Gå til innhold

Kjøpt meg Passat 35i

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg endelig kjøpt meg ny bil... har hatt en passat 32b 86 modell ganske lenge og trivdes med den.. men fristelsen ble for stor etter noe som det gikk ann og få tak i mere "snax" til og noe med insprut i stedet for den helvetes gassern..

 

Hentet bilen for en 3-4 timer siden på Lillehammer, en gammel kar som har hatt den de siste 9 årene.. bilen har gått 130 tusen, har fult service hefte og er i veldig bra stand!

Som ny inni og utvendig foruten om en ting.. det er en bulk på venstre framskjerm.. men den ska e ta snart. var ganske liten.

 

Er en 90 modell som er registert helt på slutten av året så er vel en 91 modell.. Den er blå (mellom blå?) og helt orginal..

CL ikke akuratt no blomst når det gjelder utstyr men det får gå sin gang.

 

Planer for nå er i alle fall å :

* Montere motorvarmer (han som hadde den hadde varm garasje)

* montere anlegget mitt (+at e må kjøpe nye høytallere foran)

* Bytte ratt, gir kule, og kansje få på sete trekk.

 

Sku jo også ha fått tak i hvite blinklys foran, og halv sota lykter bak.. men det får taes etter hvert.... vidre er senke sett og lakkering av fangere planen.. noen som har noen anbefalinger på senke sett? og noen som vet om "power rør" fra golf 2/3 passer på passaten min?

 

PS: skal prøve å få tatt noen bilder.

 

MVH

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 340
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har montert inn spiller i bilen i kveld, andre matter ,gir kule og flytta over bass kassa... den er rimelig TUNG.. mangler dog og legge opp ledninger til strøm og signal.. får gjøre det i morra når det er lyst.

 

Tenkte jeg skulle bestille meg noen saker til uka til bilen.. men er litt i tvil hva jeg skal prioritere.. tenkte på ratt (de har et fint et på auto spar til rundt 1500 med nav) Power filter sett, Hvite blink lys foran og på siden og halv sota lykter bak.

 

Noen som vet om noen bra sider? Jeg syns også jeg skulle hatt sete trekk men sliter litt med og finne noe som er fint.. har leather look nå i gamle bilen men syns det blir litt rart i den nye.

 

Noen som gidder og sjekke ETKA om jeg kan bruke power rør fra golf 2 87-> (med monojet) på min passat.. regner med at det er likt men vet ikke og vet ikke hvor ETKA plata mi er for tia..

 

For regner med at hvis jeg får på power rør og en sopp kommer det til og bli fiiin lyd når e kjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Gratulerer med ny bil da. Bilder?

 

Hvorfor skal du ha deg setetrekk i denne da? Er det ikke strøkent interiør?

 

interiøret er STRØKENT men er ikke pent med "CL" interiør.. har bestilt litt til bilen.. ska skrive litt i kveld.

 

vemundsin.jpg

 

anleg.jpg

anlegget ble montert fort.

 

 

dårlige bilder ja.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt dårlig til og skrive, fikk det travelt på jobben med å gjøre det.. men uansett.. henta bilen lørdag, "monterte" spiller, hadde i gir kule og matter fra gamle bilen.

 

Søndag sto jeg opp kl 9 mens dama enda sov. ribba gamle bilen i 3 timer.. ble mye styr ut av den gitt.. etter på monterte jeg anlegget fra den i den nye.. ell bare forsterker og sub.. litt krunglete med 24 kvadrats kabel på venstre sia i passaten da det var så mye ledninger der fra før.. var også veldig nervøs for å ødelegge noen lister.

 

Mandag: var på vw/audi på gjøvik og fikk utskrift på alt som har skjedd med bilen.. altså som har vært bytte på service...

kjøpte meg olje,olje filter, noen pærer, mekke bok, jordings punkt (sånn som man skru fast kabern til karasorriet med)

 

bestilet meg hvite blinklys foran på NBS

Bestilte ratt,adapter og blinklys på siden fra Autospar

 

Leter etter halv sota bak lykter.. hvis noen vet om noe så ta kontakt.. eventuelt orginale og så lakke selv...

 

prøvde også power filter fra golf 2 på mandag, men det passet ei.. hvordan gjør folket det når de ska ha på kon filter og LMM sitter i luft boksen?

 

MVH

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtpassat

Gratulerer med ny bil da:)

Er det 90hk eller 112hk?

Nå må den bare senkes ca70mm og på med 17" og gt"deksler".

 

Mvh

RS

 

boramannen: det svenske bandet bobhund.. hehe :) hørte på det en del før.

 

er nok "desverre" bare 90 hester.. men syns faktisk den går godt nok.. eiern sa det ikke satt den vanlige gir kassa i den at det var en som var mest vanlig i tyskland så var beregnet på høyere hastigheter.. øhh inta vet jag..

 

senkes vel 40 rundtom og andre fjør skåler foran.. har du noen bra sett og anbefale? skal være brukbart og kjøre med.. selv om e godt kunne tenkt meg no max senka.. hehe må bruke 15" intill videre 16" hadde jo vori gromt... gt deksler?!?

 

hvis e kjem inn på et verksted i helga tenke e at e sku bytte olje,filter, montere motor varmer (hvis jeg får tak i til da) og blinkers foran ( hvis NBS sender dem før helga.. hehe)

 

kjørte fra hybern min (gjøvik) til Øyer i dag ca 6,5 mil fylte full tankt før e dro når jeg kom til øyer så fylte jeg igjen da gikk det ikke mere en 4 liter...

 

veit det ikke går ann og regne sånn på så små strekninger.. men fordi jeg er ganske så fornøyd!

 

prøve å få tak i kamera i helga ska e fixe noen flere bilder, av anlegget osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Si ifra om du finner ut av det powerrohret, lyst på sånn til Jettan min og.

 

du kan vel bare kjøpe på autospar.no der har de til jetta/golf 87->

 

har du foresten et bilde av motor rommet ditt? så jeg kan se hvordan røret går der i forhold til mitt motor rom?

 

Gruer meg litt til og ta den bulken på fram skjermen jeg. må vel sparkle og saker for å få det fint.. ha ut hjul kassa.

Sparkla jo og fixa på gamle bilen.... men er liksom mere redd for den nye.

 

Hva tror folket om disse? http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=607

Noen erfaringer? jævli billig da.. sikkert ikke "bra" men får ikke inn mere en 10cm store høytallere foran og 13 bak hvis jeg skal bruke orginal hullene. og det vil jeg.. skal se "strøkent" ut

 

Må prøve og få tak i gir belg fra "trend" serien, tykkere skinn og mere luxus.. hater høggeri.. døm er faen meg så negative og sure alle "høggeran"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by morty83

Gratulere med ny bil. Har selv en passat '90 2.0l. Du har vel 1.8?Fornøyd med bilen? Få på noen fete felga hjelper veldig på. Har vurdert å slippe ut lufta i bilen, men blir ikke å gjøre det. Lite praktisk på vintern.

 

har 15" fra gamle bilen de går på til sommern.. det + senking og lakkering av fangerne gjør vel litt.

 

usikker på om e ska lakke hele fangerne og listene på siden ,eller bare nedre del av fangerne som noen av passatene er orginalt.

hva tror folket? tru e heller mot hel lakkering.

 

vært snax med 16" etter hvert ell kansje til og med 17" , men lomme boka er ikke mega stor :rolleyes:

 

har lyst på s-lås med alarm også.. bor ganske mye narkiser rundt der e bor.. og jeg er faktsisk"tro det eller ei" veldig glad i bilen min. verste som kan skje er at noen fucker den opp kun for å stjele anlegget mitt.

 

faktisk en av de få matriale tingene jeg har hatt i mitt liv som jeg virkelig er glad i ! :) (hadde jo tog bane når e var liten og radio styrt bil, for ikke og snakke om gamle grå.. men ikke helt det samme)

 

boramannen: har desverre ikke vært på noen konserter, og hører ikke så mye på det lenger som før, men er jo jævli tøff og bra musikk! har du mange av platene deres?

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boramannen

 

Alle. Både album og singler! :cool:

 

NOT BAD! e har vel bare 3-4 skiver av dem :(

tenkte e sku kjøpe bobhund veske og t-skjorte til jul.. ho er litt fan blitt etter at ho ble sammen med meg.

 

Og ho er blitt litt VW frelst.. sånn går det når man har en kjæreste som prate bil hele tia :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår