Gå til innhold

QuattroDriver

Bruker
  • Innholdsteller

    107
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om QuattroDriver

  • Bursdag 07/15/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100 Sedan
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Jobber
  • Motor (eks 1.6)
    2,8 E
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Hemne

QuattroDriver's Achievements

  1. Sjekk også slikt som coil, plugger, kabler og fordeler. Robert
  2. Heisann, selger 4 13" Ford Orion felger med sommerdekk. Dekka har spor til å holde en sesong. Holder til i Sør-Trøndelag. Kom med bud :) Boltsirkel(kopiert fra vognlista på forumet): FORD Orion 85- AFF 4-108 41 63,4 Bolt 12x1,50 Bilder:
  3. Joda, BMW'ene er ikke dumme de... Helt til det kommer til lufting av clutch;)
  4. Regner med det er slakke i mellomakselkobling ja. Er vel ikke veldig dyrt og mye arbeid å skifte, skal være ganske kurrant:)
  5. La den få skikkelig olje. Kan anbefale Mobil 1 5W50 Rally Formula;)
  6. Min 100 2,8 Quattro (sedan) bruker 0,75 på langkjøring, og opp i 1,4 med myye herjing og småkjøring.
  7. Sjekk pærer og sikringer(veldig fort gjort). Er vel du som skal selge også, er det ikke?
  8. Få i fra en 100 2,5TDI eller ur-S4 (91-94modell). A6(C4)-lykter passer ikke 100'n. Panser/grill er forskjellig mellom 100 og A6.
  9. Det første du bør sjekke er oljetrykkpluggen som sitter på høyre side av blokka, ganske så synlig og greit å komme til. Sitter vel to plugger der da, men er nok bare den ene da i så fall. Disse oljetrykkpluggene har en plastdel i seg, som lett går lekk. Lett å skaffa, og koster rundt 60-70 kr. Er det ikke denne, sjekk toppdeksel pakningen og fremre simmerring til kammen. Muttrene til toppdekselet(ventildekselet) kan skru seg ut, og da vil det gjerne komme ut litt olje. Spesielt på den nederste siden av toppdekselet(motoren står litt på skrå, altså litt og "bekker"). Sjekk også den såkalte "halvmånen", en liten løs pakningsbit i bakre del av toppdekselet.
  10. Det skal sies at disse 100'ene (og A6'ene selvfølgelig) er veldig gode vinterbiler uansett om de har framhjulstrekk eller Quattro. Dette på grunn av at de er ganske så framtunge, og har relativt store(tunge) motorer. Men, larsok, valget er ditt:)
  11. Skjønner hva du tenker. For det første er nok Audi'n med Quattro hakket dyrere å kjøpe, men ikke så vesentlig dyrere. I alle fall ikke 100'n. Det som gjerne vil bli ekstra utgift med en Quattro i forold til framhjulstrekker'n, vil være mer eller mindre småting. Som f.eks. flere differ, dermed mer å tenke på når det gjelder oljeskift. Du vil også få flere drivoverføringer som igjen vil si flere mansjetter, som må byttes etter behov. Sist men ikke minst, du vil få et litt høyere forbruk med Quattro'n enn med framhjulstrekkeren, og de går nok en anelse dårligere også. Men ikke så mye at det er plagsomt, hvis du skjønner :P MEN, til gjengjeld får du en toppers vinterbil som andre fram- og bakhulstrekkere kan misunne. Med Quattro kommer du fram, samtidig som at det fint går an å leke seg litt også;) Personlig ville jeg gått for Quattro, mye på grunn av hvor jeg bor, men også mye pga. den såkalte "fun-factor'n".:)
  12. Skjønner:) Er jo et lett tilgjengelig viftehus på disse, så dette bør jeg klare selv:) Hehe
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår