Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
knixen

knixens 4runner! Norges mest ombygde...

Rate this topic

Recommended Posts

Når du flytter fjærene under akselen, beholder du høyden på bilen, eller går den litt opp/ned? Mye forskjell fra utgangspunktet er det kanskje ikke.

Hvordan blir belastningen på u-boltene når man bruker portaler? Den øker vel en del?

EDIT: Ser at du ikke bruker u-bolter, men belastningen kommer vel på boltene uansett...

Når du flytter fjærene under akselen, beholder du høyden på bilen, eller går den litt opp/ned? Mye forskjell fra utgangspunktet er det kanskje ikke.

Hvordan blir belastningen på u-boltene når man bruker portaler? Den øker vel en del?

EDIT: Ser at du ikke bruker u-bolter, men belastningen kommer vel på boltene uansett...

Akslene var før under fjærene, nå er de over. Tror jeg kommer ut på ca samme høyde som før, det blir ihvertfall ikke mye forskjell.

Tror ikke det skal øke belastningen så mye, men belastningen øker ihvertfall med samme økning som 4" større dekk utgjør. Pga at fjærene er under akslene reduseres merbelastningen betraktelig, også torque wrap. Så det er mulig jeg ikke trenger torque bar.

Ser ut som bilen blir 2-3" lavere enn før... Strengt tatt positivt!

fikk lånt meg noen originale felger til akslingene, de fikset innpresset slik at dekkene er innenfor skjermbredderne. Ser ut som jeg må kjøpe meg et sett slike å ha til veibruk...

attachment.php?attachmentid=41530&stc=1&d=1244152567

Har jo forresten nettopp byttet hverdagsbil, har en Fiat Grande Punto 1,3 multijet... og måtte jo selvsagt ha nye felger og dekk til den også mega-futera.jpg 17" på den lille rotta blir tøft (eller tøffere ihvertfall)...

Hvafaen? hvordan skal en nordlenning komme seg opp i den bilen der nå da? :O

Vent da, har to til

Hvafaen? Nå har du jo garage til konebilen også.

Hvafaen? Nå blir det jo ikke noe drive-by bestillinger på mcdonalds mere.

Hehe, jævli gromt da ;)

Var på Stjørdal og smugtittet på en maken bil her om dagen, den var en smule mer ombygd enn denne.. Men den er muligens hemmeligstemplet ennå, så vil ikke røpe for mye heller.

Men for all del, rå bil dette her! :)

Tommy sin?