Gå til innhold

Onlyvw

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Onlyvw

  • Bursdag 12/21/1980

Contact Methods

  • Bosted
    mandal

Onlyvw's Achievements

  1. Har problemer med en eksoslekkasje enten ut til grenrør eller i overgangen til downpipen. Bilen har begynt å fuske og gå dårligere i det siste i samsvar med mer eksoslekkasje. Bilen fusker opp til 5000 rpm. Bilen er en passat g60, men regner med at det er mest kompetanse på g60 her. Den har også rotrex. Kan eksoslekkasjen påvirke lambda som igjen fører til dårlig effekt. Kan det være dårlig jording til lambda.
  2. Blir til at jeg bytter veivlage og stempelringer. Alt av deler er så si vasket og monteringen er bare kos i mine øyner. Deilig å skru når ting er rengjordt. Takk for tilbakemeldinger så langt.
  3. Takk for svar. Vet det er corrado forum delen, men siden min Passat på e måte har Corrado motor tenkte jeg å treffe folk som har skrudd G60 før enklest her. Problemet med å påkoste den utrolig mye er at mange ting vil fortsatt være godt brukt selv om jeg bytter mange deler, vil derfor gjerne vite om veivlagre samt stempelringer er ting man bare må bytte. Vet rådelagre må byttes. Det tenkte jeg faktisk ikke på, men skal få lagd ny kile i veiva eller bruke pinneolter som vi er vant med på Luftkjølt vw.
  4. Driver å fikser opp en passat g60. Kansje litt uhøflig å referere til annet forum, men dere får ta en titt på bildene. http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1501.0 Det jeg lurer på er siden jeg først har oppe motoren om jeg bør bytte stempelringer og veivlagre. Vil ikke påkoste motoren astronomiske summer og må sette punktum en plass. Motoren er gått 250000 km. Bør jeg bytte veivlagre samt stempelringer eller vil disse mest sannsynligvis holde lenge enda. Veiva har også litt sår ved kilen til reg reim hjulet. Kan jeg få dette til å holde ved å bruke locktite der??? Takknemlig for hjelp. Noen som evt har en løs og bra veiv.
  5. Takk for svar, men har sjekket for vakuumlekkasje. Så også kjapt på tenningen, men det var ikke lett å se tenningsmerkene. Har enda ikke justert tenningen, men kan det være den? Reagerte litt på att det virket som om fordeleren var litt slakk på rotoren da den kunne foskyves samt løftes på. Bilen er treig på turtallet. Virker rett og slett slapp selv når jeg bare ruser den. Kan det være bensinmengde/trykk, men det er vel litt merkelig da den er slapp når jeg ruser den uten belastning.
  6. Har sjekket kjørecomputeren mot instrument, og computeren viser feil. Pluggene var Champion RN7YCC og skal vel være til g60. Sliter enda med at den fusker eller ikke aksellerer helt som den skal på mellomregisteret. Kommer skikkelig mellom 5000->rødmerke. Reagerer også på at når jeg slipper gassen går den litt sakte nedover på turtallet. Hvordan sjekker jeg tenninga på denne??? Er det knotete å få til. Hvor sitter skruen for å løsne fordeleren. Er den knotete å få tak i??? Har forresten byttet fordelerlokk, rotor og pluggledninger.
  7. Takk for meget bra tegning over vacuumslangene. Har byttet alle vakuumslanger, men kjørecomputeren viser fremdeles 800+ som maks. Sjekket ladetrykket på Tomgang og det var rundt 0,5 bars undertrykk og ved pådrag gikk ladetrykket ned for så å gå opp til ca 0,65 bar. Dette var vel og merke uten å kjøre bilen. Vil dette ha noen betydning under kjøring??? Hvor måler kjørecomputeren trykket evt får den signaler fra digifanten. Bilen mangler fremdeles endel effekt mener nå jeg, og sjekket derfor kompresjon (alle var rundt 10:1) Blå temp sensor, føleren på insuget (husker ikek navnet) Alle virket greit. Tror ikke det er lambdaen heller da den ikke pøser ut bensin (nødmodus) Skal sjekke tenningen bedre, men så at det var champion plugger med 7 tall og det betyr vel att det er litt varme plugger for denne motoren aller har jeg misforstått. Noen som har noen formening er jeg svært takknemlig for hjelp :-)
  8. Har problemer med ladetrykket på kjørecomputeren. Hvor måler denne trykket fra??? Får maks 800 på denne og den varierer stort uten særlig logikk. Tenker selv på lekkasje i noen slanger. Er litt bekymret for noen feilkoblinger på slangene. Noen som kan fortelle meg hvor de små vakuumslangene skal. Er blandt annet ett uttak bak på innsuget etter spjeldet. Er også ett T stykke hvor det er montert på en form for tilbakeslagsventil. Denne går til 2 hvite plastledninger. Bilen er en passat g60 og jeg har ikke studert denne skikkelig. Har bare lest att den må ha nøyaktig 1000mm slange fra innsug til hjerne, men hvilket er riktig uttak for denne.
  9. Har gleden av å meddele att helgen 2 og 3 juni arrangeres Sørlandets VW treff på Sjøsanden Camping. Sjøsanden Camping/feriesenter ligger i Mandals "grønne lunge" som er Furulunden, ett steinkast fra en av norges fineste strender og i fin gangavstand til Mandal sentrum. Kjempefine forhold for familie og overnatting, med mulighet for å leie ferieleilighet. Se Sjøsanden feriesenter for mer info om plassen samt booking av leiligheter. Vi fortsetter der vi slapp og håper på nye høyder i år også. Fjoråret var en kjempesuksess med over 70 biler på søndagen og rundt 40 på cruisingen lørdagskvelden. Treffet er for både luftkjølt og vannkjølt vw. Programmet for trefft kommer senere. Sett av denne helgen til en flott weekend i en av sørlandets fineste byer med mange fine biler og mye sosialt samvær Nytt av året er att vi arrangererer Avwk Dynoday III på lørdagen og tilbyr de 12 første som melder seg på til å teste sin vw gratis på rullene hos Autoteknikk. Se Link for mer Info: Sørlandets VW treff 2007. Mvwh Formann Agder vw Klubb. Kim Larsen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår