Gå til innhold

Mista lappen. Tid på saksbehandling?

Ranger emnet


Stromfo

Anbefalte innlegg

Ble tatt for kjøring i rusa tilstand første helga på maiangry2 , så snuten tok fra meg lappen og jeg godtok att de beholte den etter det var gått 3 uker til saken ble avgjort. I brevet jeg fikk fra dem stod det att jeg kunne hente den i slutten av september hvis jeg ikke hadde fått dom innen den tid. Men tiden går, og jeg har ikke hørt ett ord fra dem. Hvis jeg henter den i utgangen av september, kan de da dømme meg etterpå? Og blir ikke de 4 månedene jeg har gått uten medreget i en eventuell straff jeg kan få etterpå? Surt hvis jeg henter den og tuter og kjører glad og fornøyd men får straff når jeg har hatt den f. eks en måned og mister den i 2 år og de 4 månedene ikke betyr en dritt:hvaskjera Politiet må vel ha en viss tid på å behandle saker, eller kan de plutselig dømme meg etter ett år? Har hørt att de har 6 måneder på seg før saken automatisk henlegges, men vil høre det fra flere...

'96 MB C230 Kompressor

'83 VW Golf Mk1 GTi

'88 Opel Kadett 1.8i GT -solgt-

'88 Toyota Camry 2.0i 16V 4x4 -vraket-

'86 Volvo 240 wagon -vraket-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt for kjøring i rusa tilstand første helga på maiangry2 , så snuten tok fra meg lappen og jeg godtok att de beholte den etter det var gått 3 uker til saken ble avgjort. I brevet jeg fikk fra dem stod det att jeg kunne hente den i slutten av september hvis jeg ikke hadde fått dom innen den tid. Men tiden går, og jeg har ikke hørt ett ord fra dem. Hvis jeg henter den i utgangen av september, kan de da dømme meg etterpå? Og blir ikke de 4 månedene jeg har gått uten medreget i en eventuell straff jeg kan få etterpå? Surt hvis jeg henter den og tuter og kjører glad og fornøyd men får straff når jeg har hatt den f. eks en måned og mister den i 2 år og de 4 månedene ikke betyr en dritt:hvaskjera Politiet må vel ha en viss tid på å behandle saker, eller kan de plutselig dømme meg etter ett år? Har hørt att de har 6 måneder på seg før saken automatisk henlegges, men vil høre det fra flere...

 

Ja, du kan dømmes selv om du får tilbake førerkortet ved septembers utløp. Ja, de månedene du har vært uten førerkort kommer til fratrekk. Ja, du er en stor idiot av en beruset fører som aldri burde ha fått igjen lappen.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noe med att de har en viss tid på seg på å dømme meg, eller kan jeg plutselig få straffa mi om ett år eller to? Er det ikke noe med att saken henlegges etter en viss tid hvis de ikke gir meg en dom innen en viss tid da?

 

OG Juristen: Hvorfor så gretten, er ikke min feil att du ikke klarte å kåmme inn på politiskolen...

'96 MB C230 Kompressor

'83 VW Golf Mk1 GTi

'88 Opel Kadett 1.8i GT -solgt-

'88 Toyota Camry 2.0i 16V 4x4 -vraket-

'86 Volvo 240 wagon -vraket-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noe med att de har en viss tid på seg på å dømme meg, eller kan jeg plutselig få straffa mi om ett år eller to? Er det ikke noe med att saken henlegges etter en viss tid hvis de ikke gir meg en dom innen en viss tid da?

 

OG Juristen: Hvorfor så gretten, er ikke min feil att du ikke klarte å kåmme inn på politiskolen...

 

Jada, det straffbare forholdet blir foreldet etter en viss tid. Nøyaktig hva som er tiden for den slags overtredelser husker jeg ikke, og siden du er så eplekjekk og tøff i trynet, har jeg ikke tenkt å prøve å finne det ut heller. ;)

 

Jeg er ikke gretten, jeg er bare ærlig og orker ikke å bruke energi på å pakke inn budskapet med glanspapir og sløyfer. Beklager hvis du fikk vondt i hjertet ditt. Jeg har aldri vurdert å søke Politihøgskolen, så jeg må nok skuffe deg der. Det er mulig at du har hørt om noe som heter jusstuider eller juridisk embetseksamen? Ikke vet jeg, men det kan hende at det gjør meg kompetent til å besvare spørsmålet ditt, selv om det begynner å bli en liten stund siden jeg har drevet med det.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår