Gå til innhold

EU-godkjenne med lekkasje i potta

Ranger emnet


rcfrik

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Ja, dette er sikkert det dummeste spørsmålet jeg kan komme med, for jeg veit at den ikke går gjennom med eksoslekkasjer o.l., men jeg spør allikavel. Om jeg kjøper den delen som lager lekkasje og har med kvittering på at denne er kjøpt når jeg skal på EU-kontrollen, kommer jeg da igjennom? For jeg tviler på at jeg rekker å bytte denne delen før kontrollen. Men om jeg kan vise at jeg har delen, og skal bytte den så burde det vel gå bra, eller?

 

Jeg kan til og med ta med meg delen for å bevise at jeg har den som skal settes på, om det er det som må til. Men for å være ærlig tror jeg ikke det hjelper noe, med mindre jeg har satt den på... :P

 

Så spørsmålet er, må jeg sette på denne delen så alt blir tett igjen før jeg kan få den godkjent?

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke gå, men møter du på den rette kontrolløren, så går det nok fint.

 

Er jo egentlig det samme som å møte opp med knust frontrute:P

 

"har kjøpt ny, men ikke montert den, og her er den, tror du meg?:P"

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maken til latskap ;)

 

Under EU kontroll godkjennes bilen slik den er der og da. Hvis verkstedet har respekt for seg selv så kan du bare glemme dette trikset.

 

Hvis du har virkelig lite tid kan du jo skjære av bunn og topp til en ølboks, samt ta litt glava isolasjon. Legg isolasjonen over hullet, brett boksefolien over og skru det på plass med noen rørklemmer eller ståltråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan ikke en bil godkjennes fordi du har delen som skal til for å få den i bra nok stand liggende i garasjen. På periodisk kjøretøykontroll som det egentlig heter skal som nevnt tidligere bilen være i forskriftmessig stand på det tidspunktet kontrollen tas. Har ikke noe å si på standen en time før eller en time etterpå, for hva kontrollen angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du med delen og viser fram denne får du helt sikkert tilbudet om at de kan bytte denne for deg og godkjenne bilen etterpå.

 

Som flere har nevnt er det ikke noe å ta sjansen på, bytt den heller før kontrollen hvis tid finnes :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår