Jump to content
Bilforumet.no

Sprøøbilgutt

Bruker
  • Content Count

    277
  • Joined

  • Last visited

About Sprøøbilgutt

  • Rank
    ///MPOWER
  • Birthday 09/19/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Prosjekter / billakk / mekking / mod
  • Modell (eks S4)
    a4/passat/e30
  • Biltype (eks Audi)
    Bmw/audi/vw
  • Yrke eller sivil status
    Billakkering/ snekker / lager
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • MSN
    turbonetics@live.no
  • Skype
    sindre11h
  • Bosted
    Akershus
  1. Så en bil på finn.no og oljelampa lyser, selgeren sier det er en føler da han har vært på Møller bil og sjekket dette ut, kan dette stemme? Er det noen form for sjukdom på de bila? Hva kan feilen være? Olja skal være sjekket så dette er ikke noe problem.
  2. Sier seg selv at det ikke blir pent..!
  3. Det der er ikke rester fra et gjerdet, rubbe det kan du gjøre på små mengder av såret. Hvisdet ikke er bulker, så for du en fin pris på rundt 4000,- Svart et sted. Er vel skade til bortimot 6000,-
  4. Får sikkert tak i noen som tar dette svart :)
  5. Grenrøret blir så varmt, at selvom du bruker lakk som skal tåle høye grader, kommer dette til og dette av, lakken har ikke sjans til og motstå den temperaturen som blir der, skjønner åssen du tenker, men må nok forbli rustent :/
  6. For og f� et bra resultat, burde du slipe ned alle bulker, bruk 120papir, rust osv, n�r du har pusset ned s� du ser bulker sparkler du igjen to drag sidelengs fire drag nedover og bort, dette er fir o jevne ut evebtuelle sm�bulker etter. Hvis du kommer ned til metall, bruker du grunning f�rst, la dette t�rke, og sparkle over igjen. N�r du er ferdig med sparkling rundt, og slipt med en rett kloss, s� har du p� fyller over bulker og der du har slipt rust, legg gjerne p� 3-4 lag med fyller, slik at den blir lettere og jobbe med n�r du skal slipe den ned igjen. N�r tre topplag har t�rket, pusser du ned med 320 papir med kloss, 400 med rondell hvis du har, deretter 500, hvis du skal ha det perfekt, v�tslip med 800 tilslutt. N�r dette har blitt gjort, kan du begynne og matte ned felt som ikke er d�rlige, bruk rondell hvis du har, mattslip i et krysslignende felt f�rst bortover, s� opp og ned, bare matt ned, ikke mye sliping som skal til. N�r dette er blitt gjort, er det tid for maskering, ha en 50mm/30mm teip, 10mm teip, brunt tynnpapp ark, limp�lse for sprekker mellom d�r og bakskjerm f.eks. L�fteteip, slik at du kommer mellom gummilister osv. N�r du har maskert ferdig, bruker du en klut som heter st�veklut, dette skal foreg� rett f�r lakkering, t�rk feltene som skal lakkeres, slik at du unng�r st�vkorn osv. N�r du har f�tt blandet opp lakken med thinner og herder, s� er det tid for spr�yting. F�rat skal du alltid sjekke bar, f�rste str�k med lakk skal foreg� med 2.0-2.5 bar trykk, juster de inn riktig, med justeringsskruen i b�nn av spr�yta, s� regulerer du spruten fra munnstykket, bredden, pg mengden, dette justeres helt bak p� spr�yta. Lag deg e pr�ceark, hold spr�yta 30 cm unna pr�vearket, og trykk en gang med avtrekkeren, slik at du ser bredden, og hvor mye avstand du skal forholde deg til. S� kan du begynne og legge farge, Begynn �verst, jobb i et jevnt tempo helt ned til bunn, HUSK: IKKE STOPP! S� g�r du fra bunnen og jobb de til topps igjen, n�r du har lagt f�rste felt, m� du overlappe s� du ikke for skille, begynn fra andre siden, jobb deg ca 20 cm over feltet du har lagt. Spr�yt to omganger, 3 str�k er st�vestr�k, her dusjer du lakken med 1.5 bar bruk god avstand, og spr�yt det jevnt ut i brush. S� er det klarlakk, veldi viktig og vaske spr�yta hvis du har brukt den til lakk f�rst, vask den i thinner. Hold samme avstand 2.0-2.5 bar her ogs�, 2 str�k med klarlakk som du gjorde med lakk, s� at�vestr�k med 1.5 bar trykk, veldug viktig og huske t�rketiden mellom lakk og klarlakk, lakken skal t�rke f�rst, f�r du legger klarlakk. Huak at alt jeg har nevnt m� foreg� under varme temperaturer, sparkel, lakk osv. H�per noe kom til nytte :) Mvh Sindre.
  7. Nei, men har masse biøder av den, vurderr og legge ut en tråd, men har solgt bilen nå da :/ Fikk tak i gt interiør, helt strøkent, 1000 spenn :O Kan jo ta deg en titt på vwaudi-club forumet :D
  8. Takk takk :D Er asa BBS, aner ikke hva dem heter mer, men sitter som et skudd hvertfall, meget fornøyd! Venter på en bra lønning nå, blir masse gromt når vi tipper rett over september, gled dere :D
  9. Hello :D Har en audi A4 jeg vil dele med dere! Er en Audi a4 1,8 97" som jeg har tenkt til og gj�re en god del med. M�let er og f� den Stanced! Alts� lav, brei,clean og fet :D Her er det jeg har tenkt og gj�re s� lenge, noe er gjort fra f�r ; - Coilovers - 18" BBS hjul / montert - Tonede ruter /montert - Facelift lamper foran med usa blinkers - Spredere med linse, facelift - Xenon i hovedlys, og spredere - S4 frontfanger - S4 interi�r - S4 ratt - Bremser rundt om / montert - Komplett forstillingssett / montert - Muligens Thule skiboks, og stativ - 2 x10" bass /montert - Eksos fra kat og ut 3" Feritta - Div interi�r lys, og utvendig lys - Baklamper Her er noen bilder : Gamle bilder : Nyere bilder : Flere bilder kommer s� fort jeg for gjort noe mer med bilen :D
  10. Fette naiiis prosjekt!! Ganske likt mitt, men jeg hadde vento :D Du må oppgradere setene med gt, blir sinnsykt bra ;)
  11. Grunning er en fordel og ha på, en varmbestandig grunning som tåler høye grader, grunnen er hvis du skal ha lakken der lenge og i godt behold over lenger tid, er det lurt og grunne, slik at det ikke begynner og flasse, har veldig lett for og flasse når det er snakk om høye temperaturer :)
  12. Driver å skal bytte dempere forran på en e36 coupe, men oppdaga fort at jeg mangler øvre fjørskål, under foring. på grunn av at det satt justerbart senkesett på den, noen som har dette i akershus/hamar området, ønskes så fort som mulig! Er ikke helt sikker på hva det heter men håper noen skjønner hva jeg mener!
  13. Ser den, tenkte bare å legge inn et innlegg hvis noen vurderte salg:)
  14. Noen som har en corrado til salgs eller ønsker å bytte i en bmw e36 316i coupe? :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.