Gå til innhold

Norske biltilsynet eller tolldirektoratet får alldri bremset bilen din

Ranger emnet


Marius

Anbefalte innlegg

Redaktør for Motor hevdet nå for 2min siden på TV2 at staten ikke har noen form for effekt måling.

 

Det er da fritt frem for alle som vil tune. Men de kan si , hei den turboen der er ikke orginal, ikke de bremsene heller.

 

Da trenger du Tüv papirer på modifikasjonene, eks bremser. Har du det kan de ikke ta deg på det heller.

 

Noen som har hørt noe annet i denne saken?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Redaktør for Motor hevdet nå for 2min siden på TV2 at staten ikke har noen form for effekt måling.

 

Det er da fritt frem for alle som vil tune. Men de kan si , hei den turboen der er ikke orginal, ikke de bremsene heller.

 

Da trenger du Tüv papirer på modifikasjonene, eks bremser. Har du det kan de ikke ta deg på det heller.

 

Noen som har hørt noe annet i denne saken?

Vill ikke det være det samme om de kan det eller ikke da?

 

De fleste har jo en boostcontroller/datasprut eller noe de kan justere turbotrykk osv på. og kan jo da bare skru ned trykket når man skal bremse?

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

Vill ikke det være det samme om de kan det eller ikke da?

 

De fleste har jo en boostcontroller/datasprut eller noe de kan justere turbotrykk osv på. og kan jo da bare skru ned trykket når man skal bremse?

 

Ofte så tar folk og gjør en del mer en kun turbotrykket og da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der med TÜV godkjenning av ALLE deler er vel litt oppskrytt,vel? har da hørt fra någenlunde sikre kilder at biltilsynet ikke har rett på noen form for TÜV godkjenningspapirer.. de papirene er evt. bare for å gjøre jobben lettere for dem...?

det er vel så og si INGEN japanske deler som er TÜV godkjente? (Trust,HKS,osv....)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

 

Ofte så tar folk og gjør en del mer en kun turbotrykket og da =)

Ja det jeg skrev og det:)

 

Men så lenge mean har godkjent delene som marius sier så kan man vel fint klare å justere turbotrykk såpass lavt,tenning såppas sent osv att man får orginal eller mindre effekt

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert tatt opp 100 ganger: Men er det 15 prosent man kan øke effekten med lovlig sålenge du overholder støy og utslippsgrenser?

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OlleellO

Dette er sikkert tatt opp 100 ganger: Men er det 15 prosent man kan øke effekten med lovlig sålenge du overholder støy og utslippsgrenser?

 

10% fikk jeg vite når jeg spurte om det til GSXR'en...vet ikke om de bruker det samme til bil..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

men..er det ikke fritt frem for å trimme bilen om den er over en viss alder?

 

Ikke helt korrekt nei.

 

Om du skal øke motoreffekten på en bil, så må du ha bremser og drivverk som står i stil med motoren.

 

Eksempel: Golf 2 1,8L til G60. Da må det skiftes til skivebremser bake, 280mm bremser forran, bedre dempere, og andre ting.

 

Det du mener er, så lenge bilen din er godkjent så slipper du å betale avgifter. Dette gjelder bare biler som er førstegangsregistrert i Norge før 1.1.1996. Så om kjøper en bil som er nyere enn 96 modell eller importert til Norge etter 96, da må du betale avgifter per hestekreft du øker med. Priser ligger på biltilsynets nettside.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår