Gå til innhold

Kappe fjærer

Ranger emnet


Pilsner

Anbefalte innlegg

vall2008_351.jpg

 

cf2200820718Pd5a1.jpg

 

522200822835P429b.jpg

 

Denne bilen er vel en av de råeste 240'ene som har vært bygget i norden i den senere tiden. Den vant Volvo extreme performance-klassen (visste ikke at det var noe som het det) på Vallåkra 2008. Den har vel ikke akkurat vært billig å bygge? Sist jeg studerte denne bilen, på Vallåkratreffet i fjor kunne jeg konstatere at, ja, helt riktig, denne bilen har kappa fjærer :) hehe

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vall2008_351.jpg

 

cf2200820718Pd5a1.jpg

 

522200822835P429b.jpg

 

Denne bilen er vel en av de råeste 240'ene som har vært bygget i norden i den senere tiden. Den vant Volvo extreme performance-klassen (visste ikke at det var noe som het det) på Vallåkra 2008. Den har vel ikke akkurat vært billig å bygge? Sist jeg studerte denne bilen, på Vallåkratreffet i fjor kunne jeg konstatere at, ja, helt riktig, denne bilen har kappa fjærer :) hehe

 

 

Og igjen her har jeg faktisk brukt nå 45sec av mitt liv på å studere bildet og bilen og helt ærlig. hvordan kan du påstå at den bilen er rå/kul?!

 

Jeg klarer seriøst ikke å tvinge meg selv til å mene noe som har så feil former og design på seg tli å se kult ut!

 

Skal du få en 4dørs bil til å bli kul skal den helst være kort!

ikke når du har både panser og rumpe på lengde av resten av bilen.

Overhenger og merkelig design

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uttalelsen der var ment som et spark i siden på DRFT-R, ikke noe mer enn det :)

 

forskjellen er vel i grunn at neste 95% av biler som kommer i fra japan faktisk er bygd som "sportsbiler" det er ikke halvparten av volvo. det skulle liksom alltid være komfort og trygt, men de bomma jo skeivt der også

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du å ta denne diskusjonen på dette forumet DRITT-R?

Jeg syns det er helt tåpelig å ha så mye imot et bilmerke, det finnes ingen bilmerker som ikke har noe positivt med seg.

Jeg har fått en forkjerlighet for gamle volvoer, men disser ikke alle andre fordi om de ikke syns noe særlig om bilene de kjører, jeg pleier som regel å drite i det og gidder hvertfall ikke å sitte på et "japse" forum for å syte, men nå syns jeg du har gått for langt!

 

Du viser jo minimal interesse for biler sjenerelt hvis du rakker ned på alle volvoer.

 

Hva vet du egentlig om volvos historie når det gjelder sikkerhet?

Hvem var først ute med 3pungt sele?

Hvem var først ute med triangelformet bremsekretser?

Hvem var først ute med stålbjelker i dørene?

I 1985 (tror jeg det var) fantes det ingen dødsfall i en volvo 240.

 

Og den bilen over kan INGEN som har enSMMMMMMULE interesse for bilsport si at er stygg og dårlig!

 

Og hvor har japser biler som hevder seg i motorsport?

Annser ikke sladding (drifting) som motorsport.

Så det var en honda så vidt med i WTCC i helga men det er vel det eneste.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor har japser biler som hevder seg i motorsport?

 

Ikke i WRC iallfall..

Volvo hadde suksess med 240 og V40. Ikke fremstill Volvo som merket over alle når det gjelder konkurranse og motorsport. Volvo er traust, kjedelig og sikkert i original form, og en oppegående Volvo-entusiast vil nok være enig. Sterke motorer, billig trim, holdbarhet og god deletilgang er grunner til hvorfor folk driver med Volvo, ikke fordi bilene er noe av det fineste som ruller rundt i original form.

 

Du viser jo minimal interesse for biler generelt hvis du rakker ned på japser i motorsport. Og hvis du tenkte på biler i motorsport i dag har vel ikke Volvo så mye heller, bortsett fra at mange bruker gamle 240er i bilcross, noe ikke jeg anser som motorsport. See my point, vi er alle like ille her ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du å ta denne diskusjonen på dette forumet DRITT-R?

Jeg syns det er helt tåpelig å ha så mye imot et bilmerke, det finnes ingen bilmerker som ikke har noe positivt med seg.

Jeg har fått en forkjerlighet for gamle volvoer, men disser ikke alle andre fordi om de ikke syns noe særlig om bilene de kjører, jeg pleier som regel å drite i det og gidder hvertfall ikke å sitte på et "japse" forum for å syte, men nå syns jeg du har gått for langt!

 

Du viser jo minimal interesse for biler sjenerelt hvis du rakker ned på alle volvoer.

 

Hva vet du egentlig om volvos historie når det gjelder sikkerhet?

Hvem var først ute med 3pungt sele?

Hvem var først ute med triangelformet bremsekretser?

Hvem var først ute med stålbjelker i dørene?

I 1985 (tror jeg det var) fantes det ingen dødsfall i en volvo 240.

 

Og den bilen over kan INGEN som har enSMMMMMMULE interesse for bilsport si at er stygg og dårlig!

 

Og hvor har japser biler som hevder seg i motorsport?

Annser ikke sladding (drifting) som motorsport.

Så det var en honda så vidt med i WTCC i helga men det er vel det eneste.

 

Det er kun folk som DRFT-R som TVIHOLDER på fjortiss tilstanden til langt utti 20åra som klarer å si slikt... er helt utrolig faktisk at det er fysiskt mulig å bli så sinnsykt patetisk.

 

også har han faktisk mage til å si at 95% av alle biler produsert i japan er bggd om sportsbiler???? Hvor da om jeg tør spørre din f... mammadalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det vel nedrakking på "japse" biler som skjer tror jeg og ikke en påstand om at volvo er motorsportens håp ;)

 

Lurer på hvor lenge denne tråden lever før en småhissig moderator sletter den :D

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i WRC iallfall..

Volvo hadde suksess med 240 og V40. Ikke fremstill Volvo som merket over alle når det gjelder konkurranse og motorsport. Volvo er traust, kjedelig og sikkert i original form, og en oppegående Volvo-entusiast vil nok være enig. Sterke motorer, billig trim, holdbarhet og god deletilgang er grunner til hvorfor folk driver med Volvo, ikke fordi bilene er noe av det fineste som ruller rundt i original form.

 

Du viser jo minimal interesse for biler generelt hvis du rakker ned på japser i motorsport. Og hvis du tenkte på biler i motorsport i dag har vel ikke Volvo så mye heller, bortsett fra at mange bruker gamle 240er i bilcross, noe ikke jeg anser som motorsport. See my point, vi er alle like ille her ;)

 

 

Eirik

Tja, sjekk tidene på rally trøgstad som gikk av stabelen sist helg så ser du faktisk at disse gammle stål klossene henger med enda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men svar på hvorfor dere volvo"hatere" gidder å ta denne diskusjone gang på gang på gang da.... Er jo latterlig!

Volvo er verdens nest største konsern innen bil og motor så dere kommer alltid til å måtte holde ut med det:)

Er jo latterlig!

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo er verdens nest største konsern innen bil og motor så dere kommer alltid til å måtte holde ut med det:)

 

Hæ? Trodde de var eid av Ford jeg.. Er greit nok å være stolt av det man kjører, men det å tro at fordi Ford er blant verdens største bilkonserner blir Volvo automatisk det og er vel å dra fanboism litt langt.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Trodde de var eid av Ford jeg..

 

 

Eirik

 

Som igjen ligger lengre ned på listen etter Toyota og VW som er de største konsernene.

Men, det har heller lite betydning vil jeg nå påstå.

 

At Volvo gjør det bra i div. asfaltracing har ikke så mye med 240 og kapping av fjærer, ivertfall ikke når Volvo selv ikke bruker kappa fjærer på sine nåværende motorsport biler, V40 m.fler.

 

Noen som har et bilde av en 240 med Tüv godkjent senk?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår