jimmen Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Går en omega 2.5tdi her ute med chip, oppjustert turbo, effektanlegg og åpent filter.. det er fet lyd! går ganske godt å! kan sikkert fikse film av den.. ;) Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Det beste er selvsagt etanol. Det kan brukes i både diesel- og ottomotorer. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Dette har jo vært diskutert før. På like vilkår har ikke en dieselmotor en sjangse mot en bensin-/ottomotor. Grunnen til at diesel vinner i en del konkuranser er at de får masser av fordeler som f.eks lov til å ha lettere biler, lov til å ha girkasse (formula ofshore), lov til å ha turbo, lov til å ha større volum, osv. Den eneste grunnen til at dieselbiler vinner er altså at disse fordelene til diesel har blitt overdrevet og at det dermed blir en for stor fordel til diesel. Med en bensinmotor og en dieselmotor med samme volum og lov til det samme vedrørende overladning vil bensinmotoren vinne lett. Bensinmotoren vil ha både mye mer effekt og mindre vekt. Det er en grunn til at så og si ingen fly har dieselmotorer! Dessuten er ikke svartrøyk eller traktorlyd noe fett (mye grommere med en V8 eller V12 bensin med rake rør) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Dette har jo vært diskutert før. På like vilkår har ikke en dieselmotor en sjangse mot en bensin-/ottomotor. Grunnen til at diesel vinner i en del konkuranser er at de får masser av fordeler som f.eks lov til å ha lettere biler, lov til å ha girkasse (formula ofshore), lov til å ha turbo, lov til å ha større volum, osv. Den eneste grunnen til at dieselbiler vinner er altså at disse fordelene til diesel har blitt overdrevet og at det dermed blir en for stor fordel til diesel. Med en bensinmotor og en dieselmotor med samme volum og lov til det samme vedrørende overladning vil bensinmotoren vinne lett. Bensinmotoren vil ha både mye mer effekt og mindre vekt. Det er en grunn til at så og si ingen fly har dieselmotorer! Dessuten er ikke svartrøyk eller traktorlyd noe fett (mye grommere med en V8 eller V12 bensin med rake rør) I wtcc så er det maksvolum på 2 liter, seat var ikke så bra før dem begynte med turbodiesel så er det dobbelt i sammenlagt-teten. 5 liters turbodiesel blei testa mot 11 liters bensinmotor, dreiemomentet gjør at dem går likt, ganske heftig med tanke på veldig stor forskjell i volum. Er vel heller ikke traktorlyd jenta mi, det er lastebillyd;) En kråbøl fra brummundal du sikkert har hørt om, har en 240hk 240 diesel med liten lastebil-turbo. Den dro ifra cosworth,amerikanere og m3'r på stripa, det er nok ikke det verste bensinbilene, men det går da ikke dårlig da? tviler på at alle bilene var helt originale når dem stiller på street legal?! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Hva er best av bensin og diesel? Begge deler selvsagt. Hva lyd angår har jeg også en fot i hver leir. Hjemme i vognskjulet har jeg flere eksempler på at det er bedre med både og enn enten eller. Lite slår lyden av en Leopard 1 stridsvogn i fri utfoldelse. Det måtte i så fall være en gammel sugefemmer fra Audi eller en passe trimmet støtstangs-V8. Vakker er også lyden fra en Ford (International) 7,3-liter diesel i pådrag fra stillestående. Ikke nødvendigvis full gass. Urkraften ved lave turtall kan mange ganger være mer spennende i det daglige enn jaget fra en turtallsmaskin. Men på vei hjem fra Rudskogen i ettermiddag synes jeg det var festlig med en dynamisk bensinmotor med bredt register (Takk for følget til deg i XC70'en forresten. Jeg skulle gjerne ha sett deg bli borte i bakspeilet, men en usikret og nymodifisert bunnpanne i bagasjerommet, kun 144 hk under panseret og et ønske om å komme hel hjem og med med førerkortet i behold gjorde at jeg ikke ble kvitt deg. Men artig var det...). Nei, folkens. Her må vi nok si "ja takk, begge deler". :D Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Hva er best av bensin og diesel? Begge deler selvsagt. Hva lyd angår har jeg også en fot i hver leir. Hjemme i vognskjulet har jeg flere eksempler på at det er bedre med både og enn enten eller. Lite slår lyden av en Leopard 1 stridsvogn i fri utfoldelse. Det måtte i så fall være en gammel sugefemmer fra Audi eller en passe trimmet støtstangs-V8. Vakker er også lyden fra en Ford (International) 7,3-liter diesel i pådrag fra stillestående. Ikke nødvendigvis full gass. Urkraften ved lave turtall kan mange ganger være mer spennende i det daglige enn jaget fra en turtallsmaskin. Men på vei hjem fra Rudskogen i ettermiddag synes jeg det var festlig med en dynamisk bensinmotor med bredt register (Takk for følget til deg i XC70'en forresten. Jeg skulle gjerne ha sett deg bli borte i bakspeilet, men en usikret og nymodifisert bunnpanne i bagasjerommet, kun 144 hk under panseret og et ønske om å komme hel hjem og med med førerkortet i behold gjorde at jeg ikke ble kvitt deg. Men artig var det...). Nei, folkens. Her må vi nok si "ja takk, begge deler". :D jeg får takke satans vegvesen så meget for teknisk kontroll som resulterte i at jeg må vise den tøffe bilen min igjen, IKKE bare bare å ha grom bil i Norge... 18" og manglende bakseter var resultatet av "kontrollen", spørte om han skulle sjekke bremser og lys, men det var ikke så viktig sa han. DA står det ille til med dem. Med andre ord trengte jeg ikke lys eller bremser på bilen. 3cm spacing på hver side var heller ikke så nøye tydeligvis. Noen flere som fikk napp der? observerte flere biler der, b.la en svart mercedes slk som tydeligvis hadde noe problemer samtidig med meg der? en hvit mazda 323 med svarte luftinntak også? noen her på forumet? Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Prøver du å si at diesel er best? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Prøver du å si at diesel er best? nei(eller på en måte jo:P),men var bare Volvo R-felgen som prata om noe kjøring på slutten der, så ville bare høre litt ang. det. Men som du sier, vi bør holde oss innenfor stopicen ja. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 diesel... tror jeg neppe blir å skifte til bensin da jeg bruker 0.3 på mila med min golf 1 uansett kjøring. Ei heller på min 2.5tdiq bruker 0.5 så bensin? nada, er glad i økonomien min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 For en ny bil så betaler man vel nesten 100.000kr ekstra for diesel-motor!? Bensin og diesel er nå like dyrt. Si at bensin går på 1l/mil mens diesel bruker 0,5 på mila... Du kan kjøre rimelig mange mil med bensinbilen før du hadde spart noe på å kjøpe diesel til 100.000kr mer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 For en ny bil så betaler man vel nesten 100.000kr ekstra for diesel-motor!?Bensin og diesel er nå like dyrt. Si at bensin går på 1l/mil mens diesel bruker 0,5 på mila... Du kan kjøre rimelig mange mil med bensinbilen før du hadde spart noe på å kjøpe diesel til 100.000kr mer :) ja, det er sant. I tillegg til prisfall og utbytte av partikkelfiltre osv. på diesel. Uansett så finns det jo både gromme diesel og bensin-biler, men personlig liker jeg diesel bedre... Selv om jeg har lyst på en del bensinbiler også såklart! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonny N Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 For en ny bil så betaler man vel nesten 100.000kr ekstra for diesel-motor!?Bensin og diesel er nå like dyrt. Si at bensin går på 1l/mil mens diesel bruker 0,5 på mila... Du kan kjøre rimelig mange mil med bensinbilen før du hadde spart noe på å kjøpe diesel til 100.000kr mer :) Hvor har du det ifra? Det kan da ikke være avgiftene sin skyld, i alle fall... Siter '02 Ford Mondeo ST220 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 For en ny bil så betaler man vel nesten 100.000kr ekstra for diesel-motor!?Bensin og diesel er nå like dyrt. Si at bensin går på 1l/mil mens diesel bruker 0,5 på mila... Du kan kjøre rimelig mange mil med bensinbilen før du hadde spart noe på å kjøpe diesel til 100.000kr mer :) Og så faller jo bensin og dieselbiler akkurat like mye i pris òg, da.. Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 I wtcc så er det maksvolum på 2 liter, seat var ikke så bra før dem begynte med turbodiesel så er det dobbelt i sammenlagt-teten.5 liters turbodiesel blei testa mot 11 liters bensinmotor, dreiemomentet gjør at dem går likt, ganske heftig med tanke på veldig stor forskjell i volum. Er vel heller ikke traktorlyd jenta mi, det er lastebillyd;) En kråbøl fra brummundal du sikkert har hørt om, har en 240hk 240 diesel med liten lastebil-turbo. Den dro ifra cosworth,amerikanere og m3'r på stripa, det er nok ikke det verste bensinbilene, men det går da ikke dårlig da? tviler på at alle bilene var helt originale når dem stiller på street legal?! skulle leit likt og se en tvåførrdiesel flise en trimma cossie da, og trimma m3, hoho:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Og så faller jo bensin og dieselbiler akkurat like mye i pris òg, da.. diesel ligger vel litt høyere i bruktbilpris enn bensin. Folk vandrer jo rundt på gata og tror dem sparer sinnsyke summer med å kjøpe og kjøre diesel, men ekke så mye i virkeligheten:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.