Gå til innhold

Førerkortbeslag på meg

Ranger emnet


Dimension

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du sier ikke om du var i bilen under ulykken, og du sier ikke om han som kjørte var beruset. Selv ikke når folk spør direkte om det, derfor tror jeg at du var i bilen og hadde lånt den til en annen som var beruset. Og sånn jeg har forstått det så straffes du da som om du skulle kjørt bilen selv, i tillegg til at han som kjørte blir straffet. Sånn er det hvertfall hvis alle i bilen ikke har førerkort. Du er ikke uten skyld om du lar noen andre kjøre i fylla siden du "aldri kommer til å gjøre det".

 

Om jeg antar feil kan du bare si det, og fortell gjerne om utfallet.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommeren trodde ikke på meg. Da forklaringen jeg ga til politiet stemmte ikke overens med den jeg ga i retten.

 

Men jeg var ganske full da jeg ga forklaring til politiet.. husker ikke en gang hva jeg hadde forklart.

 

Problemet mitt er at jeg ikke kan forklare hvem som kjørte bilen, og at jeg var full den kvelden.

 

 

Men burde det bety at jeg automatisk skal straffes? Dessuten mangler bilen lås og er dermed alltid åpen. Jeg hadde begge nøklene hos meg.

 

 

Min mening er jo at jeg ikke burde straffes pga. av dette.. Politiet har heller ingen konkrette bevis. (Ikke sjåfør, ikke vitner, ikke avørt noen av personene involvert. heller ikke meg)

 

Har ikke anskaffet meg Advokat ennda. Har anket saken om begjering av førerkort til Lagmansretten.

Citroën Xantia 2.0l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er langt ute på glattisen ass..

Du "vet" ikke hvem som kjørte DIN bil, du "vet" ikke når bilen ble kjørt, du hadde promille når politiet kontaktet deg...

 

Enten er bilen din stjålet, eller så har du gitt nøklene dine til en person du vet hvem er, eller så har du rett og slett kjørt selv.

 

Og du husker ikke hva du forklarte til politiet fordi du var beruset, men hadde promille på 0.74! Man er vel ikke brisen en gang med den promillen der..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begge nøklene hos meg.

 

Du "vet" ikke hvem som kjørte DIN bil

Han vil ikke avsløre hvem som kjørte bilen.

 

Bilen var tydeligvis ikke stjålet, du nekter å opplyse om hvem som bruke den, men det er tydeligvis gjort med ditt samtykke. Kan ikke si jeg er overasket at du blir straffet.

 

Ps, å fortelle lik historie er ikke så vanskelig når man forteller sannheten. :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke bra ut.. Du veit ikke hvem som kjørte bilen?.. Da må jo DU anmelde saken, eller var du så full, at du ikke visste helt hva du gjorde?? Må si meg enige med de andre her, at dette høres jævlig merkelig ut..

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter for at jeg har kjørt eller levert nøklene til noen.

Hvorfor er det tydelig at jeg har gitt nøklene til noen?

 

Får vente å se hva dommeren sier. Man er jo også uskyldig til det motsatte er bevist

Jeg kjenner ikke til historien din, og det er fullt mulig at du forteller sannheten for alt jeg vet.

Men grunnen til at folk her (Inkludert meg selv) blir tvilende til historien er jo fordi du utelukker og holder inne utrolig mye av detaljene her. Det er mange tomrom å fylle i hendelsesforløpet ditt.

 

Kom med hele historien så er det kanskje lettere for oss alle å sette brikkene på plass.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja lykke til med dette. Du må nok se langt etter førerkortet ditt den nærmeste tiden. Ihvertfall med denne forklaringen. Du vet jo ingen ting, å alle rundt deg vet ingen ting heller. Så du mener altså at alle rundt deg den kvelden var så drita at de ikke kan bekrefte eller avbekrefte noe. Lite sannsynlig. Jeg tipper du har kjørt selv. Men: time wil show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet til noe konklusjon i denne saken?

Mine tips:

-Levere en anmeldelse angående bruken av bilen, den kvelden.

-Gi de såkalte "vennene" dine en siste sjanse til enten å si eller angi hvem som har vert ute å kjørt.

-skal du i retten så be om å få en skriftelig versjon av avhøret du hadde i beruset stand!

 

Men du burde skaffa deg en advokat!!!

Bilene mine:

vw caddy mk1 86 modell (prosjekt)

vw golf mk1 83 modell (ikke bestemt)

vw golf mk3 92 modell (bygges om)

vw golf mk3 vr6 delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår