Gå til innhold

Kill_elo: Volvo 242 '76 prosjekt Vulva

Ranger emnet


kill_elo

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når man ser stilen biln er utført i, så er bakenden jævlig fet.

Nytypen fangere og 264 lykter må d være for at disse skal bli fete.

 

Alle trenger vel ikke synse d samme å ha likedan kaross vel.

 

Denne bilen med noen fete felger ville blitt/er mye fetere enn MANGE av de andre 240ne på forumet.

 

USA fronten kler denne bilen utrolig bra, den ville hvertall ikke jeg plukka av den der.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du mener det samme -TORE- :) Karosseriet kommer til å være akkurat slik som det er, synes stilen er slik den skal være, med USA fronten (i første omgang) og den bakenden som er med 264 lykter da jeg syns det kler den :) Dessuten lyver bildene litt, ser litt falma ut på bilda, men er finere i virkeligheten :) Har forresten gjort en god del ikveld med bilen. Har malt hele bagasjerommet og inni kupeen, har malt bare frem til stolene frammi, da jeg skal sveise rundt skjøtene ved torpedoveggen og over girkasse "boksen" for den lille ekstra forsterkningen som blir da :P

 

Bilder ette kvelden økt:

 

Bagagerummet:

DSC00912.jpg

 

DSC00913.jpg

 

DSC00915.jpg

 

Cockpit'n:

DSC00916.jpg

 

DSC00917.jpg

 

 

DSC00918.jpg

Slik den ser ut inni nå, blir nytt dashbord imorgen, og det blir overflytta alt av ledningsnett fra 240'n til denne iløpet av helga som kommer, da blir det også lagt dempematter og prøve å gjøre den ferdig så mye som mulig innvendig nå bare for å få et blikk over hvordan det kommer til å bli utseende og hvordan det blir med tanke på støy osv, vil ha det så stille som mulig inni, så man slipper å høre støy absolutt heeele tida :)

'98 VW Passat 1.9 TDI [X]

'94 Audi RS2 [X]

'76 Volvo 242 langtidsprosjekt

'88 Volvo 240 fjasbil

'01 BMW 320D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :) Prøver å jobbe med den så mye som mulig :) Skal hente dashbord og ET motor senere ikveld nå, så blir det satt i F motor til helga. ET motoren vil blir demontert og sett over, er i et lite håp om at det er 531 topp på den, er det det blir det brukt den isteden for 16v topp intill videre :)

'98 VW Passat 1.9 TDI [X]

'94 Audi RS2 [X]

'76 Volvo 242 langtidsprosjekt

'88 Volvo 240 fjasbil

'01 BMW 320D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksetrapp ser helt forjævelig ut. Knus den, kast den, brenn den. Bli kvitt den fortest mulig. :)

 

+1

 

Legg den ut for salg på her eller på Volvoforumet. Finnes faktisk folk som betaler penger for den slags. Eller.... ved nærmere ettertanke: knus den, kast den, brenn den! Så får den aldri besudle en pen 240 igjen! Faen ikke rart folk synes 240 er harry!

 

Forøvrig synes jeg bilen er dritfet som den er. Skal du forandre noe, måtte det være runde lykter og evnt. originale baklys. Den gamle ræve er dritfet, ikke engang tenk på å bygge om til nye typen!

 

Puh... Takk.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

 

Legg den ut for salg på her eller på Volvoforumet. Finnes faktisk folk som betaler penger for den slags. Eller.... ved nærmere ettertanke: knus den, kast den, brenn den! Så får den aldri besudle en pen 240 igjen! Faen ikke rart folk synes 240 er harry!

 

Forøvrig synes jeg bilen er dritfet som den er. Skal du forandre noe, måtte det være runde lykter og evnt. originale baklys. Den gamle ræve er dritfet, ikke engang tenk på å bygge om til nye typen!

 

Puh... Takk.

 

Hehe, den blir ikke satt på nei:P Takk for at du syns bilen er fet, skal bli bedre med tiden :) Som sagt tidligere kommer karosseriet til å være sånn det er, men skal noe skiftes skal det være rundlykter :)

'98 VW Passat 1.9 TDI [X]

'94 Audi RS2 [X]

'76 Volvo 242 langtidsprosjekt

'88 Volvo 240 fjasbil

'01 BMW 320D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå handla meg en nesten komplett ET motor.. Var ikke innsprut og turbo på, men hva skal man med orginal turbo og sprut når man skal ha litt mere krefter? :) Og ved litt nærmere inspeksjon var det jaggu meg en 531 topp på den! :D Så da blir det brukt den i steden for 16v topp som var utgangspunktet for prosjektet :) Handla meg også nytt dashbord siden det som stod i var i dårlig tilstand og kastet av forrige eier..

 

Bilder av motoren som den er for øyeblikket:

 

DSC00923.jpg

 

DSC00924.jpg

 

DSC00927.jpg

 

Blir vaska så smått til helga kommer for å så se hvilken tilstand den er i. Han jeg kjøpte den av sa den var i tipp topp stand, men den skal jo overhales og stappes full av goddeler alikevell :)

'98 VW Passat 1.9 TDI [X]

'94 Audi RS2 [X]

'76 Volvo 242 langtidsprosjekt

'88 Volvo 240 fjasbil

'01 BMW 320D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår