Gå til innhold

Vil ikke anbefale Hauk Motors AS

Ranger emnet


silverNSX

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hauk Motors AS har en NSX automat til salgs.

 

Denne har forøvrig stått til salgs kjempelenge av eieren da. Den hadde da mirakuløst 300hk. Ifølge eieren da så hadde den oppdatert chip som gjorde at den hadde 300hk.

 

Min NSX har 274hk. Vistnok kjørt i benk til 290hk. Men den har 274hk. Automatversjoner har vel 20 hk mindre.

 

Hauk Motors AS skriver i annonsen at denne NSX'en har firehjulsstyring.

 

Har påpekt dette flere gang at dette ikke stemmer. Senest idag.

 

Dette skrev jeg:

 

"Hei Ser den NSX'en dere selger fortsatt har firehjulsstyring. Vil gjerne at alle NSX'er som annonseres har så korrekt info som mulig. Det har ikke denne. Har sagt ifra flere gang. Men du har ikke endret dette. Må bare konkludere med at du ikke bryr deg. Hva annet er ikke korrekt på andre biler dere annonserer?. Ha en riktig god dag. Mvh Martin Bergvill"

 

Fikk ett "hyggelig" svar fra Vegar Hauk nå:

 

"Hvis det plager deg så, kan du vel ringe autodb da.

 

 

Hilsen

 

Vegar Hauk

Hauk Motors as

Hauk Holding as"

 

Så gud vet hvor mye babbel denne Hauk har skrevet om andre biler de har til salgs.

 

Som jeg skrev i meldingen så vil jeg gjerne at alle NSX'er som er til salgs har så korrekt info som mulig. Er det noe jeg bryr meg om så er det NSX. Pirkete vil kanskje noen si. Men min passion er NSX. Slik er det.

 

Så derfor vil jeg konkludere med at Vegar Hauk ikke bryr seg om at han har korrekt info på bilene han selger. Derfor vil jeg ikke anbefale noen å kjøpe bil der.

 

Dette til orientering.

 

Mvh

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

 

Hauk Motors AS har en NSX automat til salgs.

 

Denne har forøvrig stått til salgs kjempelenge av eieren da. Den hadde da mirakuløst 300hk. Ifølge eieren da så hadde den oppdatert chip som gjorde at den hadde 300hk.

 

Min NSX har 274hk. Vistnok kjørt i benk til 290hk. Men den har 274hk. Automatversjoner har vel 20 hk mindre.

 

Hauk Motors AS skriver i annonsen at denne NSX'en har firehjulsstyring.

 

Har påpekt dette flere gang at dette ikke stemmer. Senest idag.

 

Dette skrev jeg:

 

"Hei Ser den NSX'en dere selger fortsatt har firehjulsstyring. Vil gjerne at alle NSX'er som annonseres har så korrekt info som mulig. Det har ikke denne. Har sagt ifra flere gang. Men du har ikke endret dette. Må bare konkludere med at du ikke bryr deg. Hva annet er ikke korrekt på andre biler dere annonserer?. Ha en riktig god dag. Mvh Martin Bergvill"

 

Fikk ett "hyggelig" svar fra Vegar Hauk nå:

 

"Hvis det plager deg så, kan du vel ringe autodb da.

 

 

Hilsen

 

Vegar Hauk

Hauk Motors as

Hauk Holding as"

 

Så gud vet hvor mye babbel denne Hauk har skrevet om andre biler de har til salgs.

 

Som jeg skrev i meldingen så vil jeg gjerne at alle NSX'er som er til salgs har så korrekt info som mulig. Er det noe jeg bryr meg om så er det NSX. Pirkete vil kanskje noen si. Men min passion er NSX. Slik er det.

 

Så derfor vil jeg konkludere med at Vegar Hauk ikke bryr seg om at han har korrekt info på bilene han selger. Derfor vil jeg ikke anbefale noen å kjøpe bil der.

 

Dette til orientering.

 

Mvh

 

ellers da martin...hvordan går dagene der oppe i nord?

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig...

 

Er det noe som er irriterende så er det dekksparkere som kaster bort tiden din.

 

Liker Honda jeg også men saumfarer ikke alle civicannonsene etter eventuelle feil. Honda politet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det er greit at folk som driver på med noen ting har greie på hva de gjør.

 

Bilselger'en her skal være den profesjonelle i forholdet her. Det har han på ingen måte vist.

 

Det han burde gjort var å takke for tipset og endre annonsen. Men istedet ble han knallsur.

 

Han har ikke greie på NSX. Måten han svarer på svekker min tiltro til at han har greie på noen ting som helst.

 

På samme vis er jeg hos en lege som ikke er så steike nøye på ting så vil jeg ikke anbefale han til noen.

 

Vet ikke om du i det hele tatt ser poenget med å være oppriktig og sannferdig med det man driver på med.

 

Det er en hel del ting som jeg kan for lite om. Lærer usedvanlig mye mere av å ta tips og triks til etterretning enn å bli knallsur for at andre vet mer om en ting enn jeg gjør.

 

Pirkete. Ja det kan være. Det får så være. Det er ikke jeg som har feil i dette tilfelle.

 

Mvh

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger vell ikke ha så god greie på NSX, selv om han selger en? Er jo tross alt en bilforhandler. Det jeg derimot trur er at en potensiell kunde til en slik bil har god peiling på hva det er han handler.

Du hadde ikke fått noe finere svar fra meg hadde du sendt mail flere ganger når jeg hadde prøvd å fått solgt en bil..

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger vell ikke ha så god greie på NSX, selv om han selger en? Er jo tross alt en bilforhandler. Det jeg derimot trur er at en potensiell kunde til en slik bil har god peiling på hva det er han handler.

Du hadde ikke fått noe finere svar fra meg hadde du sendt mail flere ganger når jeg hadde prøvd å fått solgt en bil..

 

Kødder du? han trenger ikke ha så god greie på spesifikke bilmodeller nei, men han bør, og etter min mening skal forandre annonsen om den er feil. Spesiellt når noen påpeker feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hauk Motors AS har en NSX automat til salgs.

 

Denne har forøvrig stått til salgs kjempelenge av eieren da. Den hadde da mirakuløst 300hk. Ifølge eieren da så hadde den oppdatert chip som gjorde at den hadde 300hk.

 

Min NSX har 274hk. Vistnok kjørt i benk til 290hk. Men den har 274hk. Automatversjoner har vel 20 hk mindre.

 

Hauk Motors AS skriver i annonsen at denne NSX'en har firehjulsstyring.

 

Har påpekt dette flere gang at dette ikke stemmer. Senest idag.

 

Dette skrev jeg:

 

"Hei Ser den NSX'en dere selger fortsatt har firehjulsstyring. Vil gjerne at alle NSX'er som annonseres har så korrekt info som mulig. Det har ikke denne. Har sagt ifra flere gang. Men du har ikke endret dette. Må bare konkludere med at du ikke bryr deg. Hva annet er ikke korrekt på andre biler dere annonserer?. Ha en riktig god dag. Mvh Martin Bergvill"

 

Fikk ett "hyggelig" svar fra Vegar Hauk nå:

 

"Hvis det plager deg så, kan du vel ringe autodb da.

 

 

Hilsen

 

Vegar Hauk

Hauk Motors as

Hauk Holding as"

 

Så gud vet hvor mye babbel denne Hauk har skrevet om andre biler de har til salgs.

 

Som jeg skrev i meldingen så vil jeg gjerne at alle NSX'er som er til salgs har så korrekt info som mulig. Er det noe jeg bryr meg om så er det NSX. Pirkete vil kanskje noen si. Men min passion er NSX. Slik er det.

 

Så derfor vil jeg konkludere med at Vegar Hauk ikke bryr seg om at han har korrekt info på bilene han selger. Derfor vil jeg ikke anbefale noen å kjøpe bil der.

 

Dette til orientering.

 

Mvh

 

Heisann;) Jeg forstår deg veldig godt. Er jo ikke akkurat gøy å få feilaktig info om en bil. Hadde jeg f.eks. kjøpt meg en litt eldre Audi der det sto i teksten fra selger at dette var Quattro (4*4), og jeg i seinere tid hadde oppdaget at dette var en FWD, hadde jeg nok gitt en grei tilbakemelding. Jeg ville kalt det for en useriøs selger. Er det ikke straffbart å ligge ut feilaktig informasjon btw? Eller er jeg helt på jordet nå??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis det plager deg så, kan du vel ringe autodb da."

Det er det dummeste jeg har hørt.. Han virker useriøs, og bare ute etter å selge.

 

Til dere som klager over at silverNSX skriver mail til selger og påpeker feil: Hva hadde dere syntes om dere hadde kjøpt en bil som hadde "det" og "det", men som egentlig ikke hadde hatt det du hadde blitt informert om?

Greit nok at de som kjøper NSX sikkert vet om det er firehjulsstyring eller ikke, men det kunne jo vært snakk om noe annet.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

De siste posterne har helt klart skjønt hva jeg var ute etter.

 

Prøver å gjøre det så klart som overhode mulig her:

 

"Fra: Martin Bergvill@....

Sendt: 27. oktober 2008 12:06

Til: Vegar Hauk

Emne: Re: Forespørsel om brukt bil fra AutoDB.no

 

Hei

 

Greit. Det er ditt ansvar at det du selger er så korrekt fremstilt som mulig. Hvis du har hatt i nærheten av litt ydmykhet så har du takket for tipset. Endret annonsen og fortsatt med det du har som jobb. Men du har med din respons vist at du ikke bryr deg.

 

Jeg tar ikke kontakt med Autodb. Det er din jobb hvis det er nødvendig for å få annonsen korrekt. Jeg har derimot postet din respons en annen plass slik at folk er klar over hva de kan bli utsatt for feilopplysninger hvis de kjøper bil fra deg og ditt firma.

 

Ha en fortsatt fin dag

 

Mvh

 

--

Martin Bergvill

Narvik, Norway"

 

 

 

Fikk da som svar dette:

 

 

 

Vegar Hauk <vegar@mercedesdeler.no>

Martin Bergvill <@...>

 

date27 October 2008 12:09

subjectRE: Forespørsel om brukt bil fra AutoDB.no

 

Du har vel full jobb med å korrigere annonser på nettet du da.

Betaler det godt?

 

Hilsen

 

Vegar Hauk

Hauk Motors as

Hauk Holding as

Gamle Union Brug as

VeTo Eiendom as

Tlf. +47.35 54 49 94

Fax. +47.35 54 49 95

Mob. +47.90 12 12 18

www.mercedes.as"

 

 

 

Det er langt ifra alt jeg kan. Er det noen som vet bedre enn meg så setter jeg, så godt det lar seg gjøre, stor pris på tips og tilegner meg kunnskap etter beste evne.

 

Noe annet vil ikke jeg tjene på det er helt klart.

 

Innrømmer lett at NSX er min passion som jeg skriver tidligere. Men når denne Vegar Hauk viser så ufattelig lite evne til å tilegne seg kunnskap så postet jeg her.

 

Håper at de som ikke skjønnte poenget med posten har fått litt mere kunnskap hvorfor posten ble postet.

 

Mvh

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de fleste av oss er enig med silverNSX ang. denne selgeren.

 

Han bør rydde opp i sine annonser umiddelbart. Spesielt når det blir påpekt av publikum. Man får ikke kunder av sure tilbakemeldinger. Spesielt ikke når man sladrer på offentlige fora.

 

De fleste i Norge som vurderer NSX tror jeg dessuten har god peiling på disse bilene. Inntrykket blir ikke akkurat bra av en annonse med åpenbare feil/løgn.

 

Det som flere i tråden derimot reagerer på (er igrunn en helt annen sak) er at enkelte personer tydligvis har lite å finne på om dagan.

 

For hvem er det egentlig som studerer annonser på nettet og klager på dem, når de i utgangspunktet overhodet ikke er interessert i å kjøpe bilen.

 

De fleste vil nok påstå dette er ganske sært og tilbakemeldingene vil jo komme deretter.. kom ikke som noe bombe dette vel?

 

Vi har jo lommemannen, bleiemannen, kiwmannen, mannskitmannen, og anonnsemannen?

 

(PS! hvem gidd kjøpe en NSX med automat.. bilen er i utgangspunktet vanskelig å selge. Blir ikke bedre med automat og salgsannonser fulle av feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen der! Så senest idag en som hadde hengt opp en lapp om en bil han ville selge. Var nesten fristet til å ringe fyren og gi ham en oppstramming...

 

I følge eier var dette en 2001 Volvo S60R 2,0T. Og ikke nok med det. Bilen hadde, og jeg siterer, "optimalisert motor slik at den nå yter 270 hk." Han hadde også presisert at grunnen til denne optimaliseringen av motoren, var at bilen "lett skal greie å dra campingvogn m.v."

 

For uinnvidde har Volvo S60R en 2,5 liters motor på 300 hk og firehjulstrekk, dette var bare snakk om en emblemtrimmet, helt ordinær 2,0T. Like seriøst som en 520i med M5-emblem.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som flere i tråden derimot reagerer på (er igrunn en helt annen sak) er at enkelte personer tydligvis har lite å finne på om dagan.

 

For hvem er det egentlig som studerer annonser på nettet og klager på dem, når de i utgangspunktet overhodet ikke er interessert i å kjøpe bilen.

 

De fleste vil nok påstå dette er ganske sært og tilbakemeldingene vil jo komme deretter.. kom ikke som noe bombe dette vel?

 

De fleste her på forumet bruker mye tid på å hjelpe andre som kanskje ikke kan så mye om ditt og datt, så hvorfor skulle ikke silverNSX hjelpe de som som skal kjøpe bil ved å rette så grove feil i anonnsen?

Jeg bruker mye tid selv på å se på div. amerikanere som bli lagt ut til salgs, selv om jeg ikke nødvendigvis skal kjøpe. Og om jeg hadde kommet over en annonse der selgeren hadde skrevet at bilen er en orginal "RS" utgave, når jeg egentlig ser at det ikke er det, så hadde nok jeg også sagt ifra. Svindlere kalles det.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår