Einserstein Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Vet at det har blitt garantisak mye av de rustfeilene som er på disse bilene. Spes. som nevt rust under rails + Bakluke. Da er det vel egentlig bare å oppsøke nærmeste møllerforhandler og høre hva de har å si. Blir slipt og reparert med ny behandling på taket, og lukene blir byttet. Lukene har vel i hovedsak vært det store problemet på modellen under slik jeg har forstått, men kan vel hende at de har tatt med seg problemet videre på den senere modellen òg. Grunnen til dette er vel egentlig rett og slett for dårlig drenering mellom rute og rutekant, eller falsen under ruten, så vannet ligger å slapper av der til det tørker opp... Siter - Vw Passat `01 1.9TDI 130hk Highline - Vw Golf I `82 1.5l (Prosjekt) - Mazda 626GT `85 2.0i (R.I.P. :P ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Hei, jeg vil tippe et sted rundt 150' for den bilen, men avhenger helt av tilstanden. Passat fikk mye bedre kvalitet f.o.m. 2001. Hadde selv en 1,8T -02 modell fra -04 til -06 uten noen spes. problemer. De få tingene jeg hadde ble dekket på reklamasjon. Kjenner ikke til noen spes. problemer med bilen. Kan være greit å sjekke forstilling, foringer og endeledd. Husker ikke akkurat hva som var problemet her, men Audi hadde samme problem. Du merker om det er noe hvis det knirker i fartshumper etc. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona77 Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Har funnet meg en 98 passat stv med 1.6 motor. Er overhodet ikke kjent med disse bilene, men fant ut at jeg måtte ha meg ny arbeidsbil. Bilen er gått 217000 km og den funka godt da jeg prøvekjørte den i går. Ser det går igjen litt om rust under rails og på bakluke her. Ser at det er 12 års garanti mot rust på disse bilene. Kan jeg da ta kontakt med vw her og klage på rust på den? er en flekk på størrelse med en fem krone på bakluka. Det er ikke gjennomrustet, men det er kraftige blærer der. Stemmer dette, eller må jeg bare glemme det. Hadde jo vært helt konge å fått det fiksa gratis:) Betaler bare 33000 for bilen og den er ellers dønn strøken både innvendig og utvendig, men er litt "dau" siden det bare er en 1,6 i den, men trenger ikke mere for å kjøre til og fra jobb. Ble veldig positivt overrasket da jeg sjekka motoren på den.Ikke en eneste oljeflekk å spore, bare støv fra veien så det lover jo bra. Noen som har en formening om dette er et bra kjøp? Her er litt info om bilen: ABS Midtarmlene Airbag Motorvarmer Alarm Nedfellb. baksete Alu. felger Radio/CD Avtb.hengerfeste Rails EU-godkjent El. just.speil S./V. hjul El. vinduer x 4 Farget glass Servicehefte Fjernst./Sentrallås Servo Galv. karosseri Skinnratt Hengerfeste Startsperre Just. ratt Varmeseter Tror uansett jeg blir å kontakte VW her i Harstad for å høre med de ang rusten på luka bak. Noen som har ei formening om hva man må betale for tåkelyktene som skal stå nede i fangeren. Denne har desverre ikke det og jeg synes den er finere med. Har også sett litt på ebay på div nye hoved og baklykter. Noen som vet hvordan kvaliteten på disse er. Var mange tøffe varianter av de der. Bilen blir uansett hentet på Mandag eller Tirsdag. Takker for svar:hailvw Siter 97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10 77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig. 99 Passat 1.9TDI 96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk 96 Mercedes 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pussywagon Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 jeg kjøpte en 2001 1,9 tdi passat 130hk i fjor. er kjempefornøyd med den.km stand var 245000 når jeg kjøpte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Jeg har en 2003 mod som er tyskimportert. Lakken skaler av bakluka og begynt å bli rust noen steder på den. Mener dere at jeg kan få det fikset på garantien? Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shank Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Har nettopp kjøpt meg en kjempestrøken 00 Passat tdi,hr gått ca 120000.Er en highline med automat gir. Kjøpte den hos forhandler å trodde jeg hadde fått en veldig bra bil, men når jeg leser her blir jeg litt nervøs. Noen som kan gi meg noen tips om hva jeg må være obs på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ilnino Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 fikk ny bakluke på 00.modellen min å.men dette er jo trossalt småtteri iforhold til all dritten som har vært med disse bilene.må jo innrømme at jeg aldri hadde kjøpt passat om jeg visste det jeg vet i dag. Siter Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
psv021 Skrevet Oktober 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2009 Jeg har en 2002 Trendline STV 102HK bensin, som jeg selger i disse dager. I den forbindelse har jo alt gått galt på en gang, selvsagt. Den passerte ikke EU-kontroll nå pga rust på bremser, lekkasje fra eksos, slitt frontrute. Det er feil på mikrobryter på bagasjeluke. Den siste feilen oppstod etter en skade (påkjørsel bakfra, ødelagt bagasjeluke). Etter at de byttet luken, sluttet mikrobryteren å fungere etter et par uker. Jeg reklamerte, men nå er det visst blitt klart at det ikke har noe med skaden å gjøre. De har byttet alt, inkl alle ledninger, all elektronikk, styreenheten foran, osv. Det merkeligste var at de hadde en annen passat stående på verkstedet samtidig, som de brukte som testbil for delene (eller noe slikt). I løpet av dagen ble den "smittet" og nå fungerer ikke bakluken på den heller. Lurer på om eieren er fornøyd med at bilen hans kommer tilbake fra verkstedet med en ny feil... En av vindusheisene sviktet for en måned siden, jeg fikk høre at det var rustet i stykker inne i døren. Så da venter jeg bare på de 3 resterende vinduene... Når alt dette er sagt, så er bilen god å kjøre og den ser grei ut. Dette er som sagt en 2002 modell, altså etter faceliften. Og jeg kjøper muligens ny passat før jul, så jeg kan ikke si jeg er skremt bort ennå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cecolon Skrevet November 30, 2009 Rapporter Share Skrevet November 30, 2009 Som jeg har skrevet i denne tråden, vurderer jeg en 1997 Passat med automat... Har jo stort sett fått positive tilbakemeldinger. Stemmer det at det har vært endel problemer med 98-99, men at 97 er bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlackPearl Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Ser folk klager på rust her? Har en 2003 modell highline selv, å har ikke antydning til rust noen steder? Bilen ble tyskimportert i 2003.. Siter 2003 Passat Highline 1.9TDI 130HK (Perla) 1993 Transporter T4 2.4D (Bruksbilen) 1973 Compi Camp (Bare på faen) 1992 Vento 1.9 TD (Solgt) 1986 Transporter dobbelcabin pickup (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Royal Skrevet Februar 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2010 Hei, har hørt det er litt trøbbel med topppakning på disse 1.9TDI fra VW? Avkrefte/bekrefte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Mars 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2010 På onsdag ruller min nåværende Passat 1.8T 99 modell sin siste tur med meg bak rattet.. da blir det en "ny" 2005 Passat TDI stasjonsvogn istede. Ikke hatt spessielt store problemer med min 1.8T, gått som ei kule ifra dag 1. Ingen Eu kontroll som har satt stopper for den heller! Rust, er litt på bakluka, men det er møller sin feil som har satt skiltet helt inntill luka, men de tar seff ikke på seg noe skyld! Mine erfaringer ifra bilen: Knallgod fremkomstmiddel, selv på glatta. Greit å kontrollere bilen om skrens o.l. skjer. Motoren mener jeg er skapt for norske veier! Akuratt passe akselerasjon og kjøre glede som norske veier kan gi. Har dog en kompis med en 97 modell, den har det vært masse tull med.. så er veldig forskjellig ifra bil til bil dette :(. Gleder meg dog til min "nye" TDI :D. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Da har jeg hatt min nye TDI siden Onsdag. Hittentil virker den bra.. men når skal reggreim skiftes? ser mange skifter den under 100000... men i serviceboka står det da 120000?!... Tenker min blir skifta til sommern, gått 95000 den nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Mars 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2010 Enten 5 år eller 120 000km (som du selv sier). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 HAff.. burde kanskej bestille time på min da... er vel 5,5 år den reima nå :(. 95000km... 7200kr koster det vistnok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg