Gå til innhold

Kjøpt meg Passat 35i

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

Originally posted by gtpassat

Lyktene er forskjellige på sedan og stv ja, det må da være andre som selger senkesett, har du prøv ast performance? powerzone?

Har flere bilder men må scanne de først.

Skal ikke fk settene være bra da?

Mvh

RS

 

fant ikke no på ast performance men kan jo sende dem en mail selvsagt, powerzone sin side er jo så som så for tia men kan jo sende en mail dit også :)

 

hvis folket mener FK er bra så er jo det en god mulighet.. hehe har bare ikke hørt så mye om det så litt nysjerig.

 

senkesettet på gamle bilen ble kjøpt på eiker motorshop det hadde jeg ikke noen gode erfaringer med :(

 

ble jo fin passaten din.. er ikke så mye som skal til egentlig.

 

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 340
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by gtpassat

Du finner jo knapt en bil med bedre plass enn en passat da, baksetepalssen er ENORM.

 

VEIT! helt vilt egentlig, jeg kan sitte i råne stilling og fortsatt kan en person med normal kropsbygning sitte i baksetet bak meg uten og ha "liten" plass.

 

syns gamle bilen min hadde god plass jeg en eldre passat det var ingen ting mot ny passaten :)

 

Men på nyere passater er det ikke så bra lenger.

 

Stort bagasjerom på disse bilene også!

 

Nå lurer jeg fryktelig på hva jeg skal gjøre, lysten på å kjøpe meg noe til bilen men veit ikke hva.. Noen tips mister gtpassat?

 

EDIT: hvor mye ga du for sprederne dine og setene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette er litt kjedelig for nesten bare jeg som poster her selv.. hehe

 

uansett... i går betalte jeg ned halve "bil lånet" mitt ( lånte litt penger av far)

betalte forsikringa, og omregistering.

 

Fikk skruene til rattet så fikk satt på det.. tuta funka ikke så måtte bøye litt på den stanga fra ratt stammen (den som gir + til tute knappen) og pusse ned lakken på bosset og ta på en ledning fra der til knappen.. litt invikla men nå funker det.. kjem sånn klikke lyd når jeg vrir på rattet fra den knappen som skal slå av blinkersen.. men regner med at det ikke er noe farlig..

 

er også sånn svak skrape lyd pga den metall skiva som går inn på ringen på bosset som gir signal til tute knappen..

 

rattet er ganske lite og regner med at det blir tungt til sommern.. men men får trent litt da ;)

 

Har også borret hull i luft filter boksen tok den med inn og tømte den for !FULEFRØ! og borret mange små hull på framsiden mot høyre fram lykt.. ble fin lyd.

 

har også kjøpt lakk i dag og rulle gardin til bak ruta.. prøve og fixe bilder til helga..

 

har nesten 100% best meg for å bestille FK senke sett 60/40.. blir lavt men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtpassat

Dietrich fronten er MYE fetere.

 

http://www.dietrich-tuning.de/frameset.php?shopid=107183609165891&show=passat&subpage=passat

 

mulig det får ikke åpnet linken jeg.

 

i dag har e bestilt sentral lås + alarm og nye høtallere foran.. ble en dyr fornøyelse men men men....

 

Er ganske mye tjuveri der jeg bor så tar ikke sjangsen på at noen robber meg.. blir jo faen meg 4 tusen i egen andel ved tyveri!!hvis nå en narkis jævel tukler med bilen min kjem han ikke til og gå derfra... bråker jo som faen og e våkner ganske lett.. så da ska han faen meg få en overaskelse han sent kjem til og glemme.

 

må nesten ta med at frua som bor over meg ikke er ei jeg ville hatt på nakken.. fengels betjent.... så regner med at ho tar i et tak ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtpassat

http://www.home.no/gtpassat/cpl_35i_rs.jpg

Bilde av fronten.

 

aaa den ja.

Den er tøff ja :) tøft med bøser på passat'n.

 

spent på om e får alarmen til jula jeg.. så e har noe og gjøre i jula også..

 

noen som foresten har noen formeninger om simons "effekt anlegg" hehe er jo ganske rimelig... står ikke øverst på ønske listen men et sted nede på listen så står det jo..

 

noen som foresten vet forskjellen på

Mono Motronic og mono Jetronic

og noen som kan fortelle meg funksjonen til dingsen som sitter på luft filter boksen? er det en luft mengde måler eller luft masse måler ?

 

den er ikke koblet noe til inni selve boksen..

 

skuffet over den lokale VW/AUDI sjappa.. de viste ikke noen av delene.. for dårlig for dårlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

noen som foresten har noen formeninger om simons "effekt anlegg" hehe er jo ganske rimelig... står ikke øverst på ønske listen men et sted nede på listen så står det jo..

 

Et effektanlegg gir ikke store effekten på en NA bil, derfor er det bortkasta å legge 10000-15000 i et Scorpion eller Supersprint. Kjøp heller et Simons til 3000kr. Du får grom lyd og penere eksos. Kanskje litt effekt også

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Et effektanlegg gir ikke store effekten på en NA bil, derfor er det bortkasta å legge 10000-15000 i et Scorpion eller Supersprint. Kjøp heller et Simons til 3000kr. Du får grom lyd og penere eksos. Kanskje litt effekt også

 

Snakker vel litt mot deg selv? :rolleyes:

 

 

Spørs jo helt hva slags bil det er. På noen NA biler blir det merkbar effekt med effektanlegg. Men ja det er passat det er snakk om. blir vel ikke helt det store med effekt. Men lyd blir det. :)

Simons er vel bare jalla.

Hva er du ute etter da? effekt eller utseende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

 

Snakker vel litt mot deg selv? :rolleyes:

 

 

Spørs jo helt hva slags bil det er. På noen NA biler blir det merkbar effekt med effektanlegg. Men ja det er passat det er snakk om. blir vel ikke helt det store med effekt. Men lyd blir det. :)

Simons er vel bare jalla.

Hva er du ute etter da? effekt eller utseende?

 

Hvilke NA biler er det du egentlig får veldig mye effekt ut av effektanlegg på?

 

Er du en som trur man får 25 hk av effektanlegg og 15hk av luftfilter. Slik at du har 165hk i din bil nå liksom?

Der er ikke mye effekt å hente i et effektanlegg, og kanskje du får 2-3hk av et Simons, og 5hk av et som er 3-4 ganger dyrere. Er det verdt det? Nei. Ikke i mine øyne.

 

Effekt har mye å si for meg, men det er jo ikke akkurat noe særlig å hente i et effektanlegg på en NA bil, da får man heller gå på kam, porting osv.

 

Det jeg mener om effektanlegg på NA biler som skal piffes opp litt. Er at det er en obligatorisk modifikasjon. Like obligatorisk som feite felger og senking liksom. For med et effektanlegg får du grom lyd, du får også et tøffere utseende en den stygge vanlige sugerør potta som er orginalt. Og du får kanskje litt effekt.

 

Og simons er vel ikke så jalla er det det? Det er faktisk ganske okei, bra og billig. Bra passform og diverse. Ingen problemer med det jeg. Men, det er vel jalla siden det ikke koster over 10000kr?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår