Gå til innhold

b230fk 500hk+ ??

Ranger emnet


Swe-Simon

Anbefalte innlegg

Hej

Jag har funderat lite på att bygga iordning en 500-550hk b230fk och stoppa i en sleeper 240.

Hur tycker ni man ska bygga motorn ?

 

Portad 531 topp

Större ventiler (Hur stora duger?)

Någon trimkam

Smidda kolvar

Smidda stakar

Extraktorgrenrör

hks style wg

Nån sån här turbo http://turbobanditense.e-butiken.se/show_product.asp?artnr=003&ref=%2Fshow%5Fcat%2Easp%3Fcat%5Fid%3D31%26head%5Fid%3D22&cat_id=31

Eller nån lastbilsturbo

Kina intercooler

Större spridadre mm

Köra det med megasquirt ?

 

Sen köra det ihop med en bmw zf låda från m3/328 mm

 

Tror ni man kan nå den effekten med detta recept?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har ikkje akkuratt noe å si her, men styrer nå på med egen maskin,

 

men har du bygd noen trimma maskin før? erfaring? viss ikkje så ville eg ha kontakta ett seriøs trimme sjappe og eller tråle nettet og se hva andre har gjort, for 500hk er ein del, og det er enda vanskligere å få di stabile..

 

ville gått for 16v topp, men 8v funker sikkert det også...

ser at mangen bruker netics turbo, eller garrett (sjokk)

 

du trenger store dyser ca 1000cc/min

 

og viss eg skulle hatt stor motor ville eg gått for autronic sprut, sier ikkje at megasquirt er dårlig, men ser at mangen bruker autronic eller halteck..

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å få til 500 kjørbare hk i en 8v, ville heller gått for 16v, da holder det med litt bearbeiding av kanaler.

Så må du finne en turbo som passer til motoren, har garret kulelager turbo på min. veldig godt fornøyd med den.

Et bra sprut må du ha og ikke minst en proff til å mappe.

Lykke til

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk god tro på at MS skal kunne klare å styre en sådan motor. er muli med 8v seff men den må "speces" grådig opp skal du klare 500+ uten astmatiske tendenser. valg av snurre vil vel være kurant å velge noe av kjent fabrikat. kina turboer er nokså astmatiske og og ganske så rart speca. pulssplit og kulelager er vel også og foretrekke men ikke nødvendig. når det gjelder grenrør så er ikke færdige kinarør ala XS power og foretrekke. enten lage selv etter konsultasjon med proffer eller få lagd av proffer. "hks style" WGn er jo også et kinafabrikat men kan muli funke det også. ville heller slengt litt mer dineros i en bra WG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hvis du skal ha turbo så ville jeg gått for en ikke så alt for stor. Sånne lastebilturboer er lagd for å lade 8-12 liters motorer, og fungerer ikke så bra på bil. Men du får jo jævlig mye effekt av sånne turboer da:) Kjenner en som hadde lastebilturbo og han gadd ikke å kjøre det lenger fordi han måtte opp i nesten 4000rpm før turboen starta å snurre ordentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hvis du skal ha turbo så ville jeg gått for en ikke så alt for stor. Sånne lastebilturboer er lagd for å lade 8-12 liters motorer, og fungerer ikke så bra på bil. Men du får jo jævlig mye effekt av sånne turboer da:) Kjenner en som hadde lastebilturbo og han gadd ikke å kjøre det lenger fordi han måtte opp i nesten 4000rpm før turboen starta å snurre ordentlig:)

 

stemmer det blir jo noe mere lagg enn med en korrekt speca turo men budsjettbygg er jo budsjettbygg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å få til 500 kjørbare hk i en 8v, ville heller gått for 16v, da holder det med litt bearbeiding av kanaler.

Så må du finne en turbo som passer til motoren, har garret kulelager turbo på min. veldig godt fornøyd med den.

Et bra sprut må du ha og ikke minst en proff til å mappe.

Lykke til

 

 

er det ikke bare og kjøre med 940 rør og org innsug a? "har hørt" om noen som brukte det :D

 

bygg for e85. får mange "gratis" hk da.

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare og kjøre med 940 rør og org innsug a? "har hørt" om noen som brukte det :D

 

bygg for e85. får mange "gratis" hk da.

 

er vel maks 350hk med org insug og grenrør.

 

tja, er ganske ubrukelig med E85 da, bruker 1 tank på 0 tid, og lite plasser og fylle. og veldig tungstartet.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår