Gå til innhold

Kjøpt meg Passat 35i

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

  • Svar 340
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bullit

Har ikke fått tatt noe bilde av motorrommet mitt ennå (må pusses opp først :) ) men trodde motoren var lik som din jeg? 1,8 monotronic -90hk ?

 

i "haynes" boka mi står det at rp'n fram til 08.90 hadde mono-jetronic og fra 08.90 hadde rp'n Mono Motronic.. og min bil er registert i 08.90 tru det er monotronic e har kan jo gå ut og sjekke en dag.. hehe venter til e kjem at for helga..

mere som skal ordnes da :)

 

EDIT: de mente på vw/audi at det var en 91 modell .. pga reg så seint på året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 1990 modell, 1.8 liter er det Digifant innsprut.

 

4 dyser og Fuelrail. Lett å se. Skulle tro du hadde det samme???

 

I den motoren er det såfall 112hk uten kat, 107hk med kat.

 

du har ikke no reservedeler vel? Jeg trenger framfanger, evt kun leppa under.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

På min 1990 modell, 1.8 liter er det Digifant innsprut.

 

4 dyser og Fuelrail. Lett å se. Skulle tro du hadde det samme???

 

I den motoren er det såfall 112hk uten kat, 107hk med kat.

 

du har ikke no reservedeler vel? Jeg trenger framfanger, evt kun leppa under.

 

Jeg har nok ikke den samme for jeg har RP motorn.. du har vel PF (med kat) PB uten kat ( bare ser i boka..)

 

Lett og finne ut hva e har ja.. men er bare det og gidde og gå ut og lette på panseret vet du :)

 

Jeg har INGEN reserve deler.. vært gromt og hatt litt men..

 

Lure på hvordan det er med lakk jeg.. klarer jeg og lakke fangere,lister på sia, og dørhåndtak med boks montro..

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

noe drit å lakke gamle fangere og slikt visst, etter det jeg forstod på lakkereren jeg snakket med. Får ikke lakken til å sitte skikkelig, så den flasser av etter hvert :(

 

Hvis man pusser ned skikkelig og bruker plast grunning også?

Mange (alle som har)lakker 90 fangere osv.. men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Puss over, med fin-fint papir. Lakkverkstedet mitt sa de brukte opp til 2000 papir!!

 

Tørk over med zalo vann, så¨silikonfjerner før du har på plastgrunning.

 

Zalo vann og silikon fjerner den var ny for meg.

 

Nå har jeg vært på GED og kjøpt motor varmer og motorvarmer element.. gadd ikkke kjøpe hele pakka.. det blir no herk og montere tror jeg.. noen som har montert selve varme elementet før? e sku montere på plass F3( under motor blokka mot torpedo veggen).. hmmm jaja

 

EDIT: far ringte i kveld, de hvite blinklysene foran har kommet, får prøve og montere dem i helga.. har også kjøpt meg orange pærer til blink lysene foran, noen som vet hvordan det blir med klare blinkers på sia (framskjermene) må vel ha organe pære blir kansje stygt..

 

kjøpte også svart sotings spray til baklyktene.. lyst på org lykter men er jo så DYRT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sote hele baklyktene eller halve? Anbefaler deg bare å sote ryggelysene og blinklysene. Syns det ser best ut, kansje fordi æ har gjort det sjøl :) Har sett dem som har sota hele baklyktene, ser grett ut men ser bedre ut med rødt å svart.

 

Kor du kjøpte de blanke blinklysene henne? Ka du betalte for de? Har lyst på slike sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Klem på 8,5x17 felga! :)

 

det hadde vært tøft! noen skikkelig fine felger!

 

Jeg tenkte og lakke bare øvre del ja, blinkers og rygge lys, men liker ikke helt tanken på å lakke dem..

 

Hvite blinkers foran på NBS og klare på siden på autospar.no

 

Fikk alle varene i dag, tok bilde av sakene også.. Men kamerat tilhører en venn og han sku få lagt ut bildene så får se hva som skjer.

 

Ble jævli sur i dag fordi rattet og navet kom, men boksen til navet eller bosset om du vil.... var ødelagt og skruene (umbraco skruene) var ikke i boksen!

 

Jævli surt så nå må jeg vente til neste helg igjen med og montere det... skal ringe til autospar mandag og de har og sende meg nye GRATIS! de kunne faen meg sjekka boksen når de så den var ødelagt......

 

I morgen skal vel jeg og en kamerat bytte olje,filter, tappe av frost væske , montere motor varmer og ha på ny, bytte blinkers foran og på siden og ordne nytt jordings punkt til anlegget, samt stripse litt ledninger.

 

Får se hva vi får tid til.. bak lyktene burde jo lakkes også men men men... god tid til sommern og er jo da det er tøft og rååååne.

 

hørte på styling-tech i dag.. de sku ha 4 lapper for 40mm senk ell 60/40.. det er jo rimelig

FK sett tydeligvis.. noen som har noe erfaring med det?

 

sjekket også justerbart fra tyskland.. 5600 ca.. (fikk tips på å sjekke det.. hehe)

 

prøve og få tatt noen bilder og få lagt ut noe snart.. ellers blir det en KJEDELIG! post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil :) hvor mye senket du den?

og opprinelig cl? byttet interilør og noe exteriør da?

 

uansett.. jeg og en kamerat gikk på bilen litt i dag..

Motor varmer fikk jeg ikke montert, kom ikke til, skal undersøke litt mere til uka.

Byttet olje og filter, blinkers foran og blinkers på sia, ordna jordings punktet til anlegget, hadde på lakk på noe stein sprut.

 

venter med bulken til jeg får tak i lakk på boks til farge koden på bilen.

 

fikk ikke tak i skruer til rattet på lillehammer så har sendt mail til autospar og venter på nye! det burde dem fixe!

blinkersenee jeg fikk var til golf3/vento og skulle passe på min trodde jeg, men viste seg at det gjorde de ikke, de krevdre mye større pære en det jeg hadde på mine, men klemte inni selve plastikken rundt ledningen så ble nok ganske så tett rundt blinklysene..

 

 

Tok en del biler under "arbeidet" så sjekk ut :)

for.jpg

sånn var den når jeg kjøpte den.

 

bulken.jpg

Bulken på venstre fram skjerm

 

bakfra.jpg

bakfra

 

anlegg.jpg

bass kassa mi.. flytter luft..

 

blinkers_for.jpg

gamle blinkers

 

blinkers_etter.jpg

etter på, forandring fryder.

 

blinker.jpg

Blink lys ORG/NYE

 

medarbeider.jpg

Min medarbeider, Erik Mohn

 

luftfilter%20boks.jpg

av en eller annen rar grunn så luft filter boksen min sånn ut, hehe hvordan det har havnet der kunne jeg godt tenkt meg og vist.

jording.jpg

Jording er viktig, jordings punktet ble pusset med sandpapir først.

 

nyvasket.jpg

Bilen nyvasket i kveld.

 

ratt.jpg

her er det nye rattet mitt, blir pent :)

 

kansje litt mye bilder men men.. hehe

inni.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår