Gå til innhold

Kadett'n min 1979mod

Ranger emnet


Øvrekleiv'n

Anbefalte innlegg

jepp....ellers noke nyt med bilen din da? anlegg fks,ratt montert?

 

Nei, går tregt du... Har planar om å lage nye trekk/plater til høgtalerane framom døra. Får sjå om det blir grei temperatur til å stå med det ute nå i joli/jula. Må kanskje gå ned til 4" har 5". Og få koble det opp. Blir ikkje noko stereobil, men... Rattet ventar eg til eg har EU godkjent den. Blir vel i februar kanskje. Skal ta bilen opp på skulen og sjekke bremsar og antaglig bytte eksos, no etter nyttår.

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei' date=' går tregt du... Har planar om å lage nye trekk/plater til høgtalerane framom døra. Får sjå om det blir grei temperatur til å stå med det ute nå i joli/jula. Må kanskje gå ned til 4" har 5". Og få koble det opp. Blir ikkje noko stereobil, men... Rattet ventar eg til eg har EU godkjent den. Blir vel i februar kanskje. Skal ta bilen opp på skulen og sjekke bremsar og antaglig bytte eksos, no etter nyttår.[/quote']

 

okå så du skal ha høytalerene nede med beina der? ja får vell sikkert litt lyd selv om dei står der nedi liksom....eg har faktisk dørplater med brunt skinn/plast som du har..bare att platene har en litt knekk i seg...har tenkt på å lage nye plater i samme matrial men men...berre tenkte vist du ville ha noke ekstra sånn du kunne sette høytalerene i dei fks. og sånn du sparer dei du har no fks..så du får berre skrike ut om du er intrisert i noke

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok får sjå. Eg må måle og tenke litt. Mistar vel kanskje litt lyd når dei er der nede med føtane. Ellers er andre dørtrekk ei løsning.

 

jepp...skal ikkje være så vanskli å lage nye dørplater heller...berre å få tak i lik plate og tjukkelse på den og borre like hull i den som orginale...er jo bare å trekke opp igjen om ønskelig...hmmmm trur faktisk eg skal bynde å lage dørplater + ferdigtrekt i fillt/skinn hehe...

 

det har eg ikkje tenkt på før.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI.. ikke kapp i stålet i hattehyllen..

 

Enig her! Du har kjøpt en kadett c 2 dørs sedan til 55000. Den ser meget fin og urørt ut, så sier jo seg selv at du IKKE KAPPER I BILEN FOR ANLEGG!! Selg den heller til noen som vil ta vare på den da, og kjøp en som ikke er så strøken å kapp i den... Skulle jeg hatt anlegg i en slik, så ville jeg fått tak i noen gamle høytalerbokser, og satt nye elementer i de. Og lagt i hattehylla, så ser det noenlunde korrekt ut og ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg bare en hattehylleplate og bygg den opp litt vist du vil ha elementa i plata..vist du velger elementer med små magneter som ikkje e så djupe så trenge du ikkje å bygge opp så jekligt..og vist du vil skjule så lager du bare en liten ramme som du trekker i stoff på hele hattehylla igjen så sjuler du alt....sånn at høytalerene ligger rett under filten fks..litt vanskli å forklare men.... men ville ikkje kappa i hatte hylla en strøken kadett som dette fks.. greit eg fikk min for kadett for 6000kr og kappa ut hele driten noe eg har dårlig samvittighet for hehe...

 

ja og vist du hadde lagd den type hattehylla..som kansje kan bli litt vrient med å få på plass...så har du en hel metall hattehylle under...for å fks dempe den for skrangling om det trengst ville eg brukt vibroplast av dei tynneste platene...men kan være noe drit kansje å få utav igjen...bruker disse i bagasjeromslokket..ingen skrangling å høre...... men men..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har foresten orginal hattehylle...den trepapp plata..men i litt dårli stand da pga fuktighet før.. vist du ville hatt..fks å lage mål etter fks...

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her! Du har kjøpt en kadett c 2 dørs sedan til 55000. Den ser meget fin og urørt ut, så sier jo seg selv at du IKKE KAPPER I BILEN FOR ANLEGG!! Selg den heller til noen som vil ta vare på den da, og kjøp en som ikke er så strøken å kapp i den... Skulle jeg hatt anlegg i en slik, så ville jeg fått tak i noen gamle høytalerbokser, og satt nye elementer i de. Og lagt i hattehylla, så ser det noenlunde korrekt ut og ;)

 

sånne svarte plastboks høytalere du mener? :P hehe lengesiden jeg har sett dem vertfall...husker dei kuleforma høytalerene vertfall:P trur faktisk eg har sånne liggenes en plass:P

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Syns det er tøft med sånne, kjøper alt jeg kommer over ;) Ikke at det er mye da :( Har noen skikkelig store Pioneer 80 tallsbokser jeg tenkte å ha i mantaen min, de passer bra til årsmodellen ;) Focal 4" element i de nå, så de spiller pent :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår