Gromit Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Er det ikke bare hive neddi en M3 motor med girboks da? eller en Chevy 350 TPI ? :D Sett en svenske med M3 motor i en 240 eller var det 140 serien? Lenge siden.. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuta Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 volvo i volvo :) Siter 89 - bmw 320i cab 81 - volvo 242TIC 72 - volvo 142DL 91 - golf II TD 97 - volvo 945TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malte FuelTech Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 hvilken girkasse tåler mest av m46 og og m47? og er getrag bra? Siter -honda cbr 600streetfighter(90) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 spørs jo hva du mener med bra da. Men getrag kasser tåler en del mer enn både m46 og m47, M46(4trinns) er forøvrig litt mer robust enn m47(5trinns) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malte FuelTech Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 det jeg mente med bra var om den tåler litt juling og om det kansje er den kassa man bør satsa på hvis du skal bygge grom 240..eller bør man satse på en m46? Siter -honda cbr 600streetfighter(90) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 En vanlig m46 holder lenge.. rundt 300+ hk tenker jeg.,.. Men volvo`s egen m90 er jo også noe å tenke på før du går over til tyske deler... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 ville gått for M90. M47 e en drittkasse, ingen problem å ødelegge den kjapt og effektivt med en orginal forgassermotor. og TYSK i volvo??? huff.. B230FT eller FK, 3litern fra 960 med turbo på, t5 eller t6-maskin må no vera bedre å trøkka neri der.. Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 var snakk om tysk girkasse.... Men jeg syns da ikke m47`n er så svak?? Han som "kjøpte"(enda ikke fått noe penger av svinet) min m47 kjører jo ikke akkurat pent med den Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malte FuelTech Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 så konklusjonen er at man skal bruke m90 kassa..har hørt det trengs endel modifisering for å få fen til å passe..hva er det som evt. må gjøres? Siter -honda cbr 600streetfighter(90) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 M47 er søppel.. Så enkelt er det :) M46en holder for ca 220-230 hk. Skal man ha mer, må man kjøre pent. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Originally posted by Malte FuelTech så konklusjonen er at man skal bruke m90 kassa..har hørt det trengs endel modifisering for å få fen til å passe..hva er det som evt. må gjøres? Hvorfor konkludere med at man skal bruke M90kassa? Den er ikke så veldig bra orginal. Synken på 3dje giret pleier å gå til hælvette på mange av dem. Den skal passe så vidt det er, men det kan være en fordel å banke litt ekstra plass med en slegge. Du trenger -modifisert travers. -modifisert mellomaksel -modifisert/korte ned spakstellet -dmm svinghjulet med clutch og trykkplate for M90 Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malte FuelTech Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Hvorfor konkludere med at man skal bruke M90kassa? ok,fortell meg hvilken girkasse som jeg skal bruke da hvis jeg ikke skal bruke m90? Siter -honda cbr 600streetfighter(90) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 spørs hva slags motor du skal ha da.. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnerud'n Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Originally posted by Malte FuelTech ok,fortell meg hvilken girkasse som jeg skal bruke da hvis jeg ikke skal bruke m90? enten M46 eller den som står på 160'ane.. men på siste dar må du bygga om clutch-huset.. Siter '80 Ascona B '79 Mercury Capri og en halv sønderskutt '74 Volvo 142 BilCrossbil! ---------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malte FuelTech Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 enten M46 eller den som står på 160'ane.. men på siste dar må du bygga om clutch-huset.. ok,takk for svaret:D Siter -honda cbr 600streetfighter(90) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.