Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo Amazon 1967

Ranger emnet


LangFørr

Anbefalte innlegg

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra jobb, stå på. Hvor kommer den volvo-turtelleren fra?

Så fin ut den.

Skulle egentlig begynne på gulvet i zonasen i vinter jeg og.

Men det har vært så j..... kaldt at det har blitt utsatt.

ja det er nok å henge fingrene i. Synd at det skal være så vanskelig å få fronruta tett. Det er grunnen til rusta i gulvet, det renner ned langs veggene og legger seg under gulvteppet.

 

Turteller er drit stilig, men den viser jo V/min x100, og ikke x1000. Noen grunn til det? Er ikke sikker på hvor den kommer fra. Men trodde først det var fra en volvo lastebil eller traktor før jeg så det stod x100.

 

Har ikke fristet veldig og dra på verkstedet her heller. Men nå har jeg fått garasjevarmer og det er gull verdt. 30min med den så er det fort 10 varmegrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Var hos Pedersens Racing idag og kjøpte meg noen nmye deler, fikk også bestilt litt som dem ikke hadde på lager.

Innkjøpt:

-Registerdeksel med simring

-Og en del jeg ikke husker hva heter:) med simring

-KG6 kam

-Topp-bolter

 

Bestilt:

-Mushroom ventil løftere

-Cromolia støtstenger

-Stålkamdrev sats

 

Også har jeg fått tak i strøken 240 radiator hos bilopphøggeriet.

Pluss ei el-vifte fra Suzuki XL7.

 

Bilder:

El-vifte

DSC_1255.jpg

DSC_1254.jpg

Registerdeksel

DSC_1252.jpg

Kamaksel KG6

DSC_1259.jpg

DSC_1251.jpg

Toppbolter

DSC_1258.jpg

Og den siste delen jeg ikke husker navnet på

DSC_1253.jpg

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Liten update.

 

Bedriver tiden med karosseribytte grunnet kraftig rustangrep i vesentlige deler av bilen. Så idag har jeg demontert koffertlokk og front pluss litt lykter etc på gamle bilen. Alt av bra deler skal da flyttes over på den nye delebilen jeg har hentet.

 

En ting jeg slet fælt med var å få demontert dørtrekket. Har funnet ut at jeg må presse det inn rundt dørhåndtaket og vindusheiserarmen , for så å få lirka ut splintene som holder di på plass. Men klarer ikke å få presset dørtrekket hardt nok inn så jeg kommer ordentlig til, tips?

 

Lurer også på å droppe "katteøyne" på den nye bilen for å få litt cleanere look. Hva tycker ni?

 

Og hvis noen har en venstre framskjerm i stål de vil bli kvitt ring:

mob 92039848

 

 

Fant noen barske felger på verkstedet jeg bare måtte prøve på. Men synd det ikke var riktig boltsirkel:D

 

Bilder:

DSC_135714.jpg

DSC_135713.jpg

DSC_135712.jpg

DSC_135715.jpg

DSC_135718.jpg

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey.

 

Det finnes ei tang for å ta de omega-clipsene til dørhåndtak og sveiv.

 

Om du fjerner kattøyene bak på bilen din, bør du tenke på at det er krav til refleks bak på bilen. Det er ikke refleks i de orginale glassene.

 

De felgene er ganske kule. Mener de heter Cragar SS eller no.

 

Az121...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår