Gå til innhold

motor i 240

Ranger emnet


Malte FuelTech

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

spørs jo hva du mener med bra da. Men getrag kasser tåler en del mer enn både m46 og m47,

 

M46(4trinns) er forøvrig litt mer robust enn m47(5trinns)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig m46 holder lenge.. rundt 300+ hk tenker jeg.,..

Men volvo`s egen m90 er jo også noe å tenke på før du går over til tyske deler...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville gått for M90. M47 e en drittkasse, ingen problem å ødelegge den kjapt og effektivt med en orginal forgassermotor.

 

og TYSK i volvo??? huff.. B230FT eller FK, 3litern fra 960 med turbo på, t5 eller t6-maskin må no vera bedre å trøkka neri der..

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var snakk om tysk girkasse....

 

Men jeg syns da ikke m47`n er så svak?? Han som "kjøpte"(enda ikke fått noe penger av svinet) min m47 kjører jo ikke akkurat pent med den

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Malte FuelTech

så konklusjonen er at man skal bruke m90 kassa..har hørt det trengs endel modifisering for å få fen til å passe..hva er det som evt. må gjøres?

 

Hvorfor konkludere med at man skal bruke M90kassa? Den er ikke så veldig bra orginal. Synken på 3dje giret pleier å gå til hælvette på mange av dem.

 

Den skal passe så vidt det er, men det kan være en fordel å banke litt ekstra plass med en slegge.

Du trenger

-modifisert travers.

-modifisert mellomaksel

-modifisert/korte ned spakstellet

-dmm svinghjulet med clutch og trykkplate for M90

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Malte FuelTech

 

 

 

ok,fortell meg hvilken girkasse som jeg skal bruke da hvis jeg ikke skal bruke m90?

 

enten M46 eller den som står på 160'ane.. men på siste dar må du bygga om clutch-huset..

'80 Ascona B

'79 Mercury Capri

og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil!

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår