Gå til innhold

Kjøpt meg Passat 35i

Ranger emnet


passat kara

Anbefalte innlegg

  • Svar 340
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

hei.

 

jeg kom fra hybern min og i et kryss i bolig område i 30 sone sku jeg til høyre så hadde ikke vike plikt for noen.. men var høye brøyte kanter og jeg så nesten ingen ting.. kjørte jævli sakte men var glatt, plutselig kom det en saab foran meg (han tok FART!!! opp en bakke for å komme opp!! i 30 sona.. han kjørte sikkert 50 tru e.. i følge skadene på bilens hans så kjørte han i alle fall ikke i 30) jeg brå bremsa og sklei over i hans kjørefelt samtidig som jeg svingte og kvistra fronten hans med hjørnet av støt fangern min..

 

forstillinga has gikk til helvete, fram skjermen, inner skjermen, blinklyset og han påsto det var en bolk i panseret.. ja så var fangern gåen da..

 

JEG kjem til og få skylda sia jeg kom over i feil kjørefelt.. MEN! jeg skal skrive helt klart og tydelig at hadde ike han kommet så fort så hadde jeg sett han og fått stoppet, og hvis vi hadde han kjørt i 30 som faktisk var grensa ville skadene på bilens hans vært MYE mindre.... er litt sur og gretten nå men men men..

 

på bilen min ble det ikke store skadene som jeg har sett, fram fangern(men den var det jo ikke så super farlig med selv om den var 100% strøken og ypperlig til lakking så har e små lyst på anna fanger uansett) grllen ble litt ødelagt under venstre fram lykt men det regner jeg med at e kan sparkle ell ordne på et ellet annet vis.. videre rauk festene på blinklyset på samme side og den er festet til hovedlykta så den er laus også.. har ikke gjort noe med skadene unatt og rive ut fram fangern fra hjul bua så e fikk kjørt hjem fra gjøvik til øyer.. nå står den parkert i garasjen og skal på taksering i uka i tifellet det er mulgihet for å få no 50/50 skyld fordeling på skadene....

 

kjører foresten gamle grå nå.. hehe og tro det eller ei den virker mye sprekere en ny bilen :) brooomm veier jo tross alt 400 kg mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hva du skriver så vet ingen hastigheten for saaben.. spiller ingen rolle.. Er vel ikke om å gjøre så han i saaben ikke skal få igjen??? Er vel ikke han som kjørte i feil kjørebane??

 

Folk som gjør en tabbe burde ikke prøve å vri skyld over på andre..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

uansett hva du skriver så vet ingen hastigheten for saaben.. spiller ingen rolle.. Er vel ikke om å gjøre så han i saaben ikke skal få igjen??? Er vel ikke han som kjørte i feil kjørebane??

 

Folk som gjør en tabbe burde ikke prøve å vri skyld over på andre..

 

Smart Ass!

 

saken er bare den at hvis han ikke hadde kjørt så fort ville jeg sett han, og skadene vil ikke blitt på langt nær så store på hans bil.... nei ingen vet hastigheten for saaben men både jeg og dama mi som kjørte skjønte jo at han hadde kjørt alt for fort.. han rygget jo ned igjen etter på og tok fart for å komme opp bakken.

i en 30 sone er ikke dette akseptabelt..

 

fart har jo en stor del og si i en sak..... hadde jeg kjørt i samme fart ut av veien som han ville mest sansynelig begge bilen vært helt forjævlie i dag... så skjønner ikke hvordan du kan komme og si at det ikke har noe å si..

 

pass dine egne saker baltasar

 

EDIT: strengt tatt kom jeg jo over i feil kjørebane fordi jeg bråbremset for å ikke kjøre på han når han kom så fort..

 

og han lå jo midt i veien selv også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette var leit da Vemund. Aldri kult å bulke.

Men du hadde vel glidd over i hans felt uansett om han hadde kommet fortere eller saktere?

 

Er vel bare å bite i det sure eplet her...

 

Fiks det og bli ferdig med det.. er ikke stort man får gjort. :)

 

 

Få på ny front og senk bilen din + noen kule felger til sommern så blir det så bra så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Huff dette var leit da Vemund. Aldri kult å bulke.

Men du hadde vel glidd over i hans felt uansett om han hadde kommet fortere eller saktere?

 

Er vel bare å bite i det sure eplet her...

 

Fiks det og bli ferdig med det.. er ikke stort man får gjort. :)

 

 

Få på ny front og senk bilen din + noen kule felger til sommern så blir det så bra så :D

 

hehe hehe joda det var jo min feil.. mener bare at jeg hadde vel kansje sett han og fått stoppet hvis han hadde kjørt i "normal" fart men klart det var jo min feil at jeg kom over i feil kjørebane når jeg bremset... men det var jo en situasjon som jeg ikke kunne fått gjort på noen annen måte unasett....så vidt jeg ser det... får bite i det sure eplet som du sier ja :)

en gang må bli den første..

 

hva gjør så vemund på bilforumet klokka 4 om natta.. jo jeg kom at fra nachspil akuratt nå og ville inn og se hva folket hadde skrevet for blir så jævli forbanna hvis folk sier "lær deg og kjør" osv.. hehe det hadde heldigvis ikke skjedd..

 

litt lysten på rs front, senke settet kommer vel til uka regner jeg med.. så bilen blir nok bra.. klart det var surt :( men det hadde vært mye værre om det var en fram skjerm eller dør som hadde blitt skadet..

 

tok foretsen av grillen i dag og viste seg at det var festene på venstre fram lykta som var gåen ikke blink lyset som først antatt..

 

men tror det kan limes, så det jeg trenger er egnelitg bare ny støt fanger... regner med at det blir retting neste helg etter taksering..

 

fikk foresten tilbud i kveld om å kjøpe noen aluminium matter, hva tycker folket om det? harry ell ?

 

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken er den at hvis verken du eller han hadde driti dere ut og gjort feil så hadde ingenting skjedd.. mulig jeg er smart ass, men tar hvertfall på meg skylda når jeg har det uten å prøve å vri meg unna.

 

mer fart = mer skader.. vet da det, men for skyldspørsmålet i denne saken så har det veldig lite å si. Er det om å gjøre å lage trøbbel for den andre parten? slik at det kan bli delt skyld? Det er hvertfall dumt

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrinsWilhem

 

Klokka var 10 på tre..

 

hehe det forklarer litt av hvert ja.

 

Kjetilr: gidder ikke diskutere mere den saken, vanskelig og forklare alt over internett og det er egentlig ikke noe særlig og diskutere men jeg skjønner dine poeng, og det er ikke sånn at jeg på død og liv vil den andre personen inblandet noe vondt. vil bare ha det på det rette.

 

tatt litt bilder i dag :) vasket bilen og bant fast støt fangern, den skal på taksering til uka så bilen står hjemme og faren min ska kjøre den ditt.. jeg selv kjører gamle passaten igjen og det er jo greit nok..

 

kresj.jpg

her ser du skadene på grillen, festene til hovedlykta er gåent og fangern er litt stygg.. bindt den fast nå.

frasia.jpgbakpart.jpgwww.vemund.oyer.biz\bilforumet\25januar\anlegg.jpg fløøøter luft

www.vemund.oyer.biz\bilforumet\25januar\inni.jpgikke kappa gir stanga enda.. blir stygt med anna kule før det..

www.vemund.oyer.biz\bilforumet\25januar\div.jpg

alarmen min,sentral lås og litt småtteriwww.vemund.oyer.biz\bilforumet\25januar\matter.jpg

hva syns folket om disse? kan kjøpe dem for 100 kroner, de er litt kule men er litt "race" look hmmmmwww.vemund.oyer.biz\bilforumet\25januar\inni2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mattene er utrolig glatte.. ville nok heller satset på stoff matter om sommeren og gummi matter vinterstid... det gjør hvertfall jeg...

 

 

ellers så skaden grei ut.. var ikke så altfor mye, men blir jo fort litt penger.. Jeg hadde riper og en bolk i skjerm på audi`n og da ble det 18900,-!! syke priser idag..:)

 

 

du får poste taksten ..

 

 

beklager at jeg irriterte deg litt..;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

mattene er utrolig glatte.. ville nok heller satset på stoff matter om sommeren og gummi matter vinterstid... det gjør hvertfall jeg...

 

 

ellers så skaden grei ut.. var ikke så altfor mye, men blir jo fort litt penger.. Jeg hadde riper og en bolk i skjerm på audi`n og da ble det 18900,-!! syke priser idag..:)

 

 

du får poste taksten ..

 

 

beklager at jeg irriterte deg litt..;)

 

OI OI OI det var dyrt!

heldigvis er ikke lakken min rørt en smule så er bare og få tak i ny fanger foran og sparkle grillen, regner med at det blir vanlig fanger får jeg heller satse på rs fanger senere til sommern ell no..

noen som veit om b4 fangern passer rett på?

 

har stoff matter fra før som jeg bruker om sommers tid og gummi om vintern, redd de blir glatte ja.

 

målte foresten veien i dag den er 3,6 meter brei.. er jo faktisk ikke mulig og passere hverandre da.. sikkert breiere om sommers tid men om vintern som nå går det faktisk ikke.. min gamle bil som jeg bruker nå ;) er 184 brei..

 

uansett du irriterte meg litt ja men det er fordi du traff et sårt punkt.. bilen er hellig for meg... hehe Men jeg skjønner jo dine poeng som du sa :) så det med "smart ass" må jeg vel bare trekke tilbake.

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår