Gå til innhold

Funker det med høytalere i bakdøra..?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Halloen.. Har montert elvindu i bakdørene, og da ble det jo straks bedre plass inni der, så da tenkte jeg tanken på å sette noen 5.25"/5"/4" etc inn i bakdøra omtrent der vindussveiva var orginalt.. Kommer detta til å funke...? Er det noen som har bilder av høytalere montert i bakdørene..? Uten modding.. Altså støping av form etc..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hvor var disse sporene hen? Er jo helt klart best plass å minst arbeid ved å sette dem fast nederst på trekket, på samme side som håndtaket, men da er jo setet i veien, ergo, upraktisk.. og om jeg skal ha den foran setet, må jeg jo kappe vekk stålet i døra for å få magneten gjennom..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt med høyttalere der bak, gikk fint med earthquake komponentsett (6.25" bass og løse diskanter, var det vel).

 

Jeg tok diskantene i hattehyllen, sammen med en 10" slavebass..

I bagasjen var det en earthquake magma 15.

 

I dørene fremme kjørte jeg også 6.25" nederst, samt da focal 4" oppe og diskantene tok jeg da på dashboard.

 

Så, ja.. Om du ikke må sveive, så kan du få til en del! (kan være fordel med adapterringer for å bygge ut litt, samt kanskje stive av det råtne dørtrekket som 240 er forpestet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du 6.25" nede i fremdørene? Bygde du deg en kasse av et slag, eller laga du hull i trekket og skrudde høytaleren fast?

 

Uansett, fikk plass til 5.25" i bakdørene jeg.. Syns det ble profft:

 

DSC00662.jpg

 

DSC00663.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du 6.25" nede i fremdørene? Bygde du deg en kasse av et slag, eller laga du hull i trekket og skrudde høytaleren fast?

 

Uansett, fikk plass til 5.25" i bakdørene jeg.. Syns det ble profft:

 

sånn ble det i dørene fremme

hdf.jpg

 

Bak ble mye samme som du gjorde bak

vd.jpg

 

er mange år siden dette (år 2000).

Ser på bildet at jeg husket feil, jeg hadde visst diskantene i dørene.

 

Bak hadde jeg ikke diskanter i dørene, der kjørte jeg de i hattehyllen

 

Bakvindu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår