Gå til innhold

behandling av lakk på ny bil

Ranger emnet


nils bm

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke for vane å prate tull..! Jeg var i et møte med DCN senest på mandag med en som nettopp har fått levert en ny BMW 5-serie der selgeren hadde fortalt han dette da han spurte hvordan det var med bilpleie på nye biler. Jeg har nå hørt dette tilstrekkelig mange ganger til å skjønne at det er en realitet hos noen forhandlere.

Men jeg vet dette gjelder ikke alle forhandlere, da mange har avtaler med firmaer som tilbyr teflonforsegling, noen forhandlere tilbyr til og med dette selv.

 

Jeg har jobbet som leverandør i denne bransjen i noen år, og har sett og fått med meg såpass mye at jeg ville aldri vurdert å kjøpe en bruktbil som har vært teflonbehandlet. Det er ikke for ingenting av ingen store kommersielle bilpleieleverandører ikke leverer teflonforsegling..

 

hmm sier du det. da har jeg lært noe nytt. men hvorfor vil ikke lakkgarantien gjelde når man har fått teflon på ny bil? dette må jeg ta en prat med meuiars om og se om dette kan gjøres noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm sier du det. da har jeg lært noe nytt. men hvorfor vil ikke lakkgarantien gjelde når man har fått teflon på ny bil? dette må jeg ta en prat med meuiars om og se om dette kan gjøres noe med.

 

Meguiar's har som sagt ikke teflonforsegling, så det er ikke noe problem for din del hvis du kun bruker Meguiar's.

En forsegling må la lakken "puste" til en viss grad, dette gjør ikke de fleste teflonsealere.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg har jobbet som leverandør i denne bransjen i noen år, og har sett og fått med meg såpass mye at jeg ville aldri vurdert å kjøpe en bruktbil som har vært teflonbehandlet.

 

Hvorfor ikke?

Jeg kjøpte en Golf 5 som har vært teflonbehandlet i 4 år (fra den var ny) nå, og lakken er helt fantastisk.

Omtrent ikke en eneste ripe, og bilen skinner som ny fortsatt :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

Jeg kjøpte en Golf 5 som har vært teflonbehandlet i 4 år (fra den var ny) nå, og lakken er helt fantastisk.

Omtrent ikke en eneste ripe, og bilen skinner som ny fortsatt :)

 

Vi har nok forskjellig definisjon om hva som er "fantastisk lakk" ;)

Men bevare meg vel; det er jo uhyre lettvint, og adskillig bedre enn ingenting!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok forskjellig definisjon om hva som er "fantastisk lakk" ;)

Men bevare meg vel; det er jo uhyre lettvint, og adskillig bedre enn ingenting!

 

Hva er egentlig galt med deg? Jeg spør deg om hvorfor, og du svarer med å indirekte påstå at jeg stiller lavere krav til lakken en deg? Er det så vanskelig for deg å svare på hvorfor teflonbehandling er dårlig?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager at du tok det slik, det var ikke hensikten. Men jeg syntes det ble litt dumt å gjenta aspekter jeg allerede har beskrevet tidligere i denne tråden.

Har lest tråden, men det eneste jeg finner er at man kanskje mister lakkgarantien hos BMW?

 

Edit: Så også at lakken må puste.

Endret av Øyvind.H

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok forskjellig definisjon om hva som er "fantastisk lakk" ;)

Men bevare meg vel; det er jo uhyre lettvint, og adskillig bedre enn ingenting![/quote

jeg la tefcar 12% på en bmw csi fra 70 tallet for 2 år siden. orginal lakk. idag ser bilen 10 år nyere ut enn en nylakert bil og blir bare blankere og blankere hver etterbehandling den får. vil si det er proof nok. + at produktet er utviklet over mye lenger tid en perma chine og det greiene der. det funker ikke forresten. mange av kundene mine kom for og få tefcar over permaen og greier fordi di ikke var fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom opp et par erfaringer med tefcar for en stund siden på DCN:

Tefcar 12% - Detailers Club Norway

 

..og et interessant sitat:

 

Teflon® is useless in auto wax products. Not just my opinion but that of Dupont's chemists as well.

 

Quote:

The addition of a Teflon® fluoropolymer does nothing to enhance the properties of any car wax, we have no data that indicates the use of Teflon® to be beneficial in car waxes.

 

Teflon® requires a temperature of 680°F for it to bond to a surface. Heating your paint to 680°F would vaporize it.

 

This is just another slick marketing scheme to separate you from your money.

 

After a little searching on Goggle I found another reason not to use Teflon® products.

 

A chemical used in the manufacture of ****** products, perfluorooctanoic acid (PFOA), sometimes called "C8", is a carcinogen. Dupont, the sole manufacturer, has withheld health information for 20 years according to the EPA. Dupont is facing fines in the order of $300M for failure to report this health info."

 

Men som sagt, hver sin favoritt..

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom opp et par erfaringer med tefcar for en stund siden på DCN:

Tefcar 12% - Detailers Club Norway

 

..og et interessant sitat:

 

Teflon® is useless in auto wax products. Not just my opinion but that of Dupont's chemists as well.

 

Quote:

The addition of a Teflon® fluoropolymer does nothing to enhance the properties of any car wax, we have no data that indicates the use of Teflon® to be beneficial in car waxes.

 

Teflon® requires a temperature of 680°F for it to bond to a surface. Heating your paint to 680°F would vaporize it.

 

This is just another slick marketing scheme to separate you from your money.

 

After a little searching on Goggle I found another reason not to use Teflon® products.

 

A chemical used in the manufacture of ****** products, perfluorooctanoic acid (PFOA), sometimes called "C8", is a carcinogen. Dupont, the sole manufacturer, has withheld health information for 20 years according to the EPA. Dupont is facing fines in the order of $300M for failure to report this health info."

 

Men som sagt, hver sin favoritt..

 

snakk om bull. har lagt det i 7 år så jeg vet da at det har effekt.

kom og se bilen min. har 9 lag acryl på den og ett grunnlag med 12% tefcar. bilen min ser ut som glass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår