Gå til innhold

Prosjekt-tråd om min snart gromme 242. (Bildetung)

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjer igrunn litt lite for tiden av to årsaker: Lite arbeidslyst, og alt for kaldt i garasjen.. (Rundt 2-3 minus der nå) :p

 

Men skal nok skje noe om ikke så alt for lenge.. :) Må få bilen rimelig rullende slik at den er flyttbar..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få varme ja, men å varme opp ca 100kvm isolert murgarasje er ikke lett med ei lita strømvifte på 3kw tar noen dager + masse,masse strøm.. :p

 

Har dog en vedovn stående på rommet som venter på å bli montert.. Den har varma opp ett rom på 200kvm, så min lille garasje burde vel gå greit.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrudd bil i flere år i garasjen før den ble isolert.. Det er lite gøy.. :P

 

Men får vel bare mote meg opp.. :b

 

Er også litt "deprimerende" å holde på med bilen, da jeg ikke ser noen ende... Har jo ingen deler til 242'en.. Hadde jeg hatt alt av deler derimot.. Ja, da skulle jeg nok klart å fått den ferdig før jul.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrudd bil i flere år i garasjen før den ble isolert.. Det er lite gøy.. :P

 

Men får vel bare mote meg opp.. :b

 

Er også litt "deprimerende" å holde på med bilen, da jeg ikke ser noen ende... Har jo ingen deler til 242'en.. Hadde jeg hatt alt av deler derimot.. Ja, da skulle jeg nok klart å fått den ferdig før jul.. :b

 

hehe jeg har heller ingen deler til 242en min, men jeg drar bare over fjorden å henter deler når jeg mangler:D

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer igrunn litt lite for tiden av to årsaker: Lite arbeidslyst, og alt for kaldt i garasjen.. (Rundt 2-3 minus der nå) :p

 

Men skal nok skje noe om ikke så alt for lenge.. :) Må få bilen rimelig rullende slik at den er flyttbar..

 

Denne bilen er ett kronisk offer for lite arbeidslyst:)

 

Det var grunnen til at jeg solgte, og det var sannsynligvis grunnen til at Olle solgte.

 

 

Regner ikke med å se den på veien igjen med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Har du tatt vare på 1030 akslingen? Er jo 4,10:1 i den om det er en '75. Dessuten tviler jeg på at du behøver 1031 med en B20. Bare økt vekt og latere dreving spør du meg. I det minste kan du selge den til motorsportfolk. :driving

 

2) Fått byttet simringen på pinjongen? Må du ut med pinjongen bør du jo ha ny klemhylse. Men kan sikkert sette sammen det gamle og dra til "litt ekstra" utover spesifisert moment og vinkel. Jeg har liggende overhalingssett med alt, men det trenger vel ikke du på en aksel med 100'km.

 

3) Volvokontakt. Se i en 140 ev 240 med org B20 åssen det er gjort. Har sett B20 i 242, der var det bare dytta vanlige kabelsko fra motordelen inn i torpedohalvdelen. Vet ikke hva org.motor det var i den.

Jeg kjøpte egne kabelsko med mothaker (slik som orginalt) for å modde min egen volvokontakt. Tredve (og tyve) år gamle motornett er pill råtne i plasten. Rart det ikke brenner opp eller blåser sikringer.

 

4) Jeg så en svensk '76 242L med åpningsbare ruter. Har også sett en nyere type 242 med det samme på hoggern. Vet ikke om det var ekstrautstyr fra Volvo?

 

5) For kaldt i garasjen? Ta oljeskift! Roger Sanders' Waste Oil Heater - forbedret utgave av MEN's heater.

rs1.jpgrs6.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Har du tatt vare på 1030 akslingen? Er jo 4,10:1 i den om det er en '75. Dessuten tviler jeg på at du behøver 1031 med en B20. Bare økt vekt og latere dreving spør du meg. I det minste kan du selge den til motorsportfolk. :driving

 

2) Fått byttet simringen på pinjongen? Må du ut med pinjongen bør du jo ha ny klemhylse. Men kan sikkert sette sammen det gamle og dra til "litt ekstra" utover spesifisert moment og vinkel. Jeg har liggende overhalingssett med alt, men det trenger vel ikke du på en aksel med 100'km.

 

3) Volvokontakt. Se i en 140 ev 240 med org B20 åssen det er gjort. Har sett B20 i 242, der var det bare dytta vanlige kabelsko fra motordelen inn i torpedohalvdelen. Vet ikke hva org.motor det var i den.

Jeg kjøpte egne kabelsko med mothaker (slik som orginalt) for å modde min egen volvokontakt. Tredve (og tyve) år gamle motornett er pill råtne i plasten. Rart det ikke brenner opp eller blåser sikringer.

 

4) Jeg så en svensk '76 242L med åpningsbare ruter. Har også sett en nyere type 242 med det samme på hoggern. Vet ikke om det var ekstrautstyr fra Volvo?

 

5) For kaldt i garasjen? Ta oljeskift! Roger Sanders' Waste Oil Heater - forbedret utgave av MEN's heater.

rs6.jpg

 

Har tatt vare på 1030-akslingen ja.. Er usikker på utvekslinga på den. Men blir ikke kasta med det første ihvertfall.. :p

Skal ha 1031 på bilen med truetrack, da det garantert kommer mer maskin i 242'en enn b20.. Blir enten vri8'er eller b230FK..

 

Har ikke byttet simring nei. Tar alt slikt når jeg monterer akslingen sammen igjen.. Som blir enda en stund til, da det må penger til for å få tak i truetrack..

 

 

Er vanlig kontakt på min bil.. Slik det er på nyere volvo 240.. Men jeg tror jeg bygger om det der på et vis.. Får se hva som skjer.. :)

 

 

Vipperuter var vel ekstrautstyr på 242 ja... Så er litt vanskelig å få tak i, men det skal jeg nok klare.. :) Har snusa opp noen par nå, men prisen er litt i det høyeste, så...

 

Hva er det den ovnsaken der gjør? Brenner den spillolje? Isåfall, hvor får jeg tak i sånn?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår