Gå til innhold

Blinklys fusker, Caravelle 87 mod

Ranger emnet


hareide

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt problemer med blinklyset på min caravelle. Når jeg trykker det på, kommer det pil til venstre/høyre på dashbordet, men ingenting skjer utenpå bilen! Dvs, signalet kommer aldri fram til lysene? Ingen av dem..noen som har en idé om hva det kan være? Releé eller kabler? Håper på hjelp fra noen som kan litt mer om dette enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, releet klikker ikke... da bør du sjekke sikringer dersom du ikke har gjordt dette, og så bytte releet dersom sikringen er iorden. Sjekk alle sikringer, sånn at du er sikker på du ikke overser en som har med en eller annen styrestrøm å gjøre... :)

 

Jordingsfeil kan for eksempel komme av en jordingskobling som har noe med lyktene som er irret så mye at det i beste fall er varierende kontakt... Dette kan sette ut hele lyktene, men siden releet ikke klikker ville jeg sett på dette først... Men for å fjerne jordingsfeil så må du rengjøre koblingene... er det bad kan du bruke sandpapir for å fjerne irringen, men få den iallefall vekk. Smør inn med f.eks. grease etterpå du har koblet den til igjen. På den tidligere jobben min hadde vi noe som vi kalla for peugeot fett. Enn slags grease vi hadde på batteripoler for å unngå irring.. vet ikke hva det faktisk er... :). Du kan også bruke en elektro rensespray for å rengjøre sammen med mekanisk rengjøring. Kan også spraye for å bedre kontakten. Jeg pleier å bruke 5-56 eller wd-40 til slik rens, men er kanskje ikke det beste... men det funker jo bra... :)

 

Finns også en sprayolje du kan bruke som heter Shield, noe militært opplegg. Denne smører og isolerer. Mange andre som også gjør det samme, men denne er den desidert beste jeg har prøvd... Men vet ikke om andre steder enn militsen som bruker det, og teksten på baksida av flaska viser tydelig at det er noe militært opplegg, laga for militær... Men whatever, går sikker an å få fatt på andre måter. Broderen er høyt på strå i sjøforsvaret, så jeg får gjennom han... Men bare pass på at du får koblingene rene så går det nok bra, men start med releet og sikringene du... :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hadde dette problemet på min passat. Skru av rattet, og under der er det en liten skrue som holder fast blinklys bryteren. Sjekk om skruen er litt laus eller at den ikke er skrudd helt inn. Hos meg var den ikke skrudd helt inn, så jeg skrudde den ganske godt inn og etter det har blinklyset alltid virka =) håper det hjelper..

[-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv

[-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut

[x] 1990 Passat 1,8 stv

[x] 1986 Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår