030597 Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Jeg har en ulyd ved venstre forhjul. Jeg tviler på det er hjul lageret fordi lyden begynner ved lav fart å blir mindre i stor fart. Om jeg svinger forandrer lyden seg ikke. Høres ut som fuglekvitter. Lyden kan forsvinne helt og til tider, spesielt når en har kjørt en stund. Lurer på hva dette kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Jeg har en ulyd ved venstre forhjul. Jeg tviler på det er hjul lageret fordi lyden begynner ved lav fart å blir mindre i stor fart. Om jeg svinger forandrer lyden seg ikke. Høres ut som fuglekvitter. Lyden kan forsvinne helt og til tider, spesielt når en har kjørt en stund. Lurer på hva dette kan være. utslitte klosser slik at varsleren skraper mot skiven.. eller støvdekslet er bøyd slik at det kommer bortig skiven, ta av hjulet å se etter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
030597 Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 utslitte klosser slik at varsleren skraper mot skiven.. eller støvdekslet er bøyd slik at det kommer bortig skiven,ta av hjulet å se etter.. hmm, jeg kunne ikke se noe der....er det slik at speedometer wiren kan være koblet på fremhjuls navet og at den kan lage lyd? bilen er en 78 mod buick regal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Slitasjevarsler på indre bremsekloss som subber. Av med hjul og sjekk klossene. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 hmm, jeg kunne ikke se noe der....er det slik at speedometer wiren kan være koblet på fremhjuls navet og at den kan lage lyd? bilen er en 78 mod buick regal speedometer vaiern går inn i girkassa .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Klosser som ligger litt for mye innpå? FØR du skrur av hjulet, jekk det opp og sjekk om det er tregt å dreie på. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
030597 Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Klosser som ligger litt for mye innpå?FØR du skrur av hjulet, jekk det opp og sjekk om det er tregt å dreie på. i dag har jeg sjekket og det er klossene som tar inni skiven, lurer på hva jeg skal gjøre. kanskje kalipperen må skiftes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 i dag har jeg sjekket og det er klossene som tar inni skiven, lurer på hva jeg skal gjøre. kanskje kalipperen må skiftes? Er det et seriøst spørsmål? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Tror du må ta med deg bilen på et verksted. Bremser er noe man ikke driver med hvis man ikke kan ting... Skummelt hvis d skulle skje noe. Hvorfor tror du calipper bør byttes?? Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
030597 Skrevet Oktober 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Tror du må ta med deg bilen på et verksted. Bremser er noe man ikke driver med hvis man ikke kan ting... Skummelt hvis d skulle skje noe. Hvorfor tror du calipper bør byttes?? jeg tenker kalipperen må skiftes fordi kanskje stempelet ikke vil trekke seg skikekli tilbake. Klossene er ikke utslitte, men de ligger og subber i skiven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 jeg tenker kalipperen må skiftes fordi kanskje stempelet ikke vil trekke seg skikekli tilbake. Klossene er ikke utslitte, men de ligger og subber i skiven det finnes overhalingskit til kaliperne ..forsåvit enkelt å overhale disse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Altså, bremsene henger på og det er nok klosser? Er bare å begynne å demontere da, tipper klossene sitter fast.. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakkannen Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Kan også hjelpe på å løsne kalipperen, ta vekk klossene og så presse inn stemplene i kalipperen (til bunns). Så trykker du forsiktig på bremsepedalen slik at stemplene kommer ut igjen og gjenta dette noen ganger. Det vil være lurt å sette inn stemplene med kobberpasta for å hindre at de blir støre så fort. Fungerer greit det, bare pass på at du ikke får noe fett på feil side av bremseklossene :op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Mange biler har vandrende kaliper. Det betyr at ene bremseklossen ikke har noe stempel i det hele tatt. Den henger bare løst på plass ved hjelp av noen klips. Bak den andre bremseklossen er det stempel. Når stempelet driver "sin" bremsekloss ut, presses samtidig hele kaliperen i motsatt retning, slik at trykket på begge sider av skiva blir likt. Kaliperen vandrer frem og tilbake på tykke, lange glide-bolter. Når disse boltene blir rustet og skitne, kan det være at klaiperen setter seg fast. Dersom den sitter slik at klossen uten stempel blir liggende for mye innpå, kan det skje det som du beskriver uten at det er noe fiel med kaliperen ellers. Skru løs kaliperne (trenger ikke å løsne bremseslangen) og rengjør både kaliperen og disse glide-boltene hvis du har slike. Prøv om ikke det er nok. Å overhale kaliperne er i seg selv ikke så mye jobb, men så må jo bresmesystemet luftes etterpå, og har du bra utstyr for å gjøre det? Må kaliperne byttes, ville jeg overlatt det til verkstedet. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg