Gå til innhold

joakiim

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om joakiim

  • Bursdag 04/03/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Lødingen

joakiim's Achievements

  1. eget spesiell Golf vurderes solgt for entusiaster og spesielt interesserte. Bilen finnes det rundt 20 stk av i Norge, og ble bare produsert 7000 stk totalt. Bilen har aldri vært kræsjet, lite overflaterust. Deler byttet: Olje/bensin/luft-filter, stereo og høytalere, oppheng for mellomaksling, dynamo, div tenningsdeler og håndbrekkwire. Gode dekk. Noe småting bør fikses. Bilen er EU-godkjent, og daglig i bruk. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=2162017;username= Spørsmål, bilder... Send mail! joakim@wub.no
  2. joakiim

    Pluggledninger

    Leser jeg feil, eller forteller du at kompisen din har bekreftet hva feilen som du spør her om er fornoe?.. Tennpluggledninger, plugger, fordelerlokk, rotor er typiske slitedeler som ofte kan skyldes på når bilen fusker. Går den på 3 av 4 plugger, så må du nok skifte pluggledningene og pluggene (mekonomen.no) billigbillig.
  3. Det jeg hørte var at det sto en ventil (eller noe) bake, som slo ut hvis bakhjulene var i luften, slik at kraften ikke skal gå bak (virker jo logisk, for en bil med hjul i lufta, har jo ingen fram-/bak-drift hvis hjula er i lufta). Men at denne er noe feil med, slik at den slår ut selv om hjulene står plantet på bakken (ved at bilen blir lettere fordi all vekt er forran, å vi rygger). har en gang spunnet på bakhjulene i revers, og det var da jeg hadde tilhenger med sponplater på.
  4. Har en Golf 1,8 Syncro 1990 modell. stemmer det at denne modellen plages med det at når bilen står i revers, så vil kun forhjulene drive rundt (evt spinne uten at bakhjulene spinner), fordi bilen "trur" bakhjulene er i luften? noen som kan utdype dette?
  5. Syncroen fører kraft fra forhjul til bakhjul på golfen ved hjelp av en viskosekobling som står på midten (eller gjerne ganske langt fram, på midtakslingen). Når forhjulene går raskere enn bakhjulene, så går en olje varm, og utvider seg ,slik at kraft føres fra bakhjul til forhjul. Dermed kan du stå i en bakke med is på venstre side, og asfalt på høyre side, og spinn, selv om du har syncro.
  6. Hjertlig ;) skal prøve i morgen. Kjenner jeg med selv rett, så får jeg den av, men ikke på igjenn xD
  7. joakiim

    Siderute løs

    har konstatert at sideruten min er løs, i en av klipsene nede (derfor blir den tung og heise oppp, siden den tverrer seg fra kant til kant) sku ta av dørhåndtaket og alt småplukk, men ingenting ville løsne. Noen som har erfaringer? har en golf 2, 1990 modell: Skal man bare bruke rå makt å riv sveiva, døråpnern og knotten til speilet av? da jeg hadde tatt ut alle skruene og klipsene, så hengte døra igjenn i vinduspakninga, dørhåndtaket, sveiva og den knotten til vinduene. Noen som har gjort dette før?
  8. syncro, kobler bakhjulene inn når forakslingen går fortere enn bakaksling. Ikke std golf motor, men en verson med 98hk (107hk i crom verson). insprøytningsmotor med elektronisk tenning. katalysator. Ikke høy og lavgir serie. 195/65 R15 dekk (ser ut som klinkekule på bilen). erfaringer: holdes på veien ;) går nok ikke noe bedre enn en rav4 i skauen, men en hyttetur eller to funker ;)
  9. stemmer, triller en i LØdingen. 1,8i, 98hk,elektrisk tenning. syncro osvosv.. helt standard golf country. grønnlig (og noe rustgrå rust.... ) 195/65 R15 sommer (svart alu) og vinter, sportseter, avtakbar krok, gått 200k.
  10. ja, er plaget med det på min golf også. legg en klosse helt i overkant eller underlant (gjerne på baksiden i underkant) å så slår du så hardt du klar med en stor hammer / liten slegge.
  11. Har en Golf II, 1,8L 98hk 90modell syncro. Har merket det at spesielt i 2. giret ved mye turtall for å få opp farten, så nykker (nøkker/jukser osv.. kjennes ut som en bil med turbo, bare at turboen funker på en negativ måte...) kjenner nykkingen og det ugjevne draget i 3 giret også, spesielt hvis jeg passerer 4000, og helt opp til rødstreken. Meget irriterende Lurer på hva dette kan komme av, noen slitedeler jeg burde bytte? tennpluggene og tennpluggledningene er 1 år gammelt. luftfilter, oljefilter og bensinfilter akkurat skiftet.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår