Jump to content

Mitt liv med Johan - en slags dagbok

Rate this topic


Reodor F
 Share

Recommended Posts

Ja da stiller jo saken seg annerledes. Siden RJ etter sigende ble innkjøpt utelukkende på grunn av girkassa, tolket jeg det som om det forelå mer høytsvevende planer. Men det er godt å høre at noen tar vare på slik en "udda" grombil!

 

I etterpåklokskapens klare skinn ser jeg at jeg har uttrykket meg klossete. Det jeg mente var at jeg ikke hadde kjøpt den hvis den ikke hadde hatt variomatic. Det er jo denne "herlige" girkassa som gjør livet gøyalt :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvorfor kjøpte du bilen egentlig? Når du sier at den ødelegger seg selv en plass mellom 50 - 100k km.? Kan jo ikke være gøyalt å vite at bilen kan ryke når som helst..? :P

 

Hva om girkassen ryker i morgen forresten? Hva gjør du da? Totalombygging og turbomaskin med tilhørende tilbehør, eller blir den plassert bak en busk sammen med resten av bilsamlingen din?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kjøpte du bilen egentlig? Når du sier at den ødelegger seg selv en plass mellom 50 - 100k km.? Kan jo ikke være gøyalt å vite at bilen kan ryke når som helst..? :P

 

Hva om girkassen ryker i morgen forresten? Hva gjør du da? Totalombygging og turbomaskin med tilhørende tilbehør, eller blir den plassert bak en busk sammen med resten av bilsamlingen din?

 

Et meget dumt spørsmål esban! Har du aldri gjort dumme ting da du var forelsket? Hender det ikke at du også tenker mer med kuken enn med hodet?

 

Dersom girkassen ryker i morgen trekker jeg på skuldrene og fortsetter dagens gjøremål. Men hva om girkassen ryker ved 99 999 km? Poenget er å leve hver dag som den var den siste.

 

Der tenker jeg du lærte ett og annet jeg...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Link to comment
Share on other sites

Er et bladfjører bak på denne?

 

Hadde et smykke av en volvo TRE SEKSTI engang, med vanlig kasse og b200f, når man fikk fart på den oppover skauen og fikk skikkelig sprett på rumpa, da var den ganske morsom og kjøre. Mulig at de opprusta demperne hadde noe med sprettinga og gjøre. he he

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Link to comment
Share on other sites

Er et bladfjører bak på denne?

 

Hadde et smykke av en volvo TRE SEKSTI engang, med vanlig kasse og b200f, når man fikk fart på den oppover skauen og fikk skikkelig sprett på rumpa, da var den ganske morsom og kjøre. Mulig at de opprusta demperne hadde noe med sprettinga og gjøre. he he

 

Nå har jeg ikke bøyd meg ned og tittet enda, men det er vel bladfjærer på alle 300-bilene som ennå ikke har gått i oppløsning. Funker helt fint det. 300-serien var slett ikke dum da den ble introdusert egentlig.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var en liten tur på Ekeberg i dag. Fikk kjøpt dette tidsriktige takstativet til RJ:

 

DSCN2725.jpg

 

 

Montert på bilen ser det riktig grusomt ut:

 

DSCN2733.jpg

 

DSCN2736.jpg

 

Dette stativet er nok det beste som har skjedd RJ på lenge. Samtidig som det ble montert begynte nemlig fjernlys og varmeapparatvifte å virke igjen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Link to comment
Share on other sites

er detta en avv de bilene som du kan rygge like fort som den går fram over?

 

Tror det er en myte. Eventuelt en etterlevning fra DAF-tiden. Vil anta at lavgirsperra kobles inn ved rygging og at den dermed ikke vil gire opp.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Link to comment
Share on other sites

ok. har hørt at hvertfall daf kan det. det var vist egene "race" og greier før i tida om og rygge fortest. høres vanskelig/farlig ut

 

Det burde være en enkel sak å koble ut denne lavgirsperra for de som vil kjøre bakoverrace, men for hvermansen er det nok tryggest å ha en sperre-device.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy