Gå til innhold

Når frontruta er stygg men ikke store steinsprut

Ranger emnet


henne

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å søke litt i forumet, men fant ikke svar på det jeg lurte på.

Man må vel betale hele frontruta selv om det ikke er større steinsprutskader, dvs forsikringsselskap hjelper bare de uheldige?

Men slitasje med alle de små skadene/flekkene, som syns spesielt godt nå i høstsola, finnes det noe vidundermiddel å smøre på som dekker over litt?

Eller er dette ren Harry Potter-tenkning av meg?

 

Takker om noen kan belære meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å polere opp en frontrute, men midlene og maskinene du trenger koster mer enn egenandel på forsikring så forslaget over her er nok ikke dumt. (Nesten synd innbrudd i bil stort sett skjer via sideruter :P)

 

Det finnes noen som gjør slike poleringsjobber, men vet ikke om det er noen slike her i Norge.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle kan være "uheldige"... Til og med du kan være uheldig der du tramper rundt på gårdsplassen med hammeren i hånda."

 

he he he he, fikk i allefall jeg meg en latter på natta...

 

Er ruta skikkelig dass kan det være de mener den må byttes ut da, polere opp er en laaaaang prosess, hadde ikke vurdert det, mener det ikke blir helt hundre uansett, sjekk hos de som driver med bilglass, kan hende de også "tramper rundt med hammer" der...

 

lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei historie som går lokalt her, var tidligere ett verksted som lå mellom Narvik og en naboby. Hvis du var så uheldig å havne der pga uforutsett uhell på tur fra en by til en annen, så dro du alltid hjem med ny frontrute. Han ene gamlingen der var så sabla dårlig å løfta beina, så hver gang han gikk ved siden av bilen, så snublan og dryla hammern gjennom frontruta:)

 

Funker best slik, tror jeg også blir å snuble med hammern i hånda, frontruta mi er nemlig dritt, og har gått gjennom EU-kontroll siste to ganger på godvilje da kontrollør vet at bilen ikke blir brukt, men lagret:P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår