krbarstad Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 slit me å få en b230ft motor t å start i en 740 etter at det er bytta til lh 2,4 fra 940. problemet er hovedsaklig at gnisten forsvinner mens starteren går. har prøvd å sjekka det meste, men klare ikke å finne feilen, er sikkert bare en bagatell, men lurte mest på om noen har hatt lignende problemer,å eventuelt hva som var feil. motor å ledningsnett skal vistnokk ha blitt tatt ut av en kjørbar 940 å så solgt til kompisen min som har dette problemet. frykter selvfølgelig at det er feilkoblet ledningsnettet men har målt å feilsøkt men problemet er at alt forholdsvis stemmer. eneste som ikke er prøvd er å bytte til en anna tenningshjerne til lh2,4. men med tanke på at bilen delene sto i ble kjørt for egen maskin inn i garasjen dær den ble demontert så er det snedig hvis at hjernen skal være gåen. håper på svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 for det første er du i feil forum.. :P du er på 200 serien no. du skallvære på 700 serien, og de du slit med er sikkert start sperre, kjøp en chip til jærna, så blir det sikkert fyrings.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 skriv me vilje på 200forumet for jeg har best erfaringer med hjelpsomme å bra svar herrifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 bensinpumperele, svinghjulssensor, tenningsmodul eller alt for lite strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 bensinpumpe releet er i orden, prøvd å bytta tenningsmodul, å testa svinghjulsgiver fra en bil som går. men skal ta en runde med dobbel sjekking for å vær helt sikker. har fundert på derre med for lite strøm, har jo hadd start kabler tilkoblet for å få til å teste da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Jeg vil tro at du har feil bakstykke på tenningslåsen. Det finnes to typer, skjønner du. Jeg fikk tenning etter at jeg gikk av starteren. Byttet bakstykket og FT`n startet. http://www.bcb.no har bakstykke om du ikke har. Koster ca. 80 kr og kan være verdt å prøve... Lykke til! Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Hvis gnisten forsvinner på hakk 3 kan følgende prøves ut: Dra ut ledningen på starter å sett på en annen som du trekker rett til batteriet (ikke koble på da,legg den ved siden av) Sett så nøkkelen i hakk 2 og start manuelt fra motorrommet. På den måten starter du bilen uten å sette nøkkel i hakk 3. Hvis den da starter ligger feilen i at styreenhetene mister stømmen i hakk 3. Ligger litt info om det i guiden. Enkelte ledningsnett har en egen ledning til hakk 3, mens på de fleste er det en ledning som skal ha strøm på hakk 2 og 3. Finn event den ledningen å sett den på samme ledning som gir + strøm til coil, som har strøm på 2 og 3. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 har prøvd å starta den ved å koble mellom starteren å batteriet, å hverken det eller å starte på vanlig måte funker. er sikkert bare en fillefeil, men klarer ikke å tenke meg til hva det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg