Gå til innhold

2,8l v6 går ikke på alle sylindrene

Ranger emnet


JoCCe

Anbefalte innlegg

Hallays

 

Sliter med bilen min omdagen, merka at jeg mista draget i bilen å fant ut den ikke gikk på alle sylindrene.

Nappa av pluggledningene i tur og orden å fant noen hvor det ikke ble noe forskjell så tenkte pluggene kunne gått, satte i nye men samme dritten, prøvde og koble fra strømmen på dysa men ingen ting forskjell da heller :/

 

Så nå lurer jeg på hva som kan ha skjedd, kan det være pluggledninga? som er gammel og gir får høy motstand siden det er mye strøm som skal gjennom å feilen ligger der?

 

evt finnes det noe utstyr man kan diagnosere dysene med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd stetoskop og hørt om injectorene klikker?

Kjøpes for en 100lapp på biltema.

 

Ellers er vel vague-com det beste å gå for.

De men ta ledningene til sylindrene som tenner, og sett de på de pluggene som ikke tenner. Tenner de da, så er det kablene.

De blir dårlige med tiden, anbefales å byttes hver 100 000 km eller så.

Hvis ikke så kan det være tenningsmodulen i bilen, noe som kan bli dyrt mistenker jeg :(

Du har vel en ABC motor muligens, og den har jo ikke rotor eller fordeler heller.

Eventuelt er det en(eller fler) av tenningsmodulene som er fecked, og som igjen er dyrt.

 

/hit

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men er selvfølgeli spessielt sylinder 1 som er 0 forskjell på, å den har lengst pluggledning så gikk ikke å finne det ut på den måten :(

 

Stetoskop ja, kan høre på verkstede imårra, jobber som lakkerer men bilverksted vegg i vegg

 

Har 3 dobbel coiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår