Gå til innhold

Opel Astra F

Ranger emnet


tommm

Anbefalte innlegg

Hallo! Kjeder meg veldig så tenkte jeg skulle lage en post om astran min..

 

For noen måneder siden kjøpte jeg en ganske utslitt opel astra f.

 

Opel astra F

1997

1,4L 16v

 

Bilen i seg selv var/er i veldig dårlig stand. demperene fremme var HELT utslitt, 0 motstand ;D så de fikk jeg byttet, og bremseskiver.. det som var mest nødvendig. jeg må nok bytte kallipere, reg reim osv veldig snart tenker jeg:P

Karroseriet var heller ikke i noen veldig bra stand.. hadde bulker på taket, endel overflate rust å manglet lakk mange steder.. stygg bil rett og slett:)

 

Skjørtene og sideskjermene var sparklet sammen, veldig stygt.. så jeg pusset det vekk med en gang jeg fikk bilen.. og kjørte med brun grunning hele tiden fram til lakkering;D hihi

 

 

Dette fulgte med:

Full rieger infinity 1 styling(fremfanger og skjørt lakkert med veldig billig spraybox lakk, bakfanger ulakkert)

Recaro bøtte stoler

Momo ratt

BOSS dvd spiller med utløser skjerm

Nytt panser(orginalt)

Effekt anlegg(vet ikke hvilket)

 

 

 

Det begynte slik, like etter at jeg kjøpte den:

(har ikke mange bilder av bilen før jeg lakkerte, og de jeg har er veldig dårlige.. men skittau ;)

dsc00589rc1.jpg

Ingen bakfanger og fin grunning farge på sidene bak:)

 

dsc00590sj2.jpg

 

dscf0641ts6.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Det gikk 3-4 måneder eller mer før jeg fikk tatt ferie for å kjøre den ned til røyken for lakkering.. Skulle lakkere bare utvendig i samme farge som orignal fargen. Hvit!

 

tomhkonsbil006tx9.jpg

Demonterte alt å begynte med matting og sparkling.

 

tomhkonsbil005ql8.jpg

 

 

Fikk gjort endel på gårdsplassen.. har aldri pusset ned en bil før så viste ikke helt hvordan det skulle gjøres!

 

Så jeg fikk da hjelp av de som skulle lakkere bilen til å matte ned bilen(eller jeg gjorde det selv men de veiledet meg, og fikk låne pusse maskin osv)

 

Så kjørte den ned dit og begynte å pusse der!

 

tomhkonsbil018jg1.jpg

tomhkonsbil017xf2.jpg

tomhkonsbil016cy7.jpg

tomhkonsbil019dm4.jpg

 

Da va bilen ferdig pusset og skulle lakkeres dagen etterpå!

Begynte med maskering morgenen etter..

tomhkonsbil028dr7.jpg

tomhkonsbil030qr7.jpg

 

Ble grunnet og lakkert.. ble sånn:

tomhkonsbil036ii7.jpg

 

Tok av maskeringen:

dsc00610no7.jpg

tomhkonsbil041eq3.jpg

 

Monterte ALT igjen..

 

Ferdig!

tomhkonsbil043qg7.jpg

img1596no6.jpg

img1600pi6.jpg

img1594eb2.jpg

 

 

 

 

Skal ha justerbart senkesett nå snart, når pengene er enige;)

Videre enn det skal jeg ha mere lyd, stort anlegg.. men det er nok en stund til :))

 

Større motor? Næh, billig å kjøre!! viktig det for meg som lærling;D

d bli itj nå fæst utn skinnvæst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Stemmer, det finnes lepper å sette på på originalfangere, men jeg kan ikke i farta huske å ha sett det til andre originalfangere enn GSI-fangeren.

 

Til trådstarter:

 

FYTTI så lekker du har fått kjærra di, det får meg virkelig i modus til å jøpe en slik en igjen az. De blir jo så sabla schtilige med det Rieger-kitet. Full pott for utseende på bilen, MEN, et lite ris bak speilet er det;

 

De felgene kler ikke bilen så vedig godt som andre felger ville gjort. Hvis du ruller buene bak, kan du velge deg noen fete kantfelger i 8.5x17 kledd i 225/35-dekk. Det ville (etter mitt snevre syn, selvfølgelig) gjort mere for utseendet på bilen enn justerbart senkesett =) Men alt i alt, gratulerer med nydelig utført Astra =)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott bil, enig med a.k sett på noen kant felger.. d er så rått.. bruk azev typ a felger 8,5 215/35 eller 225/35.

med 215 dekk får du litt finere strekk i dekka..

jeg har opel astra F SELV...

jeg har planer om å montere på rieger infinity 2 kit (med breddere) og azev felger 8,5-215/40 fram og 10,0-245/35 bak.

holder på med bilen nå.. utrolig masse jobbing.. jeg har pussa endel.. men hvilket pappir brukte du tomm? har brukt 800 og 1200 vannslipepappir jeg.. begynner å bli matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker ! :)

 

Jo har lyst til å kjøpe nye felger, har tenkt endel på kantfelger. tror det ville gjort seg med noen spacere.. men må valse hjulbuene, men lurer på om lakken sprekker om jeg gjør det? noen som vet?

 

A.K: hva mener du med å rulle hjulbuene? valse?

 

 

opelastra: Jeg brukte 320P på hele bilen først, også en gang 600P tilslutt.. og endel med matteklut da. Brukte bare matteklut på løsdelene(fangerene, skjørt og vinge)

d bli itj nå fæst utn skinnvæst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, rulling og valsing er en og samme ting. Du slipper spacere dersom du bruker felger med bredde og innpress som fjerner behovet for spacere. Du må bare måle litt og se hva du bør legge deg på av innpress ved en gitt felgbredde.

 

Om valsing: Dette bør du la en proff ta seg av. Når de valser buene, varmer de først opp buene slik at de får strukket metallet lettere, i tillegg har man fordelen av at lakken ikke sprekker, men det igjekommer også an på hvor mye man har tenkt til å valse. Buene kan man uansett få lakkert opp igjen, ikke noe problem =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ak: okey! jeg skal høre med styling tech som ligger her i levanger om de valser, og om de gjør valser jeg over helgen om de har tid;)

men husk hjulbuene bak på astraen er veldig rette, ikke runde liksom.. men da kan man sikkert ikke valse utover eller?

 

opelastra: brukte ikke vannslipepapir nei! en matteklut er en klut som ligner litt på stål ull, bare endel finere ;P kanskje dårlig sammenligning men brukte det de stedene jeg ikke kom til med pussemaskinen..

 

AnorthoX: har du ikke bilder da? så jeg får sett hvordan det så ut? :)

d bli itj nå fæst utn skinnvæst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår