Gå til innhold

Vurderer Passat 3B/3BG. Noen tips?

Ranger emnet


Protrek

Anbefalte innlegg

Vet at det har blitt garantisak mye av de rustfeilene som er på disse bilene. Spes. som nevt rust under rails + Bakluke. Da er det vel egentlig bare å oppsøke nærmeste møllerforhandler og høre hva de har å si. Blir slipt og reparert med ny behandling på taket, og lukene blir byttet. Lukene har vel i hovedsak vært det store problemet på modellen under slik jeg har forstått, men kan vel hende at de har tatt med seg problemet videre på den senere modellen òg. Grunnen til dette er vel egentlig rett og slett for dårlig drenering mellom rute og rutekant, eller falsen under ruten, så vannet ligger å slapper av der til det tørker opp...

- Vw Passat `01 1.9TDI 130hk Highline

- Vw Golf I `82 1.5l (Prosjekt)

- Mazda 626GT `85 2.0i (R.I.P. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, jeg vil tippe et sted rundt 150' for den bilen, men avhenger helt av tilstanden. Passat fikk mye bedre kvalitet f.o.m. 2001. Hadde selv en 1,8T -02 modell fra -04 til -06 uten noen spes. problemer. De få tingene jeg hadde ble dekket på reklamasjon. Kjenner ikke til noen spes. problemer med bilen. Kan være greit å sjekke forstilling, foringer og endeledd. Husker ikke akkurat hva som var problemet her, men Audi hadde samme problem. Du merker om det er noe hvis det knirker i fartshumper etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet meg en 98 passat stv med 1.6 motor. Er overhodet ikke kjent med disse bilene, men fant ut at jeg måtte ha meg ny arbeidsbil. Bilen er gått 217000 km og den funka godt da jeg prøvekjørte den i går. Ser det går igjen litt om rust under rails og på bakluke her. Ser at det er 12 års garanti mot rust på disse bilene. Kan jeg da ta kontakt med vw her og klage på rust på den? er en flekk på størrelse med en fem krone på bakluka. Det er ikke gjennomrustet, men det er kraftige blærer der.

Stemmer dette, eller må jeg bare glemme det. Hadde jo vært helt konge å fått det fiksa gratis:)

Betaler bare 33000 for bilen og den er ellers dønn strøken både innvendig og utvendig, men er litt "dau" siden det bare er en 1,6 i den, men trenger ikke mere for å kjøre til og fra jobb.

Ble veldig positivt overrasket da jeg sjekka motoren på den.Ikke en eneste oljeflekk å spore, bare støv fra veien så det lover jo bra.

Noen som har en formening om dette er et bra kjøp?

Her er litt info om bilen:

ABS

Midtarmlene

Airbag

Motorvarmer

Alarm

Nedfellb. baksete

Alu. felger

Radio/CD

Avtb.hengerfeste

Rails

EU-godkjent

El. just.speil

S./V. hjul

El. vinduer x 4

Farget glass

Servicehefte

Fjernst./Sentrallås

Servo

Galv. karosseri

Skinnratt

Hengerfeste

Startsperre

Just. ratt

Varmeseter

 

Tror uansett jeg blir å kontakte VW her i Harstad for å høre med de ang rusten på luka bak.

 

Noen som har ei formening om hva man må betale for tåkelyktene som skal stå nede i fangeren. Denne har desverre ikke det og jeg synes den er finere med.

Har også sett litt på ebay på div nye hoved og baklykter. Noen som vet hvordan kvaliteten på disse er. Var mange tøffe varianter av de der.

Bilen blir uansett hentet på Mandag eller Tirsdag.

 

Takker for svar:hailvw

97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10

77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig.

99 Passat 1.9TDI

96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk

96 Mercedes 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Jeg har en 2003 mod som er tyskimportert. Lakken skaler av bakluka og begynt å bli rust noen steder på den. Mener dere at jeg kan få det fikset på garantien?

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har nettopp kjøpt meg en kjempestrøken 00 Passat tdi,hr gått ca 120000.Er en highline med automat gir. Kjøpte den hos forhandler å trodde jeg hadde fått en veldig bra bil, men når jeg leser her blir jeg litt nervøs.

 

Noen som kan gi meg noen tips om hva jeg må være obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har en 2002 Trendline STV 102HK bensin, som jeg selger i disse dager. I den forbindelse har jo alt gått galt på en gang, selvsagt. Den passerte ikke EU-kontroll nå pga rust på bremser, lekkasje fra eksos, slitt frontrute. Det er feil på mikrobryter på bagasjeluke.

 

Den siste feilen oppstod etter en skade (påkjørsel bakfra, ødelagt bagasjeluke). Etter at de byttet luken, sluttet mikrobryteren å fungere etter et par uker. Jeg reklamerte, men nå er det visst blitt klart at det ikke har noe med skaden å gjøre. De har byttet alt, inkl alle ledninger, all elektronikk, styreenheten foran, osv.

 

Det merkeligste var at de hadde en annen passat stående på verkstedet samtidig, som de brukte som testbil for delene (eller noe slikt). I løpet av dagen ble den "smittet" og nå fungerer ikke bakluken på den heller. Lurer på om eieren er fornøyd med at bilen hans kommer tilbake fra verkstedet med en ny feil...

 

En av vindusheisene sviktet for en måned siden, jeg fikk høre at det var rustet i stykker inne i døren. Så da venter jeg bare på de 3 resterende vinduene...

 

Når alt dette er sagt, så er bilen god å kjøre og den ser grei ut. Dette er som sagt en 2002 modell, altså etter faceliften. Og jeg kjøper muligens ny passat før jul, så jeg kan ikke si jeg er skremt bort ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

På onsdag ruller min nåværende Passat 1.8T 99 modell sin siste tur med meg bak rattet.. da blir det en "ny" 2005 Passat TDI stasjonsvogn istede.

 

Ikke hatt spessielt store problemer med min 1.8T, gått som ei kule ifra dag 1. Ingen Eu kontroll som har satt stopper for den heller! Rust, er litt på bakluka, men det er møller sin feil som har satt skiltet helt inntill luka, men de tar seff ikke på seg noe skyld!

 

Mine erfaringer ifra bilen: Knallgod fremkomstmiddel, selv på glatta. Greit å kontrollere bilen om skrens o.l. skjer. Motoren mener jeg er skapt for norske veier! Akuratt passe akselerasjon og kjøre glede som norske veier kan gi.

 

Har dog en kompis med en 97 modell, den har det vært masse tull med.. så er veldig forskjellig ifra bil til bil dette :(. Gleder meg dog til min "nye" TDI :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår