Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo Amazon 1967

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Da er tiden med ribbe og raketter over, og jeg må komme igang med arbeidet på Amazonen for å få den ferdig til våren!

Har vært på verkstedet idag, var vel forberedt på å møte sprengkulda i porten, men det var overraskende fin temperatur i verkstedet. Kjørte opp med litt flere deler, og tok med kameraet så jeg fikk knipsa litt bilder.

DSC_0917.jpg

DSC_0918.jpg

DSC_0922.jpg

DSC_0923.jpg

DSC_0927.jpg

DSC_0930.jpg

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Volvomaster: Får håpe det:)

 

Oppdatering

Da var en lang dag på verkstedet gjennomført, dagen har bestått av mye grubling og en del skruing.

Jeg tok ut den gamle motoren og har nå noen timer med sveising og platetilpasning foran meg.

 

Skal tilpasse innerskjermen, og sveise igjen batterikassa. Batteriet blir i veien for de nye innsuga og filteret, så da må jeg flytte batteriet baki.

Er også en del rust som må sveises i motorrommets kriker og kroker.

 

Har også begynt å tenke på radiator og el vifte. Er på utkikk etter en alu radiator som er 700x250x50. Trenger ikke være akkurat på kusehåret, men no alla. Skal sjekke med summit.

 

Må også få ryddet opp i det virrvarret med ledninger.

Så lurte jeg på bremsekraftforsterker i fra 240serie, samt 2 krets bremsesystem. Hva må gjøres?

 

Her kommer i hvertfall bilder:

DSC_0001.jpg

DSC_0002.jpg

DSC_0003.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_0006.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0008.jpg

DSC_0009.jpg

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian.

 

Blir kult dette.

Skal du ha veldig stort luftfiler? Siden du må flytte batteriet.

Det pleier ikke være noe problem å få plass til både luftfiler og batteri. Må nok sette inn ett batteri som er litt kortere enn std. Sparer litt jobb om man slipper å flytte det.

Men på en annen side så blir det jo ganske cleant uten batteri der også. Hehe.

Blir nok steike bra dette.

Stå på.

 

Az121...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kim!

Målte litt på det, og det så ut som jeg måtte flytte batteriet, en kan dobbeltsjekke. Enig i at det blir mye cleanere og flytte det. Skal ha Dobbelt skumgummifilter fra PiperX, den avrunda typen. Litt vanskelig å se, men her er bilde:

DSC04406.jpg

 

Men har du tips og oppskrift til å få 2 krets-bremsesystem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Ruver litt i terrenget det filteret der. Hehe.

 

Tror nok at den enkleste løsningen er å ta rør og forgreninger fra en Az med 2-krets, mulig du må bytte noen rør som evt. har rusta, men da har man i alle fall rør som passer til en Az som man kan "kopiere".

Hvilken forsterker fra 240 tenkte du på? Den store flate eller den doble?

Den store flate vil du slite med å få plass til tror jeg, om du ikke skal lage kasse i innerskjermen til den åsså? Og innfestingen på forsterkeren til 240 er ganske stor i diameter (mellom pinneboltene) så det er mulig at du må modde innerskjermen uansett for å få laget en brakett som holder forsterkeren. Selv har jeg tenkt å bruke forsterker fra 164.

 

Az121...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å følge med på prosjektet.

Har et B20/Amazon-prosjekt på beddingen sjøl. Men foreløpig er det bare en masse tall og delenr. på et Excel-ark, og et par kasser med ymse deler.

Har du fått sjekka toppen i en flowbenk? Det kan være veldig godt anvendte penger, med mindre du er helt sikker på at den er ok.

Propeller i innsuget er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei igjen.

 

Ruver litt i terrenget det filteret der. Hehe.

 

Tror nok at den enkleste løsningen er å ta rør og forgreninger fra en Az med 2-krets, mulig du må bytte noen rør som evt. har rusta, men da har man i alle fall rør som passer til en Az som man kan "kopiere".

Hvilken forsterker fra 240 tenkte du på? Den store flate eller den doble?

Den store flate vil du slite med å få plass til tror jeg, om du ikke skal lage kasse i innerskjermen til den åsså? Og innfestingen på forsterkeren til 240 er ganske stor i diameter (mellom pinneboltene) så det er mulig at du må modde innerskjermen uansett for å få laget en brakett som holder forsterkeren. Selv har jeg tenkt å bruke forsterker fra 164.

 

Az121...

Tenkte å bruke den dobble. Men sikkert lettere og ta ifra 164 som du sier. Har dere delebil med 2 krets på jordet deres da:)?

Lurte også på om dere har gulvplater til førerside og passasjerside foran? Må bytte ut litt plåt serru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å følge med på prosjektet.

Har et B20/Amazon-prosjekt på beddingen sjøl. Men foreløpig er det bare en masse tall og delenr. på et Excel-ark, og et par kasser med ymse deler.

Har du fått sjekka toppen i en flowbenk? Det kan være veldig godt anvendte penger, med mindre du er helt sikker på at den er ok.

 

Har ikke sjekka toppen, den skal være bra.

Du får lage en tråd når du kommer igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår