Gå til innhold

Hævv1

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Hævv1's Achievements

  1. Takk for hjelpa. Da skal jeg skaffe meg litt verktøy
  2. Ja, sant. Jeg vil jo ikke få ut lufta uten å tømme nei.. Men ejektor, hvordan funker den? Er helt nytt for meg. Må tømme anlegget da og?
  3. Jeg har sjekket og kan ikke si jeg ser noen lufte muligheter på slangene inn og ut av register, dessverre. Du nevner ejektor? Kan jeg koble en vakumpumpe på returslangen til "gullfiskbollen" med samme effekt tror du? (Med vakumpumpe mener jeg sånn man bruker til oljeskift på gressklippere, etc, av typen biltema:https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/motorpleie/oljeskiftpumpe/oljeskiftpumpe-manuell-2000019997)
  4. Har akkurat overtatt bilen og forrige eier visste ikke hvorfor, men det ble skifta regreim og vannpumpe i sommer, så jeg tenker at det kan ha kommet luft inn da. Problemet kommer og går. Merket ikke noe her om dagen, da kjørte vi 2-3 timer med bilen, men så går det plutselig bare 10min før det slutter å blåse varmt
  5. Jeg har kjøpt en 2010 Touran, 1,9 TDI R-line som plutselig slutter å blåse varme i kupéen etter den har gått en liten stund. Tempmåler viser 90 grader. Kan jo slenge med at radiatorvifta heller ikke går. Jeg har forsøkt å lufte, men usikker på om jeg har gjort det riktig.. Løftet bilen foran, skrudde av lokket på gullfiskbollen, starta motoren og lot den gå på 1200rpm mens jeg klemte på den nedre radiatorslangen. Ingenting skjer. Kjenner også at slangen som kommer ut av varmeapparat registeret er kald. Når jeg klemmer på den blir den varm, men det varer ikke lenge. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre her for å få lufta skikkelig? Mvh en litt skuffa bilkjøper
  6. Hei Har en Polo 1.2 fra 2003 (ca 190 000km) som plutselig nekter å starte. Jeg fikk 2 raske slag fra den og et hark før den dævva helt. Koplet på en gammal VW-tester og fikk feilkoden: KNASTAKSELPOS.-SENSOR=>FØLER-G40 UREALISTISK SIGNAL. Tenkte kanskje føleren var begynnt å tulle, så jeg bytta den føleren, men jeg får fortsatt samme feilmelding. Fikk også feilmelding: UTSTØTNINGSTILBAKEFØRINGSSYSTEM REGULERINGSDIFFERENCE, men denne kommer ikke igjen etter jeg slettet den, så den kan jo ha ligget der fra tidligere. Kan registerkjedet ha hoppet over noen tenner? Hvordan sjekker man det? Eller er det noen som tenker at det kan være noe annet? Bensinpumpa går og jeg er ganske sikker på at den får bensin. Håper noen har vært borti dette før. Er ganske avhengig av bilen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår