Gå til innhold

Test kjøring av Audi TT fra forhandler, hva skal til? (eller snill eiger)

Ranger emnet


BChris

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en kjæreste som er veldig, veldig, veldig stor fan av Audi TT 98-06 mod. (samma hvilken motor, bare med 98-06 utseende). Og hun har bursdag den 13. februar. Tenkte at jeg skulle prøve å få til å få test kjørt en slik fra forhandler, eller kanskje finne en snill eier som vil låne vekk gullet sitt for en dag:) (noen her?:rolleyes: ) Siden jeg ikke har råd eller hadde brukt penger på, å kjøpe en slik TT til henne. Tenkte å lyge på meg at jeg kanskje er interessert i å kjøpe en TT for å få prøve kjøre den.

 

Men det jeg i denne sammenheng lurer på er:

 

Hva krever en forhandler av deg for at du skal få test kjøre bilen et døgn/en helg?

 

Er det krav til alder eller antall år med lappen sammenhengende?

 

Koster det noe? evt. depositum?

 

Vil gjerne ha all info om prøvekjøring av bil fra forhandler.

 

 

Takker for alle saklige svar:)

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis (evt. forhåpentligvis) setter de langt mer pris på ærligheten din, og er villig til å yte litt service for å hanke inn et potensielt salg på et senere tidspunkt. Jeg ville i hvert fall gjort det.

 

Når det er sagt har jeg lånt ganske mange biler ved kun å virke interessert, kle meg ok og ha med med ei venninne, MX-5, Cooper S, Z3, Impreza WRX, Barchetta, +++. Har til og med ikke blitt spurt om førerkort mer enn én gang, og det var ikke i forbindelse med noen av de tidligere nevnte bilene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis (evt. forhåpentligvis) setter de langt mer pris på ærligheten din, og er villig til å yte litt service for å hanke inn et potensielt salg på et senere tidspunkt. Jeg ville i hvert fall gjort det.

 

Når det er sagt har jeg lånt ganske mange biler ved kun å virke interessert, kle meg ok og ha med med ei venninne, MX-5, Cooper S, Z3, Impreza WRX, Barchetta, +++. Har til og med ikke blitt spurt om førerkort mer enn én gang, og det var ikke i forbindelse med noen av de tidligere nevnte bilene!

 

Ja ok:) får spørre en plass når det nermer seg februar mnd:) og være ordentlig kledd og være ærlig? men viss de ser bilen eg kommer rullende i så tviler eg på at eg får låne noe bil:S og ka tror du de sier viss eg kommer gående:P

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre slik jeg gjorde engang.. Lånte mammas audi A6 å dro til volvo å prøvekjørte en xc70.. Så om du har en venn/forelder med fin bil av nyere modell er jo det et greit pluss..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kommer i en gammel bil, så bryr ikke selgeren, i allefall de fleste, seg om det. Det at du er ærlig og er "velstelt" betyr mer. Jeg kom i min Audi 80 90mod, og fikk prøvekjøre en A5 3.0TDIQ. Dette var hos en Audi forhandler.

 

Så hvis dem ler av deg, så ler dem ikke av deg fordi de synes det er teit. Heller fordi de dem synes det er en bra overraskelse :) Så vær deg sjøl og forklar saken som det er så er nok sjansen for å lykkes større, er min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kommer i en gammel bil, så bryr ikke selgeren, i allefall de fleste, seg om det. Det at du er ærlig og er "velstelt" betyr mer. Jeg kom i min Audi 80 90mod, og fikk prøvekjøre en A5 3.0TDIQ. Dette var hos en Audi forhandler.

 

Så hvis dem ler av deg, så ler dem ikke av deg fordi de synes det er teit. Heller fordi de dem synes det er en bra overraskelse :) Så vær deg sjøl og forklar saken som det er så er nok sjansen for å lykkes større, er min mening :)

 

Takker for tipset:) skal være erlig, tror faktisk det kan gå og fertelle det slik det er:)

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama di SKAMDIGGER denne bilen!?

 

Da er du/dere jo HELT klart en potensiell kunde, ville vært bare dumt av forhandleren å ikke låne den ut, Hvertfall ikke mot ett lite symbolisk beløp!!. Det finnes jo også utleie selskaper i Norge, men hva det koster der aner jeg ikke

 

Ja, dama mi forguder denne bilen! eg og tenkte at det må gå bra, i allefall for det lite symbolsk beløp som du sier

Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil)

X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt ann på forhandleren/selgeren det. Er en del plasser der veldig unge førere ikke får lov til å prøvekjøre biler uansett, med mindre de har foreldre med. Men du må for all del prøve. Tar du med en foreldre er det sikkert ikke noe problem. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår