Gå til innhold

Ovehaling av g60 motor.

Ranger emnet


Onlyvw

Anbefalte innlegg

Driver å fikser opp en passat g60. Kansje litt uhøflig å referere til annet forum, men dere får ta en titt på bildene.

http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1501.0

 

Det jeg lurer på er siden jeg først har oppe motoren om jeg bør bytte stempelringer og veivlagre. Vil ikke påkoste motoren astronomiske summer og må sette punktum en plass. Motoren er gått 250000 km. Bør jeg bytte veivlagre samt stempelringer eller vil disse mest sannsynligvis holde lenge enda. Veiva har også litt sår ved kilen til reg reim hjulet. Kan jeg få dette til å holde ved å bruke locktite der??? Takknemlig for hjelp. Noen som evt har en løs og bra veiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Er kjent med begge merkene.

Selv om dette er forumsdelen for Corrado, så er nok dette det nærmeste du kommer passat G60.

Bilene er veldig like. Motormessig helt identiske.

 

Når det kommer til å overhale en slik motor, så skal det nevnes at disse er solide. Men etter 250.000 tror jeg du kan bruke noen timer ekstra, så har du det på greip.

 

Denne kilen, bolten og veiva du snakker om, har lenge vært et tema. Bolt for svak, kilen glir osv.

Personlig hadde jeg fått fresa nytt spor.

Finnes et par her inne som har hatt trøbbel med veivene før.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vet det er corrado forum delen, men siden min Passat på e måte har Corrado motor tenkte jeg å treffe folk som har skrudd G60 før enklest her.

 

Problemet med å påkoste den utrolig mye er at mange ting vil fortsatt være godt brukt selv om jeg bytter mange deler, vil derfor gjerne vite om veivlagre samt stempelringer er ting man bare må bytte. Vet rådelagre må byttes.

 

Det tenkte jeg faktisk ikke på, men skal få lagd ny kile i veiva eller bruke pinneolter som vi er vant med på Luftkjølt vw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey.

jeg ville i allefall byttet veivlagrene da dette er noe du klarer uten og ta motoren ut av bilen og uten og ta veiven ut av motoren, grei jobb og bytte de egentlig!

 

Ville anbefale og bytte stempelringer også men da må du også hone, jobben i seg selv er ikke dyr men timene går fort litt avhengi av hva mer du har planer om og gjøre...

 

Lykke til!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår