fritt når viskose koblinga ikke er i inngrep(pga bensin okønonmi/holdbarhet). Når du setter bilen i revers blir enveis lageret låst ved hjelp av vakuum, slik at du får 4wd i revers. Det kan du lett sjekke nå når det glatt ute. Om det ikke slår inn kan følgende være feil, du har ikke vakuum bakdiffen, ingen strøm til bakdiffen, eller at hele driten bare har satt seg...

 

 

Gidder ikke utdype mer, spør viss du vil vite mer om feilsøking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye piss, ikke svar viss dere ikke vet...

 

 

Du får svare fortere da vet du, hvis alle andre bare kommer med piss! Folk prøver å hjelpe så godt de kan, ikke alle er spesialister på tyske kompaktbiler fra 80-90 tallet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ute etter å diskutere med noen jeg, syns bare det er unødvendig å kjefte på folk som prøver å hjelpe andre. Dette forumet hadde vært så mye bedre uten all den drittslenginga.

 

Jeg har aldri prøvd å diskutere med deg, jeg har aldri sagt at du tar feil. Dette er et forum for alle bilmerker, ikke bare folk med gammal golf. Folk spør, og andre folk prøver å svare. Nå gidder jeg ikke å bruke mer tid på deg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye piss, ikke svar viss dere ikke vet...

 

Også til sannheten...

Syncro'en din har et enveislager som sitter i mellom viskose koblinga og bakdiffen, det sitter der så bakhjulene kan trille fritt når viskose koblinga ikke er i inngrep(pga bensin okønonmi/holdbarhet). Når du setter bilen i revers blir enveis lageret låst ved hjelp av vakuum, slik at du får 4wd i revers. Det kan du lett sjekke nå når det glatt ute. Om det ikke slår inn kan følgende være feil, du har ikke vakuum bakdiffen, ingen strøm til bakdiffen, eller at hele driten bare har satt seg...

 

 

Gidder ikke utdype mer, spør viss du vil vite mer om feilsøking.

 

til hissiproppen: det jeg skrev er det jeg fikk vite av min lokale vw forhandler faktisk;) da ser man ka peil dem har,)

-99 Subaru legacy stv

 

Forza Avhengi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår