Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo Amazon 1967

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

Kjøp deg M-råder fra skakking (B21 blandt annet)de passer på 8-bolt veiva og stempler fra B21A/E med flat topp, smidde fra mahle koser ca 550kr stk. 92mm og 24mm krysspinne.

Du bør i allefall styre unne de orginale rådene til 8-blot B20.

 

Du bør også ha tak i kortere støtstenger om du ikke har, hvis du bruker orginale vil geometrien i vippearmsbrygga bli feil. når det er planet så mye som på en STEG 3 topp.

 

samt stålkam drev..... (om du ikke har allerede da)

bakelitt kan fort bli dyrt i denne motoren :)

 

så bør du klare 170Hk med dette oppsettet.

 

Jeg bremset 175Hk med gamle min med orginal bunndel og volvos "s" kam..

 

den nye skal på rulla til våren tenker jeg, har noen planer for vintern med balndt annet ombygging til elektrisk vannpumpe og vifte...

 

Hvis smidde mahle koster 550,- så er vel det samme stemplene pedersens skaffer, koster akkurat samme, men han sa ikke noe om at det var mahle da.

 

Ja har tenkt å kjøpe sånne cromolia? støtstenger, de er vel duganes.

 

Har splitter nytt fiberdrev, så hvis noen vil bytte mot ståldrev så kan jeg det ;) hehe

Fiberdrevet holder vel bare til 150hk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

stemmer bra dette.

pedersen selger de fra KG. som er mahle

 

cromolly stenger funker bra!

 

stål drev finnes på mange gamle B20 som er mariniserte, hør litt rundt så er det sikkert mulig å spore opp en slik. de har gjerne også veivhus deksel med simring i stedet for filt.

kansje også en morsom kam...

drevene er sjelden slitt og man sparer en hug med penger.

Jeg var å hentet 4 stk som skulle kastes.. var stort sett morsomme deler på alle sammen.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en sinter fra /http://www.kennedyeng.com/og en trykkplate fra en saab 900 turbo. Holder lengre enn langt og billigere enn andre alternativ.

 

Eller kan jeg anbefale savarturbo.se når du skal trimme b20.

 

Si ifra om du trenger motordeler. Har et ganske bra lager av b20 deler. Var det steg 3 topp du hadde kjøpt? Hvis du vil kan jeg kjøre den en runde i flowbenken. Mye forskjellig når det kommer til steg trimming og b20 topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kjøp deg en sinter fra /http://www.kennedyeng.com/og en trykkplate fra en saab 900 turbo. Holder lengre enn langt og billigere enn andre alternativ.

 

Eller kan jeg anbefale savarturbo.se når du skal trimme b20.

 

Si ifra om du trenger motordeler. Har et ganske bra lager av b20 deler. Var det steg 3 topp du hadde kjøpt? Hvis du vil kan jeg kjøre den en runde i flowbenken. Mye forskjellig når det kommer til steg trimming og b20 topper.

 

Takk for tips:)

 

Det er en Steg3/4 topp.

 

Bor sør på jeg vettu så kan jo bli litt vrient, men er kalt inn til forsvaret i Bardufoss nå etter nyttår, så kan jo slenge toppen innom deg! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagd ei smørbrødliste over ting jeg trenger.

Prisene er bare sånn cirka +/- :

-Ståldrev 1300,-

-Dyser og E-rør Dellorto 1200,-

-B20 Innsug 2500,-

-KG6 kam 2000,-

-Råder b21 mahle 1000,-

-Stempler b21 mahle 2200,-

-Bunnpanne 200,-

-Elektronisk tenning 1000,-

-Cromolia Støtstenger 600,-

-Diverse kåper 500,-

-Reimer 400,-

-Clutch 1500,-

-Dynamo 500,-

-Vannpumpe 300,-

-Radiator m/el-vifte 1000,-

Totalt 16200,-

 

Kommer mer krimkrams i tillegg også da.

 

Ting jeg har skaffet:

Blokk

Topp

Forgassere

 

Hadde lønnet seg og kjøpt ferdig for å si det sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir lite skruing når jeg farer til Nord-Norge ja. Er jeg heldig kan jeg kanskje snoke til meg en b20 der oppe, så har jeg litt deler;) Kom inn på Combat Service & Support bataljonen, så skal ikke se bort ifra at det blir skruing på diverse kjøretøy der oppe heller.

 

Motoren blir en dyr men bra lærdom:)

 

Du er nok tilbake innen to dager Stian. Kanke drive å fly oppi nord hele året vettu

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår