Vigard Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Hei! Driver og bytter skiver og bremseklosser på Sierran, men får ikke pressa inn stempelet på kalipteren. Er det noen spessiel teknikk på dette eller? Prøvde først for hånd og så med ei lita tvinge, men det vil ikke rikke seg. Er frambremsene det er snakk om :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Mener du må skru stemplet inn igjen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 skru stempelet inn igjen? dvs du må skru det ut? Tror jeg ikke noe på. Det som derimot er med bremsesystemer - er at de er ofte EKSTREMT støre. Her kan følgende med mer være galt: Graps i bremseslanger graps i kalipperen i selve sylinderen eller annet. Sett ordentlig trykk med en tvinge på over litt lengre tid for å se om den gir etter. Har du gjordt det, koble fra slangen og se om det går inn da... du må selvsagt lufte å etterfylle væske når du har gjordt det da. men det er en enkel jobb. Går sylinderen inn når du kobler fra slangen, så må du sjekke slangen, ellers så må du overhale kalipperen - ta ut stempel og rengjøre for eventuell dritt inni sylinderen. Kan være du må til å hone den også... men som sagt jeg har bytta bremser på en del biler nå etterhvert, men har aldri sett et bremsestempel som må skrues inn. Men har da ikke skifta på en sierra heller da, men så forskjellig er det ikke fra bil til bil. Bruk makt til du ikke tørr lenger, innenfor rimelighetens grenser. Men når det gjelder bremser så kan du tenke deg sådan at de skal stoppe hele den svære bilen på slik liten flate - dette er noe som tåler BANK... :) Jeg mener ikke du skal gå på med storslegge og spett, men ikke langt i fra :D haha Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Trur ikke du har bytte så veldig mye bremser egentlig technobreath... Calippere med stempel som ska skrus tilbake er helt normalt. Men ikke foran, for det er i forbindelse med håndbrekk at de skrus inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Mener det er bare å presse inn, hvis dem ikke er rusta fast da. Hadde en Sierra selv og foran er det bare å presse inn med makt. Brukte di gamle klossen og en dekkspak. Bak hadde jeg tromler så jeg vet ikke hvordan det gjøres på biler med skive bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Stempler som skrues inn er ikke sjeldent å se nei.. Uansett, mener vi måtte skru inn stemplene foran på en mondeo jeg bytta på.. Men jeg kan jo såklart ta feil.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Kremt... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Stempler som skrues inn er ikke sjeldent å se nei.. Uansett, mener vi måtte skru inn stemplene foran på en mondeo jeg bytta på.. Men jeg kan jo såklart ta feil.. :p Kan jo hende de løsna litt når dere skrudde... Men, de skal ikke skrus i utgangspunktet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Mulig det ja.. Men er 100% sikker på at vi skrudde stemplene inn på 2 av kaliperene.. Og hvis du sier det kun er skruing i forbindelse med kaliper som har håndbrekk, må det jo ha vært bak.. Hmm.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 var vist skru kalypter bake på en audi 80 eg bytta på og, eg skrudde laust heila kalyptere til slutt, og slo inn stempele med en hammar. var dritt lei... blei inkjøpt nye kalypter seinare, måtta bare få til bilen den kvelden.. :P Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Det er ikke linx dette da? Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Stempler som skrues inn er ikke sjeldent å se nei.. Uansett, mener vi måtte skru inn stemplene foran på en mondeo jeg bytta på.. Men jeg kan jo såklart ta feil.. :p Saab eks. der må stemplene skrus inn med spesialverktøy både foran og bak. Men har liten tro på at du må det på en gammel Sirævva...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 skal presses inn på en sierra ja... ta ei skrutvinge lr lignedne å sette press på. løsne luftenippelen. ett sant helvette å klemme inn om du ikke løsner luftenippelen.. sørg for å ha en som kan kjøre å kjøpe bremseveske til deg lr ha ei flaske stående slik at du får etterfylle og lufte bremseanlegget etter du har klemt inn stemplene og montert sammen alt. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrML Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Har du husker å åpne lokket til bremsevæskebeholderen? Når du presser stemplene inn så må bremsevæske gå tilbake opp i beholderen og hvis lokket er igjen så vil du få overtrykk på lufta som ikke får plass over væska og du vil ikke få presset de inn. Sørg for at det ikke er for mye i beholderen fra før eller så vil du søle det som renner over rundt i motorrommet og det er ikke så gunstig (etser bort lakken). Veit ikke åssen det er på din bil, men skal nok gå an å presse de tilbake med en litt stor vannpumpetang, evt kombinert med en flat skrutrekker eller en mindre vannpumpetang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vigard Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Litt av en respons sier jeg bare :) :) Det viste seg at stemplet hadde rusta, så var bare å pumpe det ut og gnikke det litt så smatt det jaggu på plass. Takker og bukker :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.