Gå til innhold

behandling av lakk på ny bil

Ranger emnet


nils bm

Anbefalte innlegg

hei folkens

 

Har kjøpt ny bil som blir som blir levert uke 49, bilen er svart pearl metalic lakk. og jeg lurer litt på hva en bør behandle lakken med.

Har lest på div innlegg her og har også fått følgende mail fra leverandør:

Di-tec koster 4000 kroner.. Di- tec krever etterbehandling hvert halvannet år. Det koster drøye 2000 kroner

 

Lakkforseilingen Life shine ( et autoglym produkt) leverer vi via Møller Klargjøring. Dette koster 4790 kroner, da følger det med en koffert bestående av Autoglym produkter. Da garanterer man glans og beskyttelse i 5 år forutsatt at bilen poleres årlig..

 

Er det noen her som vil anbefale det ene mot det andre?

 

nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På nybil er det ofte grei skurring så fremt de på klargjøringa ikke har ordnet tileggsutstyr ala riper" som de kan klare innimellom.

 

Det er ofte greit med en runde clay etter vask, en lakkrens ala Duragloss 101 og en sealer ala Duragloss 111, de to sammen med en liten dusj med Duraglosss Aquawax etter 2-3 vask holder bilen di i bra strekk.

 

Rens lakken en gang i året holder ofte, men du kan gjerne legge på feks Duragloss 111 etter 6 mndr også, den er det lite jobb med og holder lenge.

 

kjøp deg også noen gode mikrofiberkluter også til å fjerne Duragloss 101, 111 og Aquawax.

 

er bare kosejobb det der (lite jobb med Duragloss generelt), selvfølgelig om du er glad i bilstell da, er du allergisk mot det så send den inn til en bilpleier, men sjekk refferanser på stedet først, mye rart der ute (full shine for 1000,- kr etc er nei, nei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

jeg jobber med bilpleie. vi bruker kun meguiars. lakkforsegling hos oss 2.500 kr. er 5 års garanti og årlig etterbehandling koster da kun 500kr. vi har mange mange fornøyde kunder, kommer noen fra oslo omegn og noen fra drammen osv. til oss. her er en prisliste på det vi gjør med din bil.

 

Priser

Utvendig vask 150,-

Innvendig vask 100,-

Støvsuging 150,-

Rutepuss 100,-

Motorvask 100,-

Lakkrens, polering 1 950,-

Lakkrens, polering

og teflonbehandling 3 900,-

Håndpolering 700,-

Innvendig rens 2 500,-

Teflonbehandling 2 500,-

Fjerning av dyrehår 700,-

 

Alle priser er inkludert mva.

 

Hoff Bilpleie

Industriveien 11

3610 Kongsberg

 

Tel: 97 73 27 77

Tel: 92 80 49 18

 

oeyvihof@online.no

 

Åpningstider:

Hverdager 08.00-16.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiar's har ikke teflonbehandling, så du burde ikke kalle det det heller spør du meg...

Jeg stopper aldri på et bilpleiesenter som tilbyr teflonbehandling, og jeg er nok ikke alene ;)

 

Tipper dere bruker MG 21 2.0 til lakkforsegling, det er good sh*t!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiar's har ikke teflonbehandling, så du burde ikke kalle det det heller spør du meg...

Jeg stopper aldri på et bilpleiesenter som tilbyr teflonbehandling, og jeg er nok ikke alene ;)

 

Tipper dere bruker MG 21 2.0 til lakkforsegling, det er good sh*t!

 

det stemmer. vi kaller det for teflon så folk skal forstå effekten av en slik behandling. er jo nesten samme belegg som på en stekepanne med teflon. er veldig mange som kommer innom oss og vil ha det på bilen sin. så du tar litt feil der. greit har vært litt stille i det siste, men det er mest pga finanskrisen og at det ikke er lenge siden det var jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok ;)

Men husk at bl.a mange BMW forhandlere forteller kundene sine at de mister lakkgaranti dersom de teflonbehandler lakken.. ;)

 

Jeg ville heller presentert det som (syntetisk) lakkforsegling med holdbarhetsgaranti.

 

det der er bare tull. vi har hatt mange bmw eiere som har kommet til oss for å få på teflon. det er jo smak og behag. men at lakkgarantien går ut pga det.. det er tull. vi har ett samarbeid toyota (funnemark kongsberg)og dem er faktisk så fornøyd at dem anbefaler sine kun der å teflonbehandle nye bilen sin. vi har også gjort det med båter og utrolig nok så virker det på det også. så vi har ett veldig kundespekter når det gjelder teflon eller lakkforsegling. Meguiars er veldig flinke til å finne opp nye og bedre produkter, dem kalte det for teflon i starten, så lakkforsegling og nå er det noe nytt som har kommet som er enda bedre. husker ikke helt hva dem kalte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke for vane å prate tull..! Jeg var i et møte med DCN senest på mandag med en som nettopp har fått levert en ny BMW 5-serie der selgeren hadde fortalt han dette da han spurte hvordan det var med bilpleie på nye biler. Jeg har nå hørt dette tilstrekkelig mange ganger til å skjønne at det er en realitet hos noen forhandlere.

Men jeg vet dette gjelder ikke alle forhandlere, da mange har avtaler med firmaer som tilbyr teflonforsegling, noen forhandlere tilbyr til og med dette selv.

 

Jeg har jobbet som leverandør i denne bransjen i noen år, og har sett og fått med meg såpass mye at jeg ville aldri vurdert å kjøpe en bruktbil som har vært teflonbehandlet. Det er ikke for ingenting av ingen store kommersielle bilpleieleverandører ikke leverer teflonforsegling..

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår